Co čeká mediální giganty? Turbulentní změny a akvizice

neděle, 6. října 2024, 07:50 TV MediaGuru

Velké mediální firmy mohou zásadně přeskupovat svá portfolia, odhaduje na základě aktuálního vývoje Erika Luzsicza.

Ilustrační foto, zdroj: Unsplash

Ilustrační foto, zdroj: Unsplash

Věřte nevěřte byl jeden z ikonických seriálů devadesátých let. Při procházení zahraničních zpráv z televizního a streamovacího odvětví se čtenář snadno může cítit jako právě v tomto pořadu. Jednou totiž čteme, jak jsou streamovací platformy na rekordu, zejména v USA dosáhly historicky nejvyšší sledovanosti, jak psala média před několika týdny. Proti tomu však jde například průzkum, který tvrdí, že Netflix i Disney překonává ve sledovanosti v USA Youtube. Zmatky do odvětví vnáší i zprávy z Netflixu, kde není jednoduché rozklíčovat, jak se daří jejich reklamnímu pilíři. Údaje z výsledků za druhé čtvrtletí neurčitě říkají, že prý mají úspěch. Nikde se však nedá dočíst, co to přesně znamená. Tedy jaký je poměr v předplatitelské bázi s reklamou a bez ní.  

Naopak z publikovaných čísel a jednotlivých vyjádření daných společností víme, že konkurenci Netflixu se nedaří. A to jak Warner Bros. Discovery, tak třeba překvapivá byla slova Anjali Sud, ředitelky platformy Tubi (patřící Fox Corporation), která otevřeně řekla, že Tubi stále ještě nevydělává, protože jde o interní rozhodnutí investovat zpátky do platformy.

Co se tedy u mediálních gigantů děje? Například ředitel Sony mimo jiné předpovídá, že v následujících dvou letech čeká celé odvětví turbulence a zemětřesení v podobě fúzí a akvizic. A rozhodně není sám. Z pravidelného mixu zpráv je zřejmé, že konsolidace trhu je do budoucna víc než logická.

Řešení se bude muset hledat zřejmě i u zadlužené Warner Bros, kde mimo jiné lze nedávnou ztrátu vysílacích práv na NBA vnímat jako velkou překážku v boji o zákazníky. Jednou z hypotéz, která se nabízí, je rozdělení jednotlivých částí celé mediální skupiny. Nemuselo by tak být překvapením, kdyby například Apple koupil filmová studia, HBO i CNN. Tím pádem by pak o zbývající části mohla mít zájem nějaká z investičních společností.

Podobné úvahy by bylo možné najít i u dalších filmových studií a platforem. A samozřejmě nelze vyloučit, že by se i samotný Netflix poohlížel po některém z těchto hráčů. Tento gigant už totiž překvapil letos tím, že nakoupil sportovní vysílací práva, a to přes to, že to před tím celé roky odmítal.

Kdo si zamiloval seriál Succession, tak ten také tuší, že velké změny lze výhledově čekat i u Fox Corporation. Probíhající soud v klanu Murdochů totiž významně ovlivní směřování celé skupiny.

Neméně zajímavá ke sledování bude i oblast gamingu, do které už také investovaly některé streamovací platformy. Pozornost jistě přitáhne dění kolem společnosti Nintendo. Logickou úvahou se tudíž nabízí, že japonský výrobce herních konzolí by mohl koupit hru Roblox. Zařízení Nintendo Switch by totiž potřebovalo konsolidaci právě s touto herní platformou. A platí to i naopak, tedy že Robloxu by se hodilo spojení s někým, jako je Nintendo. A to především s ohledem na to, že konkurenční Minecraft patřící pod křídla Microsoftu, je velice populární u dětí do 12 let. A Nintendo by se hodilo se dostat i do této věkové kategorie.

Autorka textu: Erika Luzsicza, Axocom