Marketing k fotbalovým fanouškům nejlépe zvládá Sparta

pátek, 16. srpna 2024, 07:05 Marketing MediaGuru

Ligová fotbalová asociace znovu ocenila kluby za práci se svými fanoušky. Pošesté obhájil vítězství v anketě Cena Lukáše Přibyla fotbalový klub AC Sparta Praha.

Zdroj: AC Sparta Praha

Zdroj: AC Sparta Praha

Cena Lukáše Přibyla, kterou Ligová fotbalová asociace (LFA) každý rok oceňuje kluby za činnost v oblasti marketingu, zůstane za sezonu 2023/24 v Praze. Vítězem hlavní kategorie ankety se v rámci nejvyšší soutěže stala pošesté v řadě Sparta. Mezi druholigisty posledního ročníku si vedla nejlépe Dukla. Cena za nejlepší přístup k fanouškům hostujících týmů podruhé za sebou patří Slavii.

„Minulý ročník se nesl ve znamení rekordních návštěv a výrazného zájmu fanoušků i veřejnosti, k čemuž výrazně přispěla právě i činnost klubů v oblasti marketingu. Velmi mě těší, že tomuto segmentu je na poli aktivit jednotlivých týmů věnována každý rok větší a větší důležitost, což je znát na projektech nejenom největších klubů, ale i těch, které pracují s nižšími rozpočty,“ zhodnotil obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný.

Fotbalový klub AC Sparta Praha obhájil vítězství v anketě oceňující práci s fanoušky pošesté v řadě. Porota ocenila její kampaň „GEN ACS“, která zdůrazňuje hodnoty klubu a přibližuje je širší veřejnosti. Marketingová práce klubu je dlouhodobě konzistentní a na vysoké úrovni.

GEN ACS, zdroj: AC Sparta Praha

„Moderní přístup a inovativní marketingové aktivity kolem výroční sezóny vytvářejí silnou emocionální vazbu s fanoušky a potenciálně oslovují nové příznivce. To dokládá nejen růst registrací v digitálním ekosystému Sparta ID, ale také zvýšený zájem o permanentky a rekordní tržby z prodeje merchandisingu,“ vyzdvihl jeden z hlavních projektů vítězné Sparty člen odborné komise Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS, jenž zároveň ocenil aktivitu Slavie, která se dle něj Letenským přibližuje.

Právě SK Slavia Praha v hlasování obsadila podobně jako v předchozím ročníku druhé místo. Nejvyšší ocenění pak získala i v doprovodné kategorii, oceňující práci s hostujícími fanoušky

Video: Zažij sílu Slavie, zdroj: SK Slavia Praha

Největším skokanem mezi prvoligovými týmy byl Hradec Králové, jemuž v hlavní anketě patří bronzová pozice. „Práce Hradce Králové v oblasti marketingu je vzorovým příkladem, jak lze úspěšně využít faktor nového stadionu. Není proto překvapení, že vedle vysokých návštěv dosáhli i na třetí místo v anketě Ceny Lukáše Přibyla. Ocenil bych ale i další týmy jako jsou Teplice, Baník, Slovácko či Bohemians, které se sice neumístily v hlavní kategorii, ale zabodovaly v kategoriích vedlejších,“ dodal Daniel Hajný.

Video FC Hradec Králové k návratu na domácí stadion, zdroj: FC Hradec Králové

Ve vedlejších kategoriích, o kterých rozhodovala Marketingová komise LFA, byly oceněny kluby za projekty v oblasti digitálního marketingu, contentu, fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu

V doprovodné kategorii digitálního marketingu zvítězila Sparta s projektem personalizovaného videa GEN ACS. V obsahové kategorii bodovalo mj. FC Slovácko s rozlučkovým videem Michala Kadlece.

Rozlučkové video Michala Kadlece, zdroj: FC Slovácko

V kategorii CSR aktivit byly oceněny kluby FC Zlín (prevence rakoviny prostaty a prsou), FK Teplice (charitativní den na Stínadlech) a SK Sigma Olomouc (podpora dárcovství krve).

V kategorii „Projekt" oslovily porotu projekty Bohemians Praha 1905 (jména na dresu), FC Hradec Králové (video Votroci sobě, viz výše) a FC Viktoria Plzeň (utkání svobody - odpolední předzápasový program ke květnovým oslavám osvobození).   

Projekt #nadresu, zdroj: Bohemians Praha 1905

Z klubů druhé nejvyšší fotbalové ligy ocenila porota na prvním místě marketingovou práci FK Dukla Praha. Zaujalo mj. i video s „plukovníkem Radou", kterým klub slavil návrat Dukly mezi tuzemskou fotbalovou elitu. 

Video: Úkol splněn!, zdroj: FK Dukla Praha

Cena Lukáše Přibyla za sezónu 2023/24

Hlavní anketa klubů nejvyšší soutěže:

  1. místo – Sparta Praha – 60 bodů
  2. místo – Slavia Praha – 41 bodů
  3. místo – Hradec Králové – 35 bodů

Hlavní anketa klubů druhé nejvyšší soutěže:

  1. místo – Dukla Praha – 43 bodů
  2. místo – Slezský FC Opava – 39 bodů
  3. místo – Zbrojovka Brno – 33 bodů

Doprovodné kategorie

Práce s hostujícími fanoušky v nejvyšší soutěži:

  1. místo – Slavia Praha – 51 bodů
  2. místo – Sparta Praha – 38 bodů
  3. místo – Baník Ostrava – 26 bodů

Digital v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):

  • AC Sparta Praha – Personalizované video
  • FK Pardubice – CRM aktivity
  • SK Slavia Praha – Aplikace Slavia

Content v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):

  • FC Slovácko – Rozlučkové video s Michalem Kadlecem
  • AC Sparta Praha – Letná song
  • FC Baník Ostrava – 20 let od titulu

CSR aktivity v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):

  • FC Zlín – Prevence rakoviny prostaty a prsou
  • FK Teplice – Charitativní den na Stínadlech
  • SK Sigma Olomouc – Podpora dárcovství krve

Fan experience v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):

  • FC Baník Ostrava – Gól = 3 Kč sleva
  • FC Hradec Králové – Nový stadion
  • SK Slavia Praha – Choreoškolka

Projekt v nejvyšší soutěži (kluby v abecedním pořadí):

  • Bohemians Praha 1905 – Jména na dresu
  • FC Hradec Králové – Votroci sobě
  • FC Viktoria Plzeň – Utkání svobody

Digital v druhé nejvyšší soutěži:

  • FK Dukla Praha – Úkol splněn

Content v druhé nejvyšší soutěži:

  • FK Dukla Praha – Cesta fanouška

CSR aktivity v druhé nejvyšší soutěži:

  • FK Viktoria Žižkov  – Fuck Cancer 

Fan experience v druhé nejvyšší soutěži:

  • Slezský FC Opava  – Fanzona + RFA + Za Opavu

Projekt v druhé nejvyšší soutěži:

  • FC Zbrojovka Brno – Kartičky ke 110 letům

Cena Lukáše Přibyla je Ligovou fotbalovou asociací (LFA) pravidelně udělována od sezony 2015/16 a při výběru vítězů je brán ohled na aktivitu na poli marketingu, inovativnost a obecně práci s fanoušky. O nejlepších projektech ve svém hlasování rozhodující zástupci jednotlivých klubů obou soutěží, odborná porota či zástupci LFA.

-mav-