Na hudebních festivalech partneři přinesou edukaci, biotop i svatby
Aktivace partnerů na hudebních festivalech dalece přesahují chilli out zóny s logem. Připravují edukační aktivity, vodní biotop, seznamku pro nezadané či rovnou svatební obřady.
Každý rok v červnu se rozbíhá sezóna hudebních festivalů. Již na začátku od 6. do 9. června se v Milovicích uskutečnil Votvírák. Od 12. do 15. června se bude v Hradci Králové konal Rock for People. Ve stejném měsíci proběhne v Praze ještě Metronome Festival a v Táboře Mighty Sounds. Začátek července patří Beats for Love. Od 12. července zahájí na Točníku série hudebních festivalů Hrady CZ. Dále bude následovat Colours of Ostrava, Frontline Festival či Benátská!. V srpnu navážou akce Let It Roll nebo Brutal Assault. Na všech festivalech budou přítomni i jejich partneři.
Již tradičním partnerem hudebních festivalů jsou banky. Česká spořitelna se už 20 let spojuje s Colours of Ostrava, ČSOB je partnerem Metronome Prague či Beats for Love, Komerční Banka zase Rock for People.
„Jsme rádi, že můžeme být nejen finančním, ale také obsahovým partnerem festivalu. Pro návštěvníky Colours letos chystáme novou George zónu, v níž si budou moci vychutnat nejenom super hudební a doprovodný program, ale zejména zábavnou edukativní aktivitu, zaměřenou na kyberbezpečnost, protože toto téma se setkalo s velkým ohlasem ze strany návštěvníků již loni,“ popisuje za Českou spořitelnu její tiskový mluvčí Filip Hrubý. Nová zóna s názvem George Town bude představovat „městečko“ uvnitř areálu, kde budou moci návštěvníci prožít v duchu současného komunikačního konceptu značky #silnější zážitky. Kromě George drinku a chill out zóny budou na místě zážitkové domečky – hudební studio, George Airlines, retro pobočka České spořitelny nebo obří skluzavka a další.
ČSOB na Metronome Prague i Beats for Love plánuje zónu rozdělenou na fazónu pro všechny, klientskou pro své zákazníky a VIP zóny pro společné klienty s Mastercard nebo Visa. V zónách budou připraveny zábavné aktivity jako vis na hrazdě, sprejování na zeď, skok přes švihadlo či fotokoutek. Součástí aktivace bude také focení s maskotem chameleonem. V Praze bude navíc k ochutnání i drink, jenž vzniká ve spolupráci s Mattoni, na čepu bude možné si dát pivovar Neratov. „Hlavním posláním je komunikovat cashless řešení jako správnou variantu na festival, a to jak pro klienta, tak pro organizátora,“ dodává tisková mluvčí společnosti Michaela Průchová.
Kromě bank se s hudebními festivaly spojují také mobilní operátoři. T-Mobile, jenž je partnerem Colours of Ostrava, připravuje na každý den festivalu workshopy na různá témata – například bezpečnosti na sítích nebo duševní zdraví. Rovněž bude součástí aktivace i speciální pop-up shop, kde bude možné nechat si nastavit telefon. Probíhat bude také recyklační aktivita se soutěží o nový T Phone, balíček olympijské kolekce a další ceny – stačit bude přinést starý telefon. „Chtěli bychom, aby si návštěvníci užili festival co možná nejvíce #MeziSvými a zažili krásné společné chvíle, a proto jsme se zaměřili na zážitky. Ať už na super Zip line, nebo v našem světelném magentovém tunelu. V areálu festivalu pak máme čtyři chill out pointy, kde si zájemci mohou odpočinout, díky naší kvalitní, rychlé, stabilní a bezpečné síti sdílet zážitky se svými nejbližšími nebo si dobít baterky,“ přibližuje Iva Menclová, zastupující ředitelka značky a marketingové komunikace společnosti T-Mobile, jež se na hudební zážitky zaměřuje i ve své letošní celoevropské kampani.
O2 je letos opět technologickým partnerem festivalové série Hrady CZ. Na osmi místech po celé republice podpoří osm víkendových festivalů svým 5G vysílačem. Na konci července pak podpoří i udržitelný festival v Česku – hlučínskou Štěrkovnu Open Music, jež se uskuteční ve dnech od 25. do 27. července. Návštěvníci budou moci využívat 5G síť, odevzdat k recyklaci svá vysloužilá elektrozařízení a starší telefony, ale i O2 Guru, kteří budou na místě k dispozici pro dotazy, nastavení telefonů nebo třeba zapůjčení powerbanky. „V modrém O2 stanu si návštěvníci budou moci otestovat své digitální zdraví. Nebo si mohou zahrát úplnou novinku – hru NetKnights od Nadace O2,“ doplňuje Veronika Kučíková z tiskového oddělení společnosti.
Častým partnerem hudebních festivalů je Skupina ČEZ, jež se letos spojuje například s Rock for People, Metronome Prague či Colours of Ostrava. Hlavní aktivací na nich bude opět ČEZ Energy zóna, kde budou probíhat soutěže, fotokoutek, hry a k dispozici bude i místo pro relax. „V rámci konání festivalu Colours of Ostrava nebude v ČEZ Energy zóně chybět ani Oranžové kolo Nadace ČEZ, kdy návštěvníci budou moci na speciálním handbiku vlastním pohybem přeměnit svou energii na body, které pak Nadace promění v peníze a obdaruje vybrané charitativní organizace,“ říká mluvčí skupiny Martin Schreier s tím, že pro komunikaci partnerství využije ČEZ propojení s aplikací EPP Pomáhej pohybem.
Na hudebních festivalech nechybí každoročně ani značky nápojů, ať už alkoholických, nebo nealkoholických. Z piv je často zastoupen Radegast, který se spojuje s Rock for People, Mighty Sounds, Colours of Ostrava nebo Frontline, či Bohém od Krušovic, jenž bude na Metronome Prague a Benátské!.
Pro Radegast je nosným tématem letošního roku boj o vodu. „S festivalem Rock for People připravujeme společný projekt, jehož cílem je vybudovat vodní biotop v rámci festivalového areálu. Kromě toho si návštěvníci budou moci zábavnou formou sami vyzkoušet zadržovat vodu v krajině v naší zóně ‚Radegast Boj o Vodu’. Podobnou zónu pak přivezeme i na festival Colours of Ostrava. Tam návštěvníkům nabídneme také zónu s čepovaným pivem do skla nebo školy čepování. Kromě toho i nadále pracujeme na tom, abychom snižovali naši vodní stopu na letních akcích, například využitím inovativních bezvodých chladících zařízení při čepování piva,“ vysvětluje marketingový manažer značky Josef Jalůvka.
Bohém bude mít na festivalech Bohémskou zónu, která kromě piva nabídne i chill out zónu k odpočinku, chmelový fotokoutek nebo aibrush tetování s festivalo-bohémskou tematikou pro jednotlivce i skupinky přátel. Součástí bude i soutěž o Bohémské batohy plné piva. Z portfolia společnosti Heineken, do něhož Bohém patří, využívá prezentaci na festivalech také značka Desperados, která letos spolupracuje s neziskovou organizací Konsent na bezpečnějším prostředí pro všechny. „Dále nabídne aktivaci Desperados Dance club, která spočívá ve stažení aplikace, sbírání tanečních kroků a jejich směňování za odměny přímo na festivalu,“ komentuje za společnost tisková mluvčí Dita Maciel Jacobson s tím, že v nabídce nebudou chybět také cidery Strongbow a nealko radlery Zlatopramen.
Kromě piv se na festivalech představují značky destilátů, jako je Jack Daniel’s, Tatratea, Hennessy, Don Papa, Bumbu Rum nebo Beefeater. Z nealkoholických nápojů je častá Kofola, jež bude na akcích rozvíjet svůj dlouhodobý komunikační koncept Láskyplných pátečků, kterým chce ostatní inspirovat, aby pečovali o svou lásku. Letos na Rock for People, Colours of Ostrava a slovenských Pohodě a Grape vytvoří tzv. Náměstí lásky. „Půjde o láskyplnou zónu plnou dotyků, jedinečných emocí, zábavy a nezapomenutelných zážitků, která bude přístupná pro všechny ty, kteří lásku mají, ale i ty, kteří ji teprve hledají,“ přibližuje brand manažerka Kofoly Eva Stejskalová. Kromě toho tam bude probíhat „kázání“ o lásce v nejrůznějších debatách a podcastech, pro nezadané se chystáme láskyplná seznamka, kde budou rychlo randem provázet Barbora Hači z TV Očko, na Slovensku Dianka Fabiánová. „Pro ty stydlivější a spontánnější budeme mít v noci Láskyplnou Afterku, kde bude možné poznat polovičku při divoké hudbě a tanci. A těm nejodvážnějším a zaláskovaným párům opět uspořádáme opravdovou svatbu. Letos takových právoplatných svateb chystáme hned 26,“ prozrazuje Stejskalová.
V neposlední řadě se s hudbou spojují i automobilky. Na Metronome Prague bude Škoda, na Mighty Sounds Volkswagen Užitkové vozy a na Rock for People Toyota. Ta festivalu nejen poskytne flotilu 20 nízkoemisních vozů včetně bateriových elektromobilů a vodíkové Toyoty Mirai, ale také v areálu vystaví zážitkovou zónu s Drink & Drive barem, kde bude možné dát nealkoholické koktejly, vína či sekty. „Zřejmě největším a určitě prvním nealkoholickým barem mezi festivaly podporujeme myšlenku odpovědného a bezpečného řízení. Vycházíme zároveň vstříc stále rostoucímu počtu návštěvníků, kteří si chtějí festival užít s čistou hlavou. A zdaleka nejde jen o nejmladší generaci Z. Poptávka po nealku v originálních aranžích nám skokově roste už několik let. Je pro nás dokladem, že dostatečně aktivující zážitky naši návštěvníci nacházejí v hudebním i nehudebním programu,“ doplňuje Michal Thomes, ředitel festivalu Rock for People.
-stk-