Princip takzvané „platby na třetiny“, dobře známý z online obchodů, míří do kamenných prodejen. V pilotním provozu tuto možnost představila služba Skip Pay, od května ji spouští například Datart, který se připojí k cestovní agentuře Invia.
Pokud zákazníci budou chtít nákup na Třetinu na kamenné prodejně využít, stačí digitálně ověřit svoji identitu pomocí Bank iD prostřednictvím odkazu v chytrém telefonu a následně zaplatit první třetinu běžnou platební kartou.
„Klíčovým mechanismem všech našich produktů je skóringový algoritmus, který dokáže posoudit možnosti každého klienta zvlášť – díky tomu můžeme klientům poskytnout přesně tolik prostředků, kolik zvládnou bez potíží pokrýt. A pokud by využití služby nebylo z jakéhokoliv důvodu možné, jednoduše zaplatí hotově nebo kartou, jak byli zvyklí dosud,“ říká Tomáš Krásný, šéf marketingu Skip Pay.
Limit, v rámci kterého je možné službu čerpat, bude určen individuálně – maximálně lze rozložit na třetiny nákup zboží v hodnotě 100 tisíc korun. Nákup na Třetinu bude možné využít na všechny druhy zboží včetně zlevněného nebo akčního. S veškerými kroky pomůže proškolený personál, o možnosti nové platební služby budou zákazníci informováni také přímo v obchodě nebo na cenovkách zboží.
Datart v nové možnosti vidí způsob, jak domácnosti pomoci lépe se vyrovnat s nenadálými výdaji. „Rozbitá pračka, lednice nebo nutnost pořídit nový počítač pro školáka – to jsou investice, které mohou rozpočet domácnosti zbytečně zatížit. Pokud se tato zátěž rozprostře do tří měsíců namísto jednoho, je to pro rodinu jednodušší,“ zmiňuje Pavel Mikoška, ředitel služeb zákazníkům v Datartu.
Jiří Rippel z cestovní agentury Invia zase poukazuje na časový faktor, který může větší nákupy často zbytečně prodražit a se kterým umí nákup na Třetinu pomoci. „Domácnostem se vyplatí využívat akčních nabídek, a to zvláště pokud jde o vícečlennou rodinu. Přitom například first-minute zájezdy se často objevují už na konci roku. Díky nákupu na třetiny si naši klienti nemusí nechat utéct výhodnou nabídku, a navíc celou útratu rozloží tak, aby tolik nezatížila rodinný rozpočet,“ dodává.
Skip Pay bude navíc v rámci kampaně „Nakupuj s rozumem“ upozorňovat, aby lidé i nákupy na třetiny využívali zodpovědně. „Pokud zákazníci nákup pečlivě zváží, a přesto se pro něj rozhodnou, nabízíme jim možnost si na nějakou dobu odložit splatnost zcela zdarma, na rozdíl od spotřebitelského úvěru, kde úroky naskakují od prvního dne,“ přibližuje Krásný.
-stk-