Lime pomocí AI odměňuje jezdce za nošení helmy

pátek, 5. července 2024, 07:10 Aktuality, Marketing MediaGuru

Lime motivuje jezdce k větší bezpečnosti. Pokud se vyfotí s helmou, AI analyzuje fotku a poskytne jim 10% slevu na jízdu.

Zdroj: Lime

Zdroj: Lime

V hlavní sezóně bikesharingu přichází Lime s novinkou – své jezdce chce motivovat k bezpečnější jízdě. Ti, co se vyfotí s helmou, pomocí AI zanalyzuje a poskytne jim 10% slevu na jízdu. Cílí tak nejen na pravidelné jezdce, ale i ty příležitostné.  

„Už od začátku působení Lime v Česku pozorujeme, že v létě vždy přibydou ‚prvojezdci‘, kteří s námi následně zůstanou a jezdí pravidelně. Právě léto vnímáme jako příležitost pomoci jezdcům vytvořit si při jízdě správné návyky – hlavně parkování na určených místech a ježdění podle předpisů a pouze po silnicích a cyklostezkách. Letos jsme se rozhodli podpořit bezpečnost a nošení helmy,“ vysvětluje Václav Petr, generální ředitel Lime pro Česko a Maďarsko.

Analýzu pomocí umělé inteligence otestoval Lime již v Maďarsku, nyní ji uvádí v Česku. AI je na základě tisíců selfies s helmou schopna určit, co má jezdec na hlavě – rozpozná i čepici nebo kšiltovku. „Helmu od 18 let zákon nenařizuje, a tak ji nemůžeme nařizovat ani my. Ani bychom nechtěli, věříme, že jezdec je sám kompetentní rozhodnout, co mu vyhovuje a co je pro něj přijatelné,“ komentuje Václav Petr.

Lime také v současnosti vyvíjí plugin, který po desáté hodině večer podmíní odemčení koloběžky nebo elektrokola úspěšným složením testu kognitivních schopností. „Jde vlastně o mobilní hru – ta otestuje postřeh jezdce, aby ověřila rychlost jeho reakcí a jeho schopnost řídit. Hra je navržena tak, aby v ní neuspěl člověk, který může být například pod vlivem alkoholu – od takového chování jezdce odrazujeme vždy při odemknutí koloběžky, chceme mu ale maximálně předcházet,“ vysvětluje Václav Petr.

Vedle bezpečnosti se Lime také zaměřuje na chování jezdců v provozu i parkování. Na rozdíl od některých jiných platforem je totiž GPS navigace přímo v jednotlivých strojích – Lime tedy dokáže digitálně analyzovat, zda jezdec nevjel do zakázané zóny nebo zda parkuje na správném místě. V případě špatného zaparkování pak jsou jezdci sankcionováni pokutou.

„Jezdci často chtějí zaparkovat správně, jen nenajdou vhodné místo k zaparkování. To se nyní snažíme vyřešit na základě smlouvy s TSK Praha, která by sjednotila pravidla pro parkování – je prokázáno, že ve chvíli, kdy jsou parkovací místa do 100 metrů od sebe a dostatečně viditelná, špatné parkování vymizí. Neukáznění jezdci, kteří i při dostatku míst nezaparkují správně, pak pochopitelně ponesou následky v podobě pokuty a naši pracovníci koloběžku přemístí na vhodnější místo, kde je navíc vyšší šance, že si ji někdo brzy půjčí,“ uzavírá Petr.

-stk-