Ogilvy zavedla tvůrčí program pro zaměstnance, hradí část platu

úterý, 16. července 2024, 07:15 Aktuality, Reklama MediaGuru

Polovinu pracovní doby se zachováním plného platu mohou vybraní zaměstnanci Ogilvy využít na své tvůrčí projekty.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Agentura Ogilvy zavádí nový zaměstnanecký benefit – program Lift. Podporuje jím zaměstnance v jejich tvůrčích či podnikatelských záměrech a věnuje jim po dobu šesti měsíců na jejich realizaci polovinu pracovního úvazku, a to se zachováním výplaty v plné výši.

„Každý rok se studentů na začátku semestru ptám, kde vidí své budoucí uplatnění, jestli v agentuře, na straně klienta nebo chtějí vlastní projekt. Dříve se odpovědi pohybovaly v poměru 40/20/40, dnes už je to zhruba 20/10/70,“ zdůvodňuje Jiří Jón, šéf strategie a consultingu v Ogilvy a lektor VŠKK, který s programem Lift přišel.

Tento trend je podle Ogilvy patrný nejen u nás, ale i ve světě – např. ve Velké Británii více než třetina lidí napříč populací zvažuje, že letos začne vedle zaměstnání i s vlastním podnikáním. Mezi mladými od 25 do 30 let je to dokonce 69 %. Důvodem přitom není jen přivýdělek, důležitá je i možnost seberealizace a rozvíjení vlastních zájmů.

„Na první pohled tento fenomén agenturám do karet příliš nehraje. Náš obor se ale bez kreativních a podnikavých talentů neobejde, takže jsme zkusili zájmy obou stran propojit právě prostřednictvím Liftu. Ti, co jím projdou, nebo minimálně připraví a odprezentují svůj projekt včetně obchodního plánu, získávají mnohem širší kontext pro přemýšlení nad byznysem i značkou. Dokáží tak lépe pochopit komplexní realitu, v které se dnes klienti pohybují – co řeší a kde mají priority,“ říká Jón.

Do programu se může přihlásit každý zaměstnanec, který pracuje minimálně na 80 % úvazku, s výjimkou managementu, direktorských a jiných řídicích pozic. Podmínkou je, aby daný projekt nebyl v přímé konkurenci s činností Ogilvy. Přihlášené projekty posuzovala porota složená ze zástupců managementu: Ondřej Obluk, CEO Ogilvy, Dita Stejskalová, Business Director & Partner Ogilvy, Jiří Jón a Dora Grimová, People Director Ogilvy. 

V pilotním ročníku zvítězila Linda Bui, Account Executive z týmu Ticino, která se svou sestřenicí založila značku ručně vyráběných korálkových šperků Rinni. „V následujícím půlroce se zaměřím hlavně na upevnění základů podnikání – chci najít spolehlivé dodavatele kvalitních materiálů, rozjet prezentaci produktů na sociálních sítích a navázat spolupráci s influencery. Dalším krokem bude automatizace procesů, abych se po půl roce mohla vrátit zpátky ke své práci v Ogilvy na plný úvazek,“ popsala Bui.

Kromě toho Ogilvy letos v březnu představila tzv. My Day – jednodenní placené volno, které je možné čerpat pro osobní účely každý měsíc.

-mav-