Sherpas se mění na skupinu, v jejím čele je Luboš Plotěný

pondělí, 3. června 2024, 12:35 Aktuality, Internet & Mobil, Lidé MediaGuru

Sherpas se mění na skupinu, vznikají nové dvě divize mající staronové šéfy s majetkovým podílem. Skupinu řídí Luboš Plotěný.

Noví šéfové divizí Sherpas, zleva: Do Hoai Nam, Daniel Bohuslav, Luboš Plotěný, Tomáš Turek a Michal Mládek, zdroj: Sherpas.

Noví šéfové divizí Sherpas, zleva: Do Hoai Nam, Daniel Bohuslav, Luboš Plotěný, Tomáš Turek a Michal Mládek, zdroj: Sherpas.

Agentura Sherpas se nově se mění na skupinu Sherpas. K fungující divizi Sherpas Tech pod vedením Petra Cikána přibývají další dvě samostatné agentury. Sherpas Experience se i nadále bude zabývat designem webů a brandů. Povedou ji Daniel Bohuslav a Do Hoai Nam. Druhou nově vznikající divizi, Sherpas Digital, zabývající se výkonnostním a brandovým marketingem povedou Michal Mládek a Tomáš Turek.

Tímto dochází k faktickému rozdělení původní agentury podle agend a témat, která jednotlivé týmy v Sherpas řešily. Noví šéfové divizí v nich získávají také majetkový podíl. Luboš Plotěný zůstává ve skupině Sherpas, kde se bude věnovat především transformačním procesům.

Digitální agentura Sherpas vznikla před 18 lety. Tehdy byla nazvaná Dobrý web a byla součástí skupiny Internet Info. Vznikla tehdy na popud Marka Antoše, který stále drží v Sherpas majetkový podíl, jako školící a webdesignová agentura. Na český trh přinesla pojmy jako UX a byla z prvních, která se věnovala PPC reklamě.

Luboš Plotěný, který agenturu 18 let vedl, a má v ní také majetkový podíl, nyní aktivní vedení agenturního byznysu konkrétních divizí předává na Michala Mládka, Daniela Bohuslava, Tomáše Turka a Do Hoai Nama. Se Sherpas ale zůstává svázán. „Se Sherpas se neloučím. Nadále povedu skupinu Sherpas a budu se zde soustředit na komplexní digitální projekty vyžadující hlubší integraci digitálu do firem a jejich procesů. Sám to slovo nemám rád, ale mluvím o digitálních transformacích. Jako skupina Sherpas umíme hlouběji pochopit byznys klienta a navrhnout mu vhodné využití digitálu. Právě hlubší specializace nám i do budoucna pomůže doručovat špičkovou službu, která za adekvátní peníze přináší výsledky, které naši klienti očekávají,” uvedl Luboš Plotěný.

Daniel Bohuslav do Sherpas přišel před rokem s mnohaletými zkušenostmi z agentury Wunderman. Působil v několika technologických firmách, řídil digitální projekty skupiny Pernod-Ricard i Poslanecké sněmovny ČR a podílel se na kampani vznikající politické strany TOP 09.

Do Hoai Nam je  UX designér a Art director. V Sherpas doposud působí necelé tři roky. S Bohuslavem se podílejí například na brandingu a designu pro herní společnost CGE, nebo designu klíčové aplikace největšího vydavatele karet ISIC na světě, společnost GTS Alive.

Michal Mládek do Sherpas přišel v roce 2016. Předtím působil na různých obchodních a výkonných pozicích ve společnostech jako bylo Ataxo či Zomato. Poslední čtyři roky je spjatý s novou podobou soutěže WebTop100 a stejnojmenným podcastem, který Sherpas začali vydávat v roce 2022.

Tomáš Turek je v Sherpas od roku 2013. Předchozí zkušenosti sbíral například v jazykové agentuře Spěváček. Oba čerství šéfové divize Sherpas Digital se spolupodíleli na tvorbě digitálních strategií pro klienty jako Rock Point, Malvík nebo Topení Levně.

Pro současné klienty Sherpas se toho mnoho nemění. Změna má vést především k větší specializaci.