Disney+ letos do Česka reklamu nepřivede, zavede ale nový tarif

pondělí, 26. srpna 2024, 23:40 TV MediaGuru

Cenově zvýhodněný tarif sledování služby Disney+ s reklamou se letos v Česku neobjeví.

Zdroj: Walt Disney Company

Zdroj: Walt Disney Company

Streamingová služba Disney+ nebude zatím v Česku rozšířena o nový tarif s reklamou. Přestože mateřská společnost Walt Disney Company oznámila, že reklamní tarif rozšíří po roce od uvedení do dalších evropských zemí, Česko mezi nimi zatím není.

Po Dánsku, Francii, Německu, Itálii, Norsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku a Velké Británii se možnost předplatného spojeného s určitým množstvím vysílané reklamy objeví od letošního 17. října  ve Finsku, Nizozemí a v Portugalsku. Diváci ve výše uvedených zemích tak budou mít na výběr ze tří sledovacích plánů: standardní tarif s reklamou, standardní tarif a prémiový tarif. Pro každý z nich platí odlišné ceny: měsíčně 6 euro pro prvně jmenovaný, 10 euro pro standardní tarif bez reklamy a 14 euro pro prémiový tarif bez reklamy. Posledně jmenovaný nabízí oproti standardnímu tarifu možnost sledovat obraz v rozlišení 4K UHD & HDR video, se zvukem Dolby Atmos a s možností sledování až čtyř souběžných streamů. 

Diváci v Česku budou mít nově od 17. října na výběr dva tarify - oba bez reklam. Jde o zmíněné tarify standard a premium. Stávající tarif v ceně 239 Kč se pro nové zákazníky posune do prémiového za cenu 299 Kč měsíčně (nebo 2990 Kč ročně) a nově přibude tarif standardní za 199 Kč měsíčně či 1990 Kč ročně (rozlišení 1080 px, souběžné sledování až dvou streamů, 5.1 audio). Stávajícím zákazníkům se cena, případně tarif změní od 21. listopadu.  

Streamovací divize společnosti Walt Disney Company (služby Disney+, Hulu, ESPN+) vykázala letos ve třetím čtvrtletí svého finančního roku provozní zisk 47 mil. USD po ztrátě 512 mil. USD ve stejném období loni. O ziskovost se zasloužila především služba ESPN+, pokud by se z výčtu vyloučila, streamovací divize by skončila ve ztrátě 19 mil. USD. I tak jde ale o meziroční vylepšení o 96 %. Pro čtvrtý kvartál firma očekává, že se ziskovost streamovací divize bude dál zlepšovat. Pomáhat jí v tom má právě rozšíření nabídky o předplatné s reklamou, kde cítí zájem zadavatelů reklamy. 

-mav-

Disney+ uvede i v Evropě verzi předplatného s reklamou

čtvrtek 10. srpna 2023

Disney+ zakročí v Česku proti sdílení účtů

čtvrtek 1. srpna 2024