Skip Pay: Nová značka pomohla v B2B i ke koncovým zákazníkům

středa, 31. července 2024, 07:05 Marketing, Reklama Kateřina Straková

Rebranding značce Skip Pay pomohl, Mall v původním názvu mnohým e-shopům vadil, říká marketingový ředitel služby Tomáš Krásný.

Tomáš Krásný, zdroj: Skip Pay

Tomáš Krásný, zdroj: Skip Pay

Značka Skip Pay působí na trhu dva roky, kdy se rebrandovala z původního Mallpay. Podle jejího marketingového ředitele Tomáše Krásného pomohla změna názvu nejen v oblasti B2B, kdy mnohým e-shopům vadil Mall v názvu služby, ale i směrem ke koncovým zákazníkům. „Od té doby nám roste NPS, které máme nyní v průměru 85, což je v sektoru financí opravdu skvělé,“ dodává.

Doposud se Skip Pay věnovala především výkonnostnímu marketingu, ale to by se mělo letos změnit. „Vnímáme, že znalost naší značky má stále své limity. Na performance marketing můžeme sázet jen do určité doby. Proto se nyní budeme více soustředit i na podporu samotné značky. Na podzim plánujeme brandovou kampaň, v níž budeme komunikovat naše platební metody v e-commerce,“ přibližuje Krásný.

Více o novinkách, plánech, marketingové strategii služby Skip Pay se můžete dočíst v našem rozhovoru. 

Nedávno jste oznámili novinku, že umožníte rozdělit nákupy v kamenných obchodech do tří splátek bez navýšení. Proč jste se k tomuto kroku rozhodli?

Nabídku platby na třetiny v kamenných obchodech jsme spustili v pilotním režimu nejdříve na Invii ke konci loňského roku, od ledna už v ostrém. Datart jsme přidali zhruba v červnu. K nové službě jsme přistoupili z toho důvodu, že jsme měli velmi dobré reakce našich klientů v online prostředí, ale zároveň jsme cítili, že někteří stále preferují osobní přístup v kamenných prodejnách. Při uvedení jsme se zaměřili i na školení prodejců, aby byli dostatečně informovaní a věděli, jak naše služba funguje, jaké jsou její výhody, že to je o možnosti rozdělit si platbu na třetiny bez navýšení a poplatků. 

Jaké jsou na tuto nabídku zatím první reakce?

Prozatím jsou reakce pozitivní, ale ještě je brzy. První čísla z Invie jsou skvělá. V lednu, kdy se začaly prodávat first-minute zájezdy, jsme zaznamenali meziměsíčně 69% nárůst, v březnu již přes 200 %. Od května nám běží společná kampaň, takže očekáváme, že budeme i nadále růst s tím, jak si lidé kupují zájezdy blíže k létu.

Plánujete i kampaň s Datartem?  

Ano, máme to v plánu, chystáme komunikaci jak v rámci jejich e-shopu, tak na pobočkách. Zatím jsme naši službu podporovali hlavně prostřednictvím POS materiálů u vstupu i konkrétních produktů na prodejní ploše.

 Budete do budoucna počet partnerů rozšiřovat?  

Momentálně máme v rámci Skip Pay na českém trhu 13 tisíc e-shopů, a to mimo jiné díky Comgate bráně a dalším integracím. Nedávno jsme oznámili partnerství s další platební bránou GoPay, s jejímž spuštěním počítáme v září a od čehož si slibujeme dalších 18 tisíc e-shopů. Tím budeme mít pokryto přes 30 tisíc e-commerce hráčů, tedy dvě třetiny trhu. Z našich online partnerů si chceme následně vytipovat některé, kterým bychom nabídli i možnost platby na třetiny v offline.

Dlouhodobě zde vnímáme tlak na nárůst cen akvizice v rámci marketingu, a proto bychom chtěli být partnerem pro malé e-shopy.

Tomáš Krásný

E-shopům nabízíte nyní 20% slevu na reklamu na Googlu, čímž reagujete na aktivity čínského Temu a tureckého Trendyol. Rovněž mají možnost využít konzultací vašich marketingových specialistů. Využívají tuzemští hráči tuto nabídku?

Dlouhodobě zde vnímáme tlak na nárůst cen akvizice v rámci marketingu, a proto bychom chtěli být partnerem pro malé e-shopy. Náš program jim dokáže zlevnit marketingové náklady na Googlu až o 20 %, což je velká výhoda pro hráče, kteří nemohou soupeřit s milionovými rozpočty čínského či tureckého konkurenta. Chtěli bychom tak pomoci tuzemským e-shopům k většímu dosahu, nižší ceně za proklik i konverzi, a tím pádem i k vyšším tržbám.

Naše nabídka je velmi čerstvá a teprve začínáme s propagací na LinkedInu a ve spolupráci s partnery, takže zatím je brzy na to říkat, jak moc ji naši zákazníci využívají. Ale doufáme, že je to osloví. 

Kromě slevy na Google nabízíte i marketingové konzultace… 

Ano, v rámci našeho CSS máme dva balíčky – za 1999 korun nabízíme slevu na Google, za necelých pět tisíc i marketingové konzultace, kterými chceme oslovit střední a malé e-shopy, které si často dělají marketing samy na koleni. Naší výhodou je, že máme in-house specialisty, kteří kampaně řeší v jednotlivých oborech, jako je PPC, webová analytika, affiliate marketing nebo marketingová strategie. Chceme se profilovat jako pomocník, který e-shopům pomůže marketingové aktivity zrevidovat a udělá nezávislý audit toho, kde by byl ještě potenciál růstu. Tím bychom se chtěli také odlišit od naší konkurence.

A jak se vám to vydělování od konkurence daří? 

Většina CSS programů, které operují na trhu, spolu soupeří de facto jen cenou. Cenově jsme zvolili střední cestu a naší přidanou hodnotou je právě ten benefit konzultací či možnosti marketingovou kampaň zrealizovat na našich kanálech. Nejsme jen platební metoda, ale e-commerce platforma pro e-shopy.

Nejsme jen platební metoda, ale e-commerce platforma pro e-shopy.

Tomáš Krásný

V komunikaci se spojujete s animovaným maskotem. Jak vám tento způsob personalizace značky funguje?

Maskoty využíváme už pět let a za celou dobu se na rozdíl od naší značky nezměnili. Pomáhají nám se saliencí, s tím, že si lidé platbu spojí s naší značkou. Zároveň jsou maskoti úzce propojeni s naším claimem „Vybírejte srdcem, plaťte hlavou“, čímž vyjadřujeme naši vizi – jsme platební metoda, která umožňuje lidem koupit si, po čem touží, ale zároveň s rozumem. V rámci Skip Pay využíváme scoring, který umožní každému klientovi čerpat jen takovou částku, aby ho její odložení nedostalo později do problémů.  Zároveň je to ale také platební metoda, jež umožňuje platit až 30 dní od převzetí zásilky, což je chytré samo o sobě. V rámci Maxi balíčku, ke kterému je zdarma Skip Pay platební karta, ještě nabízíme u většiny zboží nad 1500 korun i prodlouženou záruku na 3 roky a pojištění proti krádeži a rozbití na rok zdarma.

Ukázka maskotů značky Skip Pay, zdroj: Skip Pay

Ukázka maskotů značky Skip Pay, zdroj: Skip Pay

Jaký mediamix v marketingové komunikaci využíváte? A hodláte jej nějakým způsobem měnit?

Doposud jsme se věnovali spíše výkonnostnímu marketingu, který zahrnoval PPC reklamu, search, display na Google či Seznamu a sociálních sítích. Kromě toho spolupracujeme s affiliate partnery a využíváme i co-brandové kampaně s e-shopy. 

Pomáhá značce podpora přímo na e-shopech?

Máme vyzkoušeno, že když naši platební metodu e-shop sám aktivně promuje i v detailu produktu, zvyšuje to frekvenci platby. Dříve jsme takto pracovali na Mall.cz, nyní spolupracujeme s Invií, Sportovnou, skupinou Vivantis, Superzoo nebo Niceboy. A tahle podpora je oboustranná – uživatelská základna e-shopů nám pomáhá s akvizicí a naopak my se ve Skip Pay o tu svou dělíme právě s obchodníky. Obchodníci tak mají šanci získat si zákaznickou loajalitu našich pravidelných uživatelů, což je pro ně cenný marketingový kanál v době, kdy musí o zákazníky bojovat třeba se zahraničními hráči.

Máme vyzkoušeno, že když naši platební metodu e-shop sám aktivně promuje i v detailu produktu, zvyšuje to frekvenci platby.

Tomáš Krásný

Jaké máte na podporu značky Skip Pay další plány?

Vnímáme, že znalost naší značky má stále své limity. Na performance marketing můžeme sázet jen do určité doby. Proto se nyní budeme více soustředit i na podporu samotné značky. Na podzim plánujeme brandovou kampaň, v níž budeme komunikovat naše platební metody v e-commerce.

Budete tedy rozšiřovat mediamix?

Ano, přemýšlíme o outdooru, rádiu a internetu, které doplní naše klasické kanály, jako je PPC a sociální sítě.

Skip Pay je na trhu teprve dva roky, kdy se rebrandoval z původního Mallpay. Jak rebranding s odstupem času hodnotíte? Jaké má značka nyní povědomí?

Rebranding jsme dělali již podruhé. Nejprve ještě jako Mallpay jsme v logu trochu upozadili Mall, před dvěma lety jsme se přejmenovali na Skip Pay. Hodnotím to velmi pozitivně, nová značka nám pomohla jak z pohledu B2B, protože pro mnohé e-commerce hráče představoval Mall v názvu nepřekonatelnou bariéru, tak z pohledu B2C – od té doby nám roste NPS, které máme nyní v průměru 85, což je v sektoru financí opravdu skvělé. Po dvou letech nám už také téměř vymizela hledanost Mallpay brandu, což dokazuje, že Skip Pay brand roste, aniž bychom ho nějak výrazně podporovali. 

Jaké novinky v rámci Skip Pay plánujete?  

V příštích týdnech bychom chtěli uvést možnost cashbacku, po kterém naši zákazníci volají. V rámci naší zákaznické zóny se jen prokliknou na vybraný e-shop a za provedený nákup se jim vrátí určité procento do naší peněženky, z níž mohou čerpat při dalším nákupu. Rovněž jsme prodloužili dobu u odložené platby ze 14 na 30 dní a plánujeme navýšit limit pro klienty naší platební karty z 50 na 100 tisíc. V neposlední řadě chystáme společné kampaně v rámci skupiny ČSOB, kde bychom chtěli propagovat naše platební metody klientům ČSOB.

Tomáš Krásný, marketingový ředitel Skip Pay

V čele marketingu služby Skip Pay stojí dva roky. Předtím působil jako Performance Marketing Manager v Mall Group. Zkušenosti má také z marketingu Monety, Mastercard, Fortuny, Cinema City nebo Melitty.

Vystudoval ekonomii na České zemědělské univerzitě v Praze.