Česká televize ukončí vysílání pořadu 168 hodin

čtvrtek, 25. července 2024, 12:00 TV MediaGuru

168 hodin končí. Česká televize ho nezařadí do podzimního schématu. Nora Fridrichová v ČT zůstává.

Zdroj: ČT

Zdroj: ČT

Česká televize nebude od podzimu vysílat pořad 168 hodin. Dohodl se na tom generální ředitel ČT Jan Souček s vedením divize Zpravodajství a publicistiky a divize Programu. Dlouholetá moderátorka a dramaturgyně pořadu Nora Fridrichová v České televizi zůstává, stejně tak jako reportéři redakce. V nejbližších dnech bude s tvůrci pořadu vedení zpravodajství jednat o jejich zapojení do výroby publicistiky ČT. Ve čtvrtek to uvedla Česká televize.

„K finálnímu rozhodnutí ukončit výrobu pořadu 168 hodin přispělo i dění z posledních dnů, které se pořadu bohužel také týká, a které nepoškozuje jen pořad samotný, ale nestaví do dobrého světla ani Českou televizi,“ uvedl generální ředitel ČT Jan Souček s tím, že tým připravující tento pořad bude mít možnost v televizi dále pokračovat. „Vedení televize věří, že v České televizi nadále tvůrci 168 hodin zůstanou, chce využít jejich dlouholetých zkušeností. Moderátorka Nora Fridrichová dostane nabídku podílet se na nových publicistických formátech,“ dodal Souček.

Pořad se vysílal od září 2006, dal i podněty k řešení mnoha společenských problémů. Podle ČT se ale v průběhu let formou zpracování i obsahem odchýlil od původního formátu zpravodajsko-publicistického pořadu, který na hlavním programu ČT 1 mapuje dění v uplynulém týdnu. Pořad se potýkal i s kritikou Rady ČT, která v posledním období konstatovala porušování Kodexu ČT. „Přípravu pořadu 168 hodin provázely i stále častější vnitroredakční spory o obsah a zpracování reportáží,“ vysvětlil Petr Mrzena, ředitel zpravodajství a publicistiky.

V příštích dnech bude s tvůrci pořadu jednat vedení redakce o jejich zapojení do výroby publicistky ČT. „Delší dobu pracujeme na vývoji nových formátů, které doplní a obohatí dosavadní nabídku publicistických pořadů ve vysílání ČT. Při jejich přípravě počítáme i s podílem tvůrců dosud zapojených do výroby jiných publicistických relací, včetně 168 hodin,“ uvedl Michal Kubal, šéfredaktor zpravodajství a publicistiky.

V minulém roce měl pořad 168 hodin průměrnou sledovanost 533 tisíc diváků (15+) a díval se na něj zhruba každý šestý Čech se zapnutou televizí. 

-mav-