Zemřela Jitka Vysekalová, autorka marketingových publikací

středa, 24. července 2024, 11:10 Aktuality, Lidé MediaGuru

Zakladatelka České marketingové společnosti (ČMS) a její dlouholetá prezidentka Jitka Vysekalová zemřela 23. července 2024.

Jitka Vysekalová, zdroj: ČMS

Jitka Vysekalová, zdroj: ČMS

Zakladatelka České marketingové společnosti (ČMS) a její dlouholetá prezidentka Jitka Vysekalová zemřela 23. července 2024 ve věku 82 let. Odešla po krátké těžké nemoci, oznámila Česká marketingová společnost.  

Ve druhé polovině 70. let po ukončení studií a zahraniční stáži se specializovala na oblast psychologie trhu. Své zkušenosti pak po roce 1990 využila založením specializované výzkumné agentury Marktest, která kromě realizace vlastních projektů rovněž velmi úzce spolupracovala s akademickým prostředím.

Svou expertízu v oblasti marketingu také v téže době realizovala založením České marketingové společnosti, Asociace psychologů trhu a realizací dlouhodobého výzkumného projektu Postoje české veřejnosti k reklamě, který i v nejnovějším letošním vydání aktualizovala o sledování posledních trendů.

Byla členkou Evropské společnosti pro výzkum trhu a marketingový výzkum ESOMAR, Českomoravské psychologické společnosti a členkou předsednictva České společnosti pro propagaci a Public Relations MOSPRA, byla čestnou členkou asociace POPAI CE, předsedala redakční radě časopisu Marketing a Komunikace a aktivně se účastnila jako porotkyně mnoha prestižních soutěží – Zlatý středník, Duhový paprsek, Czech Industry Challenge, hodnocení nejlepších výroční zpráv Czech TOP 100, soutěže EXPO Image a řady dalších.

Byla autorkou mnoha odborných marketingových knih a publikací, např. Psychologie reklamy, Chování zákazníka, Reklama, Jak být přesvědčivý, Image a firemní identita. Na řadě z nich zároveň spolupracovala s předními osobnostmi – např. Jiřím Mikešem, Janem Binarem, Karlem Voříškem, Janem Herzmannem, Gustavem Tomkem a mnoha dalšími.

-mav-