Šéf Instagramu radí, jak na větší dosah

neděle, 7. července 2024, 07:50 Internet & Mobil MediaGuru

Klíčem k velkému dosahu na sociální síti začíná být dění v soukromých zprávách uživatelů.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Je to milionová otázka, ba dokonce v případě marketingu na jedné z největších digitálních platforem otázka miliardová. Jak si ochočit instagramové algoritmy a zaznamenat co největší možný dosah? Šéf vizuální sociální sítě Adam Mosseri tento týden přišel s odpovědí. Jedním z klíčových faktorů podle něj je, zda si uživatelé konkrétní příspěvek sdílejí mezi sebou prostřednictvím soukromých zpráv. „Není to nic, do čeho byste se měli jako tvůrci nutit. Když ale vytváříte obsah, zkuste se zamyslet nad tím, zda jej uživatelé budou chtít přeposílat svým přátelům nebo lidem, na kterých jim záleží. Tohle vám pak postupem času pomůže k vyššímu dosahu,“ prozradil Mosseri na svém profilu.

„Chceme být místem, kde obsah nejen pasivně konzumujete, ale aktivně objevujete nové věci, o kterých chcete dát vědět svým přátelům. Jde například o vtipné video, které vás tak rozesmálo, až jste dostali chuť se o něj podělit se svými sourozenci. Nebo dechberoucí okamžik z nějakého fotbalového zápasu, který chcete ukázat jinému fanouškovi,“ doplňuje manažer.

Na tento důraz na sdílení pomocí soukromých zpráv neupozorňuje uživatele jen Mosseriho krátké video, ale i nové počítadlo interakcí pod jednotlivými příspěvky. V těchto dnech Instagram postupně začíná stále širšímu okruhu uživatelů zobrazovat u postů kromě počtu lajků a komentářů také celkové množství přeposlání. Podle serveru Social Media Today tuto zdánlivě drobnou změnu Instagram testoval skoro rok.

Symbolizuje to zároveň hlubší změnu v používání této sociální sítě, kterou se její provozovatelé snaží reflektovat. Stále více interakce na platformách od Mety totiž probíhá mimo hlavní „veřejný“ kanál příspěvků – lidé mnohdy raději používají soukromé zprávy nebo hromadné konverzace, než aby pravidelně vyvěšovali nový a nový obsah na virtuální zeď. Meta dokonce dříve přišla i s vlastní obdobou newsletterů. To všechno patří mezi důvody, proč instagramové algoritmy berou přeposílání příspěvků tak vážně.

Kurz pozitivního myšlení

Zároveň tím ale kladou nové nároky na tvůrce, které nutí přemýšlet o tvorbě jejich obsahu trochu jinak. Mosseri už jim poradil, aby se snažili sledujícím pomoci s „objevováním“. Vtípky a fotbal ale nemusejí být jediná témata, která by mohla přimět uživatele k přeposílání si postu formou soukromé zprávy. Server Social Media Today cituje starší studii zveřejněnou na Harvard Business Review, podle které je klíčové vzbudit u publika pocit vysoké dominance spojený například s náhlou inspirací nebo hlubokým obdivem.

Protipólem by byl pocit nízké dominance a představa, že člověk je jen kolečko ve vleku událostí, nad kterými nemá žádnou kontrolu. Podle studie takové pocity malomyslnosti včetně strachu u sebe často vnímají konzumenti negativního zpravodajství. Instagram chce naopak jít cestou, která by uživatele povzbudila k činnosti. K pocitům vysoké dominance by mohl přispět i obsah v podobě nejrůznějších triků a doporučení, které by si diváci mohli chtít sami vyzkoušet. To všechno ale mimo jiné také znamená, že na Instagramu, podobně jako na příbuzných Threads, bude k vidění relativně málo politických příspěvků.

-riv-