Česká spořitelna hledá mladé do stínového představenstva

středa, 11. září 2024, 07:15 Aktuality, Marketing MediaGuru

Česká spořitelna chce zapojit mladou generaci do rozvoje své strategie, hledá šest mladých lidí do stínového představenstva. 

Tomáš Salomon, ředitel České spořitelny, zdroj: repro YT Kovy

Tomáš Salomon, ředitel České spořitelny, zdroj: repro YT Kovy

Česká spořitelna chce omladit své vedení, proto hledá šestici mladých lidí do stínového představenstva, které by se podílelo na rozvoji své strategie, zaměřené na růst finančního zdraví klientů a společnost. 

„Věkový průměr stávajících členů představenstva přesahuje padesát let. Ačkoli je Spořitelna jedním z věkově nejrůznorodějších zaměstnavatelů, cítíme, že nejen v představenstvu potřebujeme intenzivní interakci s mladou generací zejména v oblasti našeho strategického směřování, jinak nám hrozí ztráta relevance,“ říká ředitel společnosti Tomáš Salomon. „Stínové představenstvo je ideální nástroj, jak získávat okamžitou zpětnou vazbu od mladých lidí nezatížených korporátními schématy a přirozenou skepsí středního věku,“ doplňuje.   

Přihlašování bude probíhat do konce září na webu www.futuremindsetboard.cz. V říjnu proběhnou osobní pohovory a assessment centrum, na něž v listopadu navážou osobní pohovory finálových kandidátů s členy představenstva Spořitelny. V prosinci by mělo být finálně vybráno šest členů stínového představenstva. Jakkoli Spořitelna hledá do stínového představenstva zejména lidi mladé věkem, ve výběrovém procesu mají rozhodně šanci i „starší lidé s mladým duchem".

Od ledna 2025 by pak stínové představenstvo mělo začít standardně fungovat v tandemu se stávajícím představenstvem. Každý z členů stávajícího představenstva bude primárně spolupracovat s jedním ze členů stínového představenstva, s nímž se bude účastnit interních jednání, práce v týmu i zasedání představenstva. Stínové představenstvo bude zároveň fungovat jako samostatný tým, jehož primárním úkolem bude v průběhu roku 2025 rozvinout a případně revidovat misi a strategii Spořitelny. 

„Naše mise – pomáhat klientům zlepšovat jejich finanční zdraví klientů a podporovat prosperitu Česka – se nemění, věříme ale, že nám stínové představenstvo pomůže efektivně uchopit klíčové společenské výzvy počínaje udržitelným růstem prosperity přes nástup umělé inteligence až po kulturní diverzitu,“ přibližuje Tomáš Salomon.

„Podnícení širší společenské debaty o udržitelném růstu prosperity Česka a zlepšování finančního zdraví Čechů bude jedním z důležitých úkolů stínového představenstva. Proto bude mít představenstvo naši plnou podporou z hlediska využití sociálních sítí včetně odpovídajícího mediálního rozpočtu,“ popisuje Monika Hovorková, která je ve Spořitelně odpovědná za rozvoj značky a komunikaci.

-stk-