Agentura VML jmenuje do funkce Chief Creative Officer Jaka Barrowa, dosavadního kreativního šéfa australských poboček VML v Melbourne a Sydney, kde působil posledních 13 let. Přesné datum nástupu do funkce bude oznámeno v následujících týdnech.
Barrow na této pozici vystřídá Miloše Kočího, který kreativu řídil od května 2021.
„S nástupem Jaka Barrowa otevíráme novou kapitolu. Jake je výrazná kreativní osobnost s osobitým tvůrčím stylem a silný týmový lídr. Osobně se mi líbí jeho přístup podporující inkluzivní kreativitu – nezáleží na tom, kdo přijde s dobrým nápadem, klíčové je, aby se každý ze své pozice zasadil o jeho realizaci. Ve spojení s jeho zkušenostmi věříme, že nám pomůže významně posílit naše postavení největší kreativní a technologické agentury na českém trhu,“ uvedla Iva Welker, CEO Local Business VML. Zároveň poděkovala Miloši Kočímu za jeho práci pro VML a ocenila jeho práci při budování kreativního týmu.
„Vždy bylo mým cílem pracovat v zahraničí a konkrétně Prahu jsem měl na radaru díky kreativní reputaci, kterou tu vybudoval současný kreativní ředitel VML EMEA Jaime Mandelbaum, když tehdy pražské Young & Rubicam vedl. Globální vedení VML je také důvodem, proč jsem se nemusel dlouho rozmýšlet, zda na novou příležitost v agenturní síti kývnu," sdělil Jake Barrow, který má na kontě několik ocenění z mezinárodních soutěží včetně pětadvaceti lvů z Cannes.
Do tehdejší agentury George Patterson Y&R nastoupil Barrow jako Art Director a postupně se vypracoval až na současnou pozici Group Executive Director poboček v Melbourne a Sydney, kterou zastává od roku 2021. V současné době je podle časopisu The Drum na šesté příčce globálního žebříčku kreativních ředitelů, dvakrát se také umístil v první dvacítce nejlepších kreativců na světě. Na kontě má přes pět set lokálních i mezinárodních cen včetně dvaceti pěti lvů z Cannes Lions (z toho sedm zlatých).
Pod jeho kreativním vedením se agentura pět let po sobě umístila v publikaci The Work časopisu Campaign Brief mezi pěti nejlepšími australskými agenturami, v roce 2023 se stala agenturou roku v regionu APAC a v uplynulých dvanácti měsících také získala ocenění Global Agency of the Year v soutěži LIA Awards.
Během posledního roku byla agentura oceněna za kampaně pro významné klienty Monash University a Defence Force Recruiting, zajišťující marketingové a náborové služby pro australskou armádu, a pro značky Colgate, Rip Curl nebo Pizza Hut. Je podepsaný i pod kampaní FitChix pro australskou značku farmářských vajec Honest Eggs Co. Kampaň s cílem upozornit na výhody regenerativního zemědělství monitorovala pohyb slepic ve volném výběhu farmy a tiskla počty jejich kroků na vejce jako důkaz o jejich spokojeném životě.
-mav-