Televize Nej.cz a Kuki „skončily“, O2 TV dál posiluje

čtvrtek, 8. srpna 2024, 07:00 TV Lukáš Polák

Vlastní tarify placených televizí Nej.cz a Kuki, které roky patřily k neodmyslitelné součásti broadcastové krajiny v Česku, jsou minulostí. Využívat už je mohou jen stávající klienti.

Společná grafika operátorů Nej.cz a O2 Czech Republic. Zdroj: web Nej.cz

Společná grafika operátorů Nej.cz a O2 Czech Republic. Zdroj: web Nej.cz

Pokud se nyní podíváte kdykoliv na webové stránky operátorů Nej.cz a Kuki, které přinesly společnosti O2 Czech Republic základnu dalších stovek tisíc klientů, jejich vlastní tarify už tu nenajdete. Tato novinka nic neznamená (prozatím) pro již stávající klienty, ale týká se těch nově příchozích. Jak Nej.cz tak i Kuki nabízejí případným zájemcům aktuálně pouze tarify placené televize O2 TV, která patří mezi jednoho z nejvýznamnějších hráčů na tomto poli v Česku.

Obě webové stránky jsou nyní nepřehlédnutelně označeny dodatkem Nej.cz „součástí O2“, respektive Kuki „součástí O2“. Integrace bude přitom pokračovat. Ze zkušenosti z obchodů, které již proběhly v minulých letech, a netýkaly se zrovna O2 Czech Republic, dochází vždy k postupnému přibližování někdejšího a nového vlastníka, dokud původní značky úplně nezaniknou. Integrace může trvat klidně několik let, ale pro O2 zkrátka nedává jakýkoliv smysl tříštit pozornost zákazníků mezi vícero značek.

Na co O2 nové klienty láká

Společnost O2 patří v oblasti placené televize již téměř deset let k nepřehlédnutelným značkám na našem trhu. Její novou éru nakopnula sázka na exkluzivní sportovní práva a multidimenze, která umožnila zákazníkům přepínat si mezi jednotlivými pohledy kamer nebo i zápasy v rámci dané soutěže. U tehdejšího restartu O2 TV byl jako hlavní tvář manažer David Duroň, který v posledních letech zaměřil své úsilí jiným směrem. Zakotvil v africké Ghaně, kde naprosto z ničeho vybudoval prosperující resort Lemon Beach.

Přesto, že O2 TV je dnes placenou televizí jako každá jiná, to, co jí jednoznačně odlišuje od jejich konkurentů, jsou sportovní práva. Není proto žádným překvapením, že návštěvníky webů Nej.cz a Kuki láká zejména na soutěže, jako je Chance liga, Tipsport Extraliga, Liga mistrů UEFA, Premier League, Formule 1 a další. Službu je možné předplatit od 399 Kč měsíčně Operátor nabízí standardně u programů možnost sedmidenního zpětného zhlédnutí, neomezený počet nahrávek a sledování na řadě zařízení, mezi kterými ale chybí dlouhodobě například Apple TV.

Co stávající zákazníci?

Redakce portálu MediaGuru.cz má dlouhodobě k dispozici v internetové verzi jak nabídku bývalé Nej.cz, tak i Kuki. Pro stávající zákazníky se (zatím) vůbec nic nezměnilo. Nadále je jim k dispozici online samoobsluha, do které se mohou přihlásit prostřednictvím loginu a hesla. Nej.cz nadále informuje v sekci Důležitá oznámení zejména o změnách otvírací doby svých jednotlivých poboček, Kuki má aktivní sekci Novinky, v srpnu ji však prozatím neaktualizovala. Posledním sdělením je červencové promo Film Europe Channel.

V Nej.cz je možné programy nadále aktivovat pomocí kreditového systému, v Kuki pak přes sekci Moje kanály. Už ale došlo k první změně. Z obou nabídek zmizela mezinárodní zpravodajská televize BBC News. Služby ji šířily ve vysokém rozlišení obrazu.

Před dvěma lety vyřadil v Česku stejný program z nabídky také operátor Vodafone. Lze předpokládat, že důvodem byla cena distribuce, i když je paradoxně program na satelitu šířen volně. Další novinkou v nabídce má být stanice Warner TV.

Migrace na O2 TV: Vydělat by měl operátor i zákazník

Na jednom z nejvýznamnějších telekomunikačních obchodů minulých let by měl vydělat ve výsledku nejen samotný operátor, který, jak je uvedeno výše, rozšířil zákaznickou základnu o nemalé číslo, ale také samotný klient. Podobný krok je bez pochyby vnímán určitou části společnosti vždy negativně. Klienti se logicky obávají toho, že přijdou o stabilitu své služby, oblíbené programy a budou mít k dispozici pouze unifikovanou nabídku tarifů jako všichni ostatní zákazníci O2 TV. Ostatně, o problémech s migrací na novou verzi služby se toho v minulých měsících napsalo již hodně a nemá být předmětem tohoto textu.

O2 Czech Republic je součástí obří skupiny PPF, které se podařilo na našem trhu vytvořit silné postavení, kterému menší hráči na trhu  nemohou konkurovat, ať už jde o samotnou zákaznickou základnu, tak exkluzivní obsah. Připomeňme letošní start nových tematických kanálů Nova Sport 5 a Nova Sport 6 (v nabídce je mají i další klíčové telekomunikační společnosti) nebo aktuálně nabídku bonusových kanálů Eurosport s olympijským obsahem, který v podobě klasických programových předvoleb nabídla jako jediná na trhu opět právě O2.

Zákazníci Nej.cz přecházejí pod O2, změny přijdou později

úterý 28. května 2024

Nej.cz ze skupiny Kaprain může koupit majitele Kuki TV

úterý 7. prosince 2021