L'Or: Káva a emoce k sobě patří, v plánu jsou i partnerské kavárny

středa, 3. července 2024, 07:00 Marketing Kateřina Straková

Schválně se může každý zamyslet, co vše se mu v životě odehrálo u šálku kávy, přibližuje marketingový přístup značky L'Or Lumír Františák.

Lumír Františák, zdroj: L'Or / JDE

Lumír Františák, zdroj: L'Or / JDE

Podle průzkumu kávové značky L’Or společnosti Jacobs Douwe Egberts se káva najde v různé formě až v 91 % domácnostech. „V posledních letech zaznamenáváme obrovský boom zrnkové kávy, který navazuje na zvýšené prodeje automatických kávovarů do domácností. Spotřeba kávy na vypité šálky mírně roste z 3,8 šálku na 4 šálky na rodinu na den,“ přibližuje Lumír Františák, ředitel divize L’Or.

Více než polovina tuzemských spotřebitelů kombinuje kávu s mlékem – cappucinno nebo flat white. L’Or chce Čechy oslovit ve svých partnerských kavárnách kávovými koktejly – mix kávy L'Or, ovoce a prémiového alkoholu.

Značka L’Or se několik let zaměřuje také se svým konceptem L’Or Professional na firmy a hotelový segment. „Za krátkou dobu jsme navázali partnerství s velkými klienty v B2B segmentu. Kávu L'Or si každý den vychutnává tisíce zaměstnanců v kancelářích a hotelových hostů,“ říká Lumír Františák a dodává, že v plánu je mít také v každém velkém městě partnerskou kavárnu či uvedení nové směsi zrnkové kávy pro top baristickou přípravu.

Více o trendech v pití kávy, komunikaci v B2B segmentu a dalších plánech značky L’Or najdete v našem rozhovoru.

Jaká káva je nyní mezi tuzemskými spotřebiteli nejoblíbenější? V jaké přípravě? Jaké se letos objevují mezi českými oblíbenci novinky?

Stále z celkového počtu vypitých káv v domácnostech vede příprava šálku z instantní kávy. Více než polovina spotřebitelů kombinuje kávu s mlékem. Tento trend pozorujeme i v kavárnách, kde je stále nejpopulárnější cappuccino a nově Čechy objevený flat white. Káva L'Or přináší nové kávové zážitky ve formě kávových koktejlů. Pro letošní léto jsme připravili mix kávy L'Or, ovoce a prémiového alkoholu, např. Gin Maracuja Coffee, které můžete ochutnat v našich L'Or partnerských kavárnách.

Na co se v marketingové komunikaci značky zaměřujete? Jaké využíváte komunikační kanály?

Spojujeme kávu s emocemi, protože k sobě patří. Schválně se může každý zamyslet, co vše se mu v životě odehrálo u šálku kávy. Využíváme jak standardní marketingové nástroje, jako je TV reklama, sociální sítě, statická reklama, ale také se snažíme být více v kontaktu s našimi spotřebiteli, přes kávové show a eventy.

L’Or uvedla v Česku jako první na světě koncept L’Or Professional, kterým cílí na firmy a hotelový segment. Jak se vám v tomto B2B segmentu zatím daří? Jak B2B klienty oslovujete?

Ano, kávový koncept L'Or Professional jsme uvedli jako jedna z prvních tří zemích v Evropě a za krátkou dobu jsme navázali partnerství s velkými klienty v B2B segmentu. Kávu L'Or každý den pijí tisíce zaměstnanců v kancelářích a hoteloví hosté. Poptávky získáváme různými způsoby, využíváme online nástroje (bannerová reklama, PPC), LinkedIn, osobním kontaktem nebo referencí. Protože cílíme na kanceláře, jsme kávovým partnerem největších HR konferencí.

Kromě toho se s nabídkou chcete dostat i do kanceláří. Jaké máte v tomto ohledu cíle? Jak budete potenciální klienty oslovovat?

Kanceláře oslovujeme komplexní kávovou službou. Snažíme se to dělat pro office managerku co nejjednodušší. Podle zadání a rozpočtu firmy, navrhneme nejlepší kávové řešení, které zahrnuje výběr vhodného kávovaru, kávových směsí, konečnou cenu. Každá naše spolupráce zahrnuje instalaci a servis kávovaru zdarma a pravidelnou dodávku kávy.

Využíváte k podpoře značky i eventy či jiné akce? Případně jaké?

Ano, máme velmi nabitý eventový kalendář. Kávu L'Or  můžete ochutnat na profesně orientovaných eventech (HRko, AHRČR, HR Brains, Konference ContentX), ale také na festivalech a galavečerech jako Ples jako Brno. V letošním roce realizujeme na našich partnerských kavárnách letní Live barista kávové show s kávovými koktejly.

Zapojujete do své komunikace i influencery? Co vám to přináší?

Stálou spolupráci s influencery nemáme, ale na naše vybrané eventy někteří z nich na kávu rádi dorazí. Spíše se soustředíme na práci s L'Or ambassadory, kteří jsou profesionálové ve svém oboru a garantem kvality, například Iveta Fabešová, majitelka IF Café, nebo Tomáš Malý z NM desserts.

Na mezinárodní úrovni se značka L’Or spojila s Ferrari, a to v rámci závodů WEC. Jak se toto partnerství propíše do aktivit na tuzemském trhu?

Spolupráce s Ferrari je velmi čerstvá, pro B2C zákazníky se připravuje speciální edice zrnkové a kapslové kávy s vášní Ferrari.

Uvažujete o nějakém sportovním sponzoringu i v České republice? Případně v jaké oblasti?

Řadu let je naším partnerem fotbalový klub SK Slavia, kde ve VIP prostorách fanoušci a obchodní partneři si vychutnávají kávu L'Or. Na globální úrovni sponzorujeme Tour de France.

Jaké máte se značkou další plány?

Naší ambicí je posouvat společně se značkou L'Or kávovou kulturu v Česku. Rádi bychom měli v každém velkém městě L'Or partnerskou kavárnu. Plánujeme uvést nové směsi zrnkové kávy pro top baristickou přípravu.

Lumír Františák, ředitel divize L'Or Professional v JDE

Ve společnosti Jacobs Douwe Egberts působí téměř devět let, poslední dva roky v ní vede divizi L’Or Professional. Předtím pracoval ve firmách Colgate Palmolive nebo Danone.