Prazdroj virtuální hrou přibližuje varní proces piva

pondělí, 24. června 2024, 15:35 Aktuality, Marketing MediaGuru

Plzeňský Prazdroj uvádí virtuální hru „Uvař si jedno!“, cílem je představit varní proces piva od semínka po sklenici. 

Zdroj: Plzeňský Prazdroj

Zdroj: Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj vytvořil virtuální hru „Uvař si jedno!“, s níž chce přiblížit, jak vzniká pivo – od získávání surovin, přes vaření v pivovaru až po správné načepování v hospodě. Současně pivovarnická skupina představuje řešení, jimiž snižuje emise CO2 v rámci celého dodavatelsko-odběratelského řetězce. 

„Co všechno se stane, než se pivo dostane ke spotřebiteli? Jaké suroviny jsou k vaření potřeba a jak dlouho to vlastně trvá? Pivovarnictví má v českých zemích neuvěřitelně dlouhou tradici, pivo je náš národní nápoj. Přesto málokdo ví, jak se pivo vlastně vaří. Proto přicházíme s možností, aby se lidé stali virtuálními sládky a uvařili si svůj ‚digitální ležák‘,“ říká mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář.

Hra ukazuje krok za krokem proces vaření piva od prvního zrnka ječmene až po správně načepovaný půllitr. Uživatele seznámí s výběrem důležitých surovin i s klíčovými postupy, díky nimž vzniká český ležák. Virtuální hra kromě základních i méně známých faktů odhaluje také řadu zajímavých detailů. „Prozradíme například, že na výrobu jednoho půllitru piva se v průměru spotřebuje zhruba 2500 zrnek ječmene, 3 šištice chmele a 1,4 litru vody. Uživatelé rovněž nahlédnou do pivovarnické hantýrky. Osvětlíme jim termíny jako vystírka, rmutování, sladina, mladina nebo dílo,“ dodává Martin Hložek, obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.

Souběžně s tím Prazdroj v jednotlivých fázích varního procesu představuje své aktivity v oblasti udržitelnosti, díky kterým se mu daří snižovat dopad svého podnikání na životní prostředí a tím směřovat k uhlíkové neutralitě. „Rozjeli jsme tři projekty se zemědělci, abychom jim pomohli zachovat kvalitu ječmene a chmele navzdory klimatické změně. A virtuální sládci se s nimi potkají při sklizni těchto surovin, bez nichž by český ležák nebyl tím, jak jej známe. Nebo se dozví, jakým způsobem znovu využíváme teplo v pivovaru nebo mláto zbývající ze sladu. A možná je překvapí životnost vratných skleněných lahví, do kterých si jakožto digitální sládci pivo stočí,“ doplňuje Ivan Tučník, manažer udržitelnosti Plzeňského Prazdroje.

Na konci hry pak virtuální sládky čeká krátký vědomostní kvíz, ve kterém si ověří své získané dovednosti. A dospělí soutěžící mohou vyhrát kartón piva.

Herní zážitek umocňuje originální grafika, zvukové efekty a doprovodný komentář. Aktuálně je hra dostupná v češtině a angličtině a je optimalizována pro chytré telefony iOS a Android, ale lze si ji přehrát i na standardním desktopu

Kreativní idea a strategie projektu je společným dílem Plzeňského Prazdroje a agentury Svengali Communications, o design a programování aplikace se postaralo studio Perfect Planet

-stk-