Derby Sparta – Slavia se odehraje i na konferenci Sport Alive

čtvrtek, 12. září 2024, 07:00 Marketing Martina Vojtěchovská

Třetí ročník sportovně-byznysové konference Sport Alive nabídne mimo jiné diskusi zástupců dvou největších tuzemských fotbalových klubů.

Tomáš Janča, zdroj: Sport Alive

Tomáš Janča, zdroj: Sport Alive

Sportovně-byznysová konference Sport Alive 2024 se uskuteční 10. října v pražském O2 universum. Základní poslání konference se nemění – cílem je ukázat cesty k tomu, jak lépe budovat, prezentovat, měřit a prodávat sport v Česku, ale i na Slovensku. Mezi hlavní programové pilíře budou letos patřit témata jako komerční peníze a partnerské aktivace, veřejné financování sportu, rozvoj masového sportu, fan experience a nové technologie, sport jako mediální fenomén nebo oceňování sportovních eventů.

„Konference se pravidelně účastní nejen vrcholní představitelé sportu, médií a agentur, ale i mnoho zástupců významných komerčních značek. Stejně jako vloni budou mít všichni k dispozici naši vlastní networkingovou aplikaci a samozřejmě se po konferenci opět potkáme na velmi populární after-party,“ říká Tomáš Janča, zakladatel projektu Sport Alive. Další detaily popisuje v rozhovoru.

Sport Alive se bude letos konat potřetí. Daří se vám pořád nacházet pro konferenci nové tváře?

Letos se nám podařilo poskládat asi nejsilnější sestavu, co Sport Alive pořádáme. Většina vystupujících je z Česka, máme ale opět i několik zajímavých zahraničních hostů. Stále je hodně inspirativních lidí, kteří na Sport Alive ještě nevystoupili. Je naším cílem tváře neopakovat, i když je jasné, že některé mluvčí máme každoročně. Odhaduju ale, že asi tak 80 % vystupujících promluví letos k publiku poprvé.

Co konkrétně tedy letos návštěvníci uvidí a co byste z letošního programu vypíchl?

Řekl bych, že jedním z hlavních bodů letošní Sport Alive může být diskuse zástupců největších českých fotbalových klubů Sparty a Slavie. „Utkají“ se Jakub Splavec ze Slavie a Kamil Veselý ze Sparty. Oba jsou velcí profesionálové a mají prokazatelné výsledky. Mluvit budou o tom, jaké jsou jejich přístupy a jak se liší.

Těším se také na vystoupení Martina Lewandowského, spoluzakladatele a CEO polské organizace KSW, která promuje zápasy MMA.

Zajímavé bude také vystoupení Ignase Vyšniauskase, šéfa marketingu největšího basketbalového litevského klubu Žalgiris Kaunas. Jejich zápasy jsou opakovaně vyprodané a bude zajímavé si poslechnout, jak pracují s diváky a s digitálními nástroji. Věřím, že se z toho mohou poučit i naše kluby, nejen basketbalové.

Vrátíme se také k letošnímu sportovnímu roku. Konference tak probere domácí hokejové mistrovství, se kterým se spojila řada partnerů. Vystoupí zástupci Kauflandu, Tipsportu i Komerční banky. Ohlédneme se i za letní olympiádou a paralympiádou, nebude chybět ani mediální panel za účasti O2 TV, TV Nova, České televize nebo Deníku Sport. Rozšířily se VOD i podcasty a vidíme, že o sportovní obsah je velký zájem. V červnu se začal natáčet nový film Petra Kolečka, který produkuje Sparta Praha, tak o tom bude rovněž řeč. Vystoupí i zástupce Bontonfilmu.

Věnovat se budeme také tomu, jak oceňovat sportovní eventy. Přijede sportovní konzultant Krzysztof Kropielnicki a zamyslí se nad tím, jak mohou sportovní eventy podpořit ekonomický a sociální růst. Takové téma jsme ještě neměli. A přineseme i řadu dalších věcí.

Program bude opět rozložen do dvou sálů, novinkou je, že své prostory pro partnery otevřou v rámci konference také Sparta i Slavia.

Jak je to s výběrem spíkrů? Hlásí se vám sami s žádostí, že by rádi vystoupili?

Někteří se hlásí, ale většinu je oslovujeme a vybíráme sami. Oslovujeme je podle toho, jak vnímáme jejich práci a jakou hodnotu sportovnímu byznysu přinášejí. Pokud má ale někdo zájem vystoupit, tak mu určitě dveře nezavíráme. Po všech mluvčích ale chceme, aby podali co možná nejvyváženější obraz a aby mluvili nejen o pozitivech, ale i tom, v čem se jim méně dařilo a jak se s tím poprali. Taky musíme přihlížet k tomu, že obsah nevytváříme jen pro kluby nebo svazy, protože konference se účastní i zástupci partnerů a značek. Takže primárně jde o to, abychom doručili auditoriu hodnotu a aby den strávený na konferenci byl pro ně přínosný.

Prodeje vstupenek jste zahájili už v květnu. Minulé ročníky byly vyprodané, bude tomu stejně i letos?

Všechno tomu nasvědčuje, že i letošní ročník vyprodáme. Lístky ještě jsou, ale prodávají se se srovnatelnou intenzitou jako loni a předloni. Kapacitu už rozšiřovat bohužel nemůžeme. Platí ale, že všechny přednášky budeme natáčet a účastníci dostanou záznamy ke všem vystoupením.

A je možné koupit si jen online záznam, pokud by se teoreticky zájemci na konferenci z kapacitních důvodů nedostali?

Bohužel ne. Online záznam je k dispozici pouze účastníkům konference.

Záznamy jste začali nabízet i kvůli tomu, že networkingová část konference se minimálně vyrovnala té přednáškové.

Je to tak. Kdo tam nebyl, tak si to asi ani nemůže uvědomit a představit. Networking je na Sport Alive hodně intenzivní. Potkávají se tam lidé z českého sportu napříč různými organizacemi a je to časově dost náročné. Proto jsme nahráváním přednášek chtěli účastníkům ulevit od pocitu, že něco zmeškají, když budou trávit čas v předsálí a nebudou sedět v sále.

Lze z reakcí, které se k vám jako pořadatelům konference dostávají, vyčíst, nakolik Sport Alive pomáhá českému sportovnímu odvětví?

Jsme rádi, že se díky konferenci minimálně o tématech mluví a že se lidi, kteří se v českém sportu pohybují, potkávají. Snažíme se také ukazovat úspěšné projekty a to, co se povedlo, abychom ostatní inspirovali. Už jsem o tom asi mluvil, ale nápad pořádat takovou konferenci přišel v covidu, kdy jsme chtěli ukázat, že sport stále žije, že ho pandemie neporazila a že lidé na něj chodí a přitahuje je. Platí to stále.

A vedle toho věřím, že přispíváme k osvětě a edukaci témat a přístupů, které se ve sportovním byznyse objevují. Víme, že nějaké formy spolupráce se na konferenci přímo domluvily a že se navázaly profesní vazby, za což jsme opravdu rádi.

K té inspiraci je třeba dodat, že i letos je konference spojená se soutěží sportovních projektů Sport Alive Awards.

Sport Alive Awards také pořádáme třetím rokem. Stále je ještě možné zasílat přihlášky do soutěže, a to do 17. září. Projekty, které obsadí první tři vítězná místa, budou vyhlášeny v rámci konference Sport Alive.

Marketéři sílu sportu vnímají, zájem o něj posilují i nová média

čtvrtek 5. října 2023