Tereza Salte: Veškeré aktivity stavím na důvěře sledujících

pátek, 11. října 2024, 14:00 Retail, Marketing MediaGuru

Druhou kamennou prodejnu otevřela v Praze influencerka Tereza Salte. Chce lidem přinést zážitky z designu a v plánu má i další nové věci.

Tereza Salted, zdroj: Salted

Tereza Salted, zdroj: Salted

Koncem srpna otevřela influencerka Tereza Salte, která na sítích vystupuje pod jménem TerezaInOslo, v Praze svou druhou kamennou prodejnu. K první Salted Kids na Vinohradech, zaměřené na oblečení a hračky pro děti, přibyla smíchovská Salted Home. Ta nabízí designový nábytek a interiérové doplňky od skandinávských, ale i lokálních značek.

„Do prodejny jsme vybírali takové skandinávské značky, o kterých si myslíme, že si v Praze zaslouží kamennou prodejnu, aby si na ně lidé mohli sáhnout, aby z nich měli plný zážitek a mohli naživo rozpoznat jejich kvalitu,“ vysvětluje Tereza Salte s tím, že české značky Todus, Master & Master a Dechem, které severský sortiment doplňují, přibrali, aby svému obchodu dodali i lokální rozměr. „Všechny tři značky si v našem výběru zaslouží své místo, ať už svou kvalitou, nebo přístupem k planetě, jenž je pro nás důležitý,“ dodává.

Do budoucna plánuje Salte nabídku značek rozšiřovat. „U každé značky, s níž spolupracujeme, chceme vždy poznat lidi, kteří za ní stojí. Je to pro nás zásadní, abychom dokázali dobře předat její příběh a odprezentovat její produkty českému publiku,“ popisuje Tereza Salte. Ve výběru Salted Home se tak objevují značky jako &Tradition, Louis Poulsen, Hay, Ferm Living, Moebe, Rafa Kids, Oyoy, Tinek a další, které si své partnery pečlivě vybírají a striktně si hlídají, jakým způsobem a kdo je prodává. „Skandinávské značky jsme ke spolupráci přesvědčili  především svým nadšením i férovostí, kdy jsme jim hned zpočátku řekli, že s prodejem designu nemáme zkušenosti. Dojem na ně ale také udělal koncept kamenné prodejny. A v neposlední řadě slyšely na to, že už mám kolem svého jména vybudovanou komunitu 90 tisíc lidí,“ přibližuje Salte.

V nabídce má obchod Salted Home různé skandinávské značky, například &Tradition, zdroj: Salted Home.

V nabídce má obchod Salted Home různé skandinávské značky, například &Tradition, zdroj: Salted Home.

Salted Home se od mnohých designových konceptů liší v tom, že má valnou většinu nabídky skladem. „Český standard je, že na designové kousky po objednávce čekáte čtyři až šest týdnů, což dává z byznysového pohledu smysl, protože vlastně jen přeprodáváte přes někoho a nemáte náklady s uskladněním. My jsme ale chtěli, aby si lidé u nás mohli všechno prohlédnout a nemuseli na nic čekat,“ říká Tereza Salte.

V obou dvou obchodech influencerky mohou zákazníci využívat i věrnostní program Salted Friends, v němž získávají z každého nákupu 5 % payback. Brzy bude také spuštěn program Salted², v němž bude obchod vykupovat použité dětské oblečení či designové kousky a prodávat je jako zboží z druhé ruky. „Salted² se bude vztahovat na konkrétní značky, například Miniature, jež na své bundy dává 10letou záruku, a mohou je tak používat čtyři až pět dětí. Vycházíme v tom vstříc jednak lidem, kteří už tyto věci nevyužívají, ale zároveň nemají chuť nebo čas je prodávat přes Vinted či Marketplace, jednak těm, kteří tyto značky nechtějí kupovat za plnou cenu,“ doplňuje Salte. 

V prodejně je vystaven i nábytek či zrcadlo od Living, zdroj: Salted Home.

V prodejně je vystaven i nábytek či zrcadlo od Living, zdroj: Salted Home.

V marketingové komunikaci využívají oba obchody Salted sociální sítě, zejména Instagram, jenž je podporován i osobním kanálem TerezaInOslo. K vykročení mimo svou sociální bublinu čas od času připraví rovněž pop-up, třeba v obchodním centru Westfield Chodov. Stejně tak Salte počítá s tím, že nová prodejna ve vznikající čtvrti Smíchov City přiláká kolemjdoucí. Do budoucna jsou v plánu různé offline eventy, které mají lidem přinést hezké offline zážitky. Například do smíchovského obchodu přijede Camilla Schram, zakladatelka značky Humdakin, jež lidem ukáže, jak si z uklízení udělat příjemný rituál, nebo zde proběhne Mumínkovský den s kinem, čtením pohádek a dalšími aktivitami pro děti. 

U dvou prodejen ale, jak Tereza Salte prozrazuje, pravděpodobně nezůstane. V hlavě má další nápady, kam svou značku dále posouvat. Například nabízí k pronájmu CasaSalte, apartmán ve Španělsku, a ráda by ještě podobným způsobem nabízela srub v Norsku či byt v Oslu.

„Vím, že všechny naše aktivity jsou závislé na jménu, které jsem si za 12 let dokázala vybudovat. Vše je postavené na důvěře mých sledujících, za čímž stojí mnoho titěrné práce s denní komunikací, podcasty a knížkami, které jsem napsala. Je to samozřejmě výhoda, ale člověk s tím musí umět pracovat. Jakýkoliv můj přešlap může poškodit i další aktivity,“ vysvětluje Tereza Salte, jež kromě zmíněných obchodů a apartmánu zastupuje se svým mužem v rámci společnosti Elite Bloggers přes 600 influencerů na českém, slovenském, maďarském, rakouském a polském trhu.

-stk-