Uplink stanice Cartoon Network, neboli zdroj signálu pro operátory, prošel celkem výraznou proměnou. V minulosti byla verze pro náš region, označována jako CEE (střední a východní Evropa), určena pouze pro český, slovenský, maďarský a rumunský trh. Nově byl do tohoto feedu pohlcen původní feed RSEE určený primárně pro Balkán a spolu s ním i ten polský. Nyní tedy „nové CEE" obhospodařuje kromě Česka, Slovenska, Maďarska a Rumunska také Polsko, Srbsko, Chorvatsko, Bulharsko, Slovinsko, Makedonii, Moldávii, Albánii a další.
Na podobném principu univerzálního feedu pro mnoho zemí, s regionálními „opt-outy" pro výplň a reklamu, funguje i sesterská stanice pro nejmenší Cartoonito nebo konkurenční portfolio stanic Nickelodeonu. Interně tento de facto staronový panevropský feed, podobný tomu v devadesátých letech, nese název „Evropa 2/Evropa - východ". To proto, že k podobným škrtům došlo i na trzích západní Evropy - konkrétně třeba ve Francii, Německu či Portugalsku.
Pro tento blok nese jiný playout název „Evropa 1/Evropa - západ". Velká část trhů, především z našeho kouta, vysílá program bez reklam a nasazuje mezi pořady upoutávky a výplň ve formě ukázek z pořadů. Reklamy zůstaly zatím například v Maďarsku či Polsku. Na území bývalé federace už přes rok reklama ve vysílání chybí. Její nasazení u nás zastupovala od roku 2018 do roku 2022 Atmedia.
Díky těmto krokům muselo dojít k sjednocení programového schématu a úpravě staniční grafiky. Stran obsahu došlo k updatu programového průvodce EPG a dojde k jistému oživení skrze nasazení více tematických bloků. První viditelnou vizuální změnou je pak úprava loga. Identifikátor stanice se zvětšil a posunul více do pravého horního rohu. Rovněž ztratil průhlednost. Divák tedy lépe pozná, kterou stanici sleduje. Podobnou podobu mají loga již delší dobu mj. v Anglii a USA.
Z vysílání zmizely též staré jingly z „Check It 4.0" éry a vše je nyní osazeno do novějšího „Dimensional" hávu. Upomínky na následující pořad se přesunuly z pravého dolního rohu do horního vedle loga. Jsou menší a animovanější. Bumpery na další pořad jsou také díky využití novějšího brandingu propracovanější a sjednoceny s nedávno přidanými identy.
Premiéry mají místo malého fialového vykřičníku za logem v levém dolním rohu žlutou nálepku s černými třpytky. Tam mají i ikonu se smějícím se smajlíkem zmíněné výplně. Na konci pořadů jsou zobrazeny dabingové karty výrobců jednotlivých znění - takový výpis znají např. uživatelé streamingových služeb.
Provozovatel díky těmto změnám ušetří náklady a bude moci být flexibilnější v případných dalších změnách týkajících se schématu či grafiky. Tato úprava nebyla přímo komunikována. Stanice je na našem trhu přítomna prakticky od svého vstupu na evropský kontinent začátkem devadesátých let. Oficiálně však byla tady spuštěna až v roce 2017, kdy dostala českou audio stopu a následně i reklamu - než ji nahradila současnou výplní.
Od roku 2018 vysílá ve vysokém rozlišení Full HD, což ji dává oproti konkurenčním stanicím Disney Channel, Minimax a Nickelodeon jistou výhodu. V provozu je také stále web, byť podle našich informací by časem mělo dojít k jeho vypnutí ve prospěch platformy Max obsahující řadu vysílaných pořadů. Detailně popsal tyto změny pro MediaGuru.cz čtenář Lukáš Jaro, který sleduje aktivity WarnerBros. Discovery dlouhodobě.
-lukpol-