Čisté investice do rozhlasové reklamy vzrostly ve druhém čtvrtletí o šest procent na 599 milionů korun. Jde o nejlepší druhé čtvrtletí za poslední roky. Po silném roce 2023 rostla obě letošní čtvrtletí o víc než pět procent. Oznámili to zástupci rozhlasových stanic na setkání odborné veřejnosti při příležitosti zveřejnění nových dat poslechovosti rádií.
Růst rádia očekávají i ve třetím čtvrtletí letošního roku. „Rádio je v rostoucím tempu už několikátý rok v řadě," sdělil za rozhlasové provozovatele Pavel Stejskal.
K rostoucím sektorům se ve druhém čtvrtletí zařadil segment výrobců stavebního materiálu, prodejců osobních aut, maloobchodních potravin, cestovního ruchu a mobilních operátorů. Naopak nižší byly investice v segmentech sportovních doplňků, vybavení do domácností nebo prodejců oděvů.
Čisté investice do rozhlasové reklamy v Q2 (mil. Kč)
Čisté investice jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO, jde tedy o údaje z Českého rozhlasu, Radiohousu a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách minus slevy a minus bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků a jsou založeny na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.
-mav-