Online služba iVysílání od České televize založila nedávno svůj youtubový kanál. Přímo pro iVysílání vytváří Česká televize několik pořadů, které nezařazuje do televizního vysílání, přičemž tuto nabídku zamýšlí rozšiřovat. Chce s ní oslovit především mladé diváky, kteří televizi sledují méně než starší generace.
Například série krátkých videí What the Fact? přinesla dosud přes šedesát dílů a zaznamenala více než čtyři miliony zhlédnutí na YouTube. Do portfolia nově přibyl také seriál Jazykovědma a od 26. května i druhá řada TeleRevize. Na jejich tvorbě se podílejí i influenceři.
„Platforma iVysílání ČT je strategickým pilířem digitálních služeb České televize, kterým reagujeme na neustále rostoucí diváckou poptávku po videoobsahu v online prostředí. V nabídce jdeme i za hranice toho, co znají diváci z televizní obrazovky. Rozšiřujeme ji o kvalitní zahraniční tituly, jako jsou například severské kriminálky Most nebo Zločin, ale také o úspěšné pořady vlastní tvorby. Těmi jsou například původní hrané seriály určené zejména pro mladší publikum jako Adikts nebo Pět let, nebo dokumentární série zaměřené na specifické komunity – nedávno třeba Game Story o českých videohrách, Dakar Sistaz o automobilových závodnicích nebo Pickupeři, kteří zkoumají fenomén pouličního svádění,“ uvedl výkonný ředitel pro digitální produkty Marek Doležel.
Premiérový zábavně vzdělávací pořad Jazykovědma se s humorem snaží vysvětlit známá rčení, přísloví, poučky i ustálené fráze jako třeba „jádro pudla“ nebo „kout pikle“. Výtvarný koncept pro pořad vytvořila Anna Borovičková Ročková, na Instagramu známá jako autorka koláží pod nickem @ulepena. Na scénářích se zároveň podílí Markéta Gregorová, která právě jako @Jazykovědma na síti X vysvětluje různé jazykové jevy.
„Chceme mladšímu publiku nabízet zábavný a informativní obsah tam, kde jej přirozeně sledují. Proto jsme nedávno spustili samostatný youtubový kanál určený právě pro naše redakční pořady. Zároveň je pro nás stále velmi důležitá synergie se značkou České televize a s obsahem iVysílání. Snažíme se jednotlivé díly tematicky napojovat na nové pořady ČT, například díl ze série What the Fact? o fentanylu přivedl spoustu diváků k seriálu Adikts, Smysl pro tumor nás inspiroval k vysvětlení původu rakoviny,“ vysvětlila šéfredaktorka redakce iVysílání ČT Eva Pjajčíková.
Druhá série dokumentárního webseriálu TeleRevize vysvětluje na ukázkách z archivu stereotypy, které televize svým divákům předkládala. Na vzniku TeleRevize 2.0 s Českou televizí spolupracuje influencer a performer Sebastian Šikl, který je také tváří pořadu.
„ Náměty vybíráme tak, abychom pokryli co největší spektrum audiovize a zároveň, abychom měli k dispozici dostatek ukázek. Snažíme se zpracovávat zejména ta témata, která diváky zajímají a baví je,“ popsala jedna z tvůrkyň TeleRevize 2.0 Dorota Vašíčková.
-mav-