Rádio Energic se vrátilo do DAB+, vysílá v Praze díky Fiera Touch
Operátor Fiera Touch spustil digitální rádiový multiplex pro Prahu a střední Čechy. Jako první do něj vstoupilo Rádio Energic.
Společnost Fiera Touch podnikatele Pavla Hájka spustila v úterý 3. září od 8:00 svůj multiplex pro digitální rádiové vysílání DAB+. Vysílání odstartovalo z lokality Prah Děvín a prvním programem v tomto multiplexu (DAB MUX RS 13) je Rádio Energic. Vysílání pokrývá Prahu a část středních Čech.
Jde o kmitočty, které Fiera Touch vysoutěžila v tendru ČTÚ. Spolu s Prahou získala i pokrytí většiny Čech (celkem čtyři vydražené bloky v sedmi krajích).
Rádio Energic se díky dohodě s Fiera Touch vrátilo do digitálního vysílání DAB+, které opustilo v první třetině července, kdy si ponechalo jen internetové vysílání. Teď chce vysílání DAB+ budovat z pražské lokality a postupně se rozšiřovat do dalších krajů, sdělili v úterý novinářům jednatel rádia Tomáš Veselý a mediální zástupce Radek Pešout.
V období do konce letošního roku se proto Rádio Energic zaměří na budování obchodní sítě a marketingové aktivity. Pokud bude ve svých snahách úspěšné, zamýšlí na jaře 2025 uvést v DAB+ další klon rádia Energic. Zatímco stávající Rádio Energic cílí na posluchače 20-49 let, tak nová stanice Energic 2 by měla být určena pro posluchače 30-59 let. V plánu jsou přitom i další varianty rádia Energic3-6, a to vrstvené podle věku a také podle žánru (Energic 3 a 4: 40-60 let, Energic 5-6: žánrově - zatím neurčeno).
„Zamýšlíme vytvořit skupinu programů v novém multiplexu. Chceme zachovat celoplošný program s cílením na Prahu a zadavatelům hodláme nabídnout národní i regionální cílení reklamy," přiblížil Radek Pešout.
Rádio Energic zahájilo vysílání 25. září 2023 a do 11.7. 2024 vysílalo v experimentální síti DAB+ společnosti Teleko. Od září 2024 přešlo do sítě Fiera Touch. Cílí na městského aktivního posluchače ve věku 20-49 let. Obsahově se soustředí na dynamický hudební formát, hitový soft dance pop, velké světové hudební hvězdy, novou vlnu české muziky (třikrát v každé hodině) a zařazuje i lifestylový servis. Vytváří také podcasty.
„Program Radia Energic je navržen tak, aby sdělení klienta zaznělo i v běžném hudebním proudu. Pro posluchače to není rušivé. Program z oblasti lifestylu je přímo vytvořen tak, aby naopak pro posluchače sdělované informace byly přínosné," dodal Radek Pešout za zastupující subjekt Mediashow Digital.
-mav-