Media Club loni zvýšil tržby, rostla onlinová i rádiová reklama

pátek, 23. srpna 2024, 07:40 TV, Rádio, Internet & Mobil MediaGuru

Mediální zastupitelství Media Club, které operuje v segmentech mediální reklamy, znovu loni zvýšilo tržby i hospodářský výsledek.

Ilustrační foto, zdroj: FTV Prima

Ilustrační foto, zdroj: FTV Prima

Tržby společnosti Media Club, která obchoduje s reklamou v různých mediatypech, se loni meziročně zvýšily o téměř šest procent na 5,7 mld. Kč. Narostl i čistý zisk na 677 mil. Kč (+8 %). Vyplývá to z informací zveřejněných ve výroční zprávě Media Clubu za rok 2023.

Nejvyšší tržby dosahuje Media Club v prodeji televizní reklamy (přes 4 mld. Kč), nejvyššího nárůstu dosáhla v roce 2023 internetová reklama (+30 %) na 230 mil. Kč a rádiová reklama (+13 %) na 933 mil. Kč. 

Základní výsledky společnosti Media Club (tis. Kč)

  2023 2022 změna (%)
tržby za prodej zboží 5 704 018 5 408 123 +5,5
provozní výsledek hospodaření 932 136 820 208 +13,6
výsledek hospodaření za účetní období 677 343 629 436 +7,6

Struktura tržeb společnosti Media Club (tis. Kč)

  2023 2022 změna (%)
prodej reklamního času 4 082 781 3 996 535 +2,2
ostatní televizní tržby 414 118 360 234 +15,0
prodej internetové reklamy 229 665 176 464 +30,1
prodej reklamy rádia 932 635 823 381 +13,3
prodej ostatní 13 490 8 781 +53,6
celkem 5 672 689 5 365 395 +5,7

Zdroj: výroční zpráva společnosti Media Club za rok 2023

Media Club v roce 2023 obchodoval v největší míře televizní reklamní prostor nakoupený od společnosti FTV Prima a dále reklamní prostor nakupovaný od řady dalších TV subjektů (skupina Óčko, skupina TV Barrandov, Atmedia aj.). Důležitou aktivitou je také prodej rozhlasové reklamy (rádia skupiny Prima - Kiss, Country, Beat, Signal, Radio 1, Spin, dále celoplošné stanice Evropa 2, Frekvence 1 a Rádio Impuls a další) a prodej online reklamních produktů na webových stránkách, z nichž velkou část provozuje FTV Prima.

„Rok 2023 představoval pro společnost poměrně složité a turbulentní, ale v konečném výsledku obchodně i finančně úspěšné období. Propady a následná oživení v kategorii televizní reklamy vyvolané vnějšími vlivy nebyly tak turbulentní jako v předchozích letech a také struktura zadavatelů reklamy se stabilizovala, " uvádí jednatel společnosti Marek Singer ve výroční zprávě. Celkově hodnotí rok 2023 z pohledu Media Clubu pozitivně. Zmiňuje rovněž mírný růst TV tržeb a „výrazné posílení pozice na rozhlasovém trhu", dále posílení programatického online prodeje reklamy i rozvoj prodeje reklamních produktů pomocí HbbTV.

-mav-

Tržby televizní skupiny Prima loni překročily čtyři miliardy

úterý 13. srpna 2024

Rádiová firma Radiohouse loni dvouciferně navýšila tržby i zisk

čtvrtek 18. července 2024