Monitoring: Z divadel nejvíce inzeruje Národní divadlo

sobota, 21. září 2024, 12:00 Aktuality, Výzkum MediaGuru

Největším inzerentem mezi tuzemskými divadly je Národní divadlo. Výzkum ResSolution Group zjišťoval i to, jak často Češi do divadel chodí.

Zdroj: Národní divadlo

Zdroj: Národní divadlo

Data monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen ukazují, že v posledním roce nejvíce inzerovalo v českém mediálním prostoru z provozovatelů divadel Národní divadlo. Investice směřované do médií dosáhly ceníkové hodnoty přes 46 milionů korun. Druhé místo patřilo pražskému Hudebnímu divadlu v Karlíně, jehož reklama dosáhla téměř 45 milionů korun a třetí Švandovo divadlo na Smíchově umístilo inzerci v celkové hodnotě téměř 25 milionů korun.

Zdroj: AdIntel. Nielsen, ResSolution Group

Zdroj: AdIntel. Nielsen, ResSolution Group

Průzkum také ukázal, Češi jsou spíše sporadickými návštěvníky divadla: 53 % dotázaných ho navštěvuje zhruba jednou ročně nebo méně často. Skutečných fanoušků, tedy těch, kteří chodí alespoň jednou měsíčně, jsou v online populaci aktuálně 4 %. Ve skupině VŠ/VOŠ vzdělaných jich je však téměř dvojnásobek, respektive 7 %. Jeden člověk z deseti pak divadlo navštíví zhruba jednou za 2–3 měsíce, dalších 14 % jednou za půl roku. Obecně také platí, že častěji do divadla vyrážejí ženy než muži, dále mladší ročníky a nepřekvapivě také spíše lidé z měst. Pětina vzorku nenavštěvuje divadlo nikdy.

Zdroj: ResSolution Group

Zdroj: ResSolution Group

Z divadelních forem v Česku bezkonkurenčně vítězí komedie nad tragédií: veselohře dává přednost 91 % návštěvníků, tragédii 9 %. Z žánrů pak vede činohra, kterou mají mezi nejoblíbenějšími žánry více než dvě třetiny dotázaných. Hned na druhém místě vidíme muzikál s 59 % fanoušků. Operu či operetu rádo navštěvuje 15 % respondentů a balet 11 %. Jiné pohybové divadlo má mezi nejoblíbenějšími žánry 9 % návštěvníků divadla a loutkové divadlo 8 %. Jsou zde ale patrné rozdíly u jednotlivých věkových skupin. Pohybové žánry jako balet a další zařadili ve větší míře mezi své nejoblíbenější nejmladší respondenti oproti starším, obliba činohry naopak s věkem stoupá. Opera/opereta je zhruba stejně oblíbená u nejmladší i nejstarší věkové skupiny, u té střední (35–54 let) naopak pozorujeme mírný propad.

Zdroj: ResSolution Group

Zdroj: ResSolution Group

-mav-