FLE Media Awards: Hlavní cena pro kampaň Epická Lego výhra

pátek, 25. října 2024, 00:40 Reklama MediaGuru

Devatenáctý ročník soutěže FLE Media Awards, oceňující inovativní využití médií a kreativní přístup při plánování mediálních investic, rozdal ceny.

Držitelé Grand Prix: Lego Trading a Kreativ Gang CZ, zdroj: Flemedia, foto: Teki Shine

Držitelé Grand Prix: Lego Trading a Kreativ Gang CZ, zdroj: Flemedia, foto: Teki Shine

Cenu Grand Prix, za absolutně nejlépe hodnocenou vítěznou kampaň, získala v letošním ročníku soutěže FLE Media Awards agentura Kreativ Gang CZ. Pro společnost Lego Trading vytvořila kampaň Epická Lego výhra, která vyslala 1000 minifigurek Lego do vesmíru.

360° kampaň se spotřebitelskou soutěží oslovila děti (6-10 let) a jejich rodiče. Kreativní část kampaně zahrnovala autentické záběry z letu 1000 Lego minifigurek do výšky 35km, což přitáhlo pozornost a mediální ohlas. Kombinovala TV, OOH, online média, PR, influencery a instore aktivity.

Zdroj: Lego Trading

Ocenění Inovativní autor letos získala slovenská agentura Wavemaker. Odnesla si nejvyšší ocenění v kategorii Nejlepší využití televize za kampaň pro Plzeňský Prazdroj a jeho značku Radegast. Ta se dlouhodobě propojuje s vysokohorskými nosiči. Aby ukázala náročnost této práce, zapojila do experimentu redaktora Markízy Pavla Borkoviče, který se připravoval na závod Sherpa Rally. Jeho cesta byla zdokumentována v pořadech TV Markíza Teleráno, v Reflexu a Televizních novinách. Díky tomu získala televizní vizibilitu i přes výrazné omezení zpravodajského formátu.

Další nejvyšší ocenění získala slovenská Wavemaker v kategorii Nejlepší využití tisku. Pro klienta dm drogerie markt připravila menstruační kalendář ve formě skládačky, kdy každé okno sloužilo jako pomocník v dané fázi cyklu.

Zdroj: dm drogerie markt

Zdroj: dm drogerie markt

Cenu pro Inovativního zadavatele získal letos Plzeňský Prazdroj. Vedle oceněných kampaní na Slovensku bodoval i v Česku. V kategorii Nejlepší využití OOH získal nejvyšší cenu za hokejovou kampaň k letošnímu MS v hokeji. Na ni spolupracoval se společnostmi BigMedia a Publicis Groupe.

Základ venkovní kampaně byly prémiové plochy na nejvytíženějších komunikacích v Praze a Ostravě a plochy v blízkosti dění šampionátu. Double bigboardy a bigboardy byly doplněny i o kreativní 2D nástavby včetně podsvícení, které kolem lahve Pilsneru vytvořilo světelnou auru. Doplňovaly je plochy v metru a speciální instalace u arény, které vedly až do  fan zóny. Ve stanici Českomoravská byly obrandovány stěny u eskalátorů, čímž vytvořily vstupní bránu na šampionát. Kampaň uspěla i v kategorii Nejlepší využití real-time marketingu, když na CLV plochách v pražském metru měnila sdělení podle vývoje hokejových zápasů. 

Zdroj: Plzeňský Prazdroj

Zdroj: Plzeňský Prazdroj

Zdroj: Plzeňský Prazdroj

Zdroj: Plzeňský Prazdroj

Dvě vítězství si z letošního ročníku odnesla i společnost Renault ČR. Ve spolupráci s agenturami Fuse a OMD Czech zvítězila v kategoriích Nejlepší využití digitálních médií a Nejlepší využití influencera, a to za esportový závod Renault Twitch Cup. Díky němu aktivovala komunitu na herní síti Twitch a pomohla zlepšit vnímání značky u mladšího publika. Díky zapojení hráčů získala místo pěti zaplacených dvouhodinových závodů pět týdnů se stovkami streamů a komunitu, která žila na Renault tratích a v Renault autech. V den prvního závodu oslovila 90 % českého Twitche a celkem zde získala 4 mil. zhlédnutí, 336 streamů, 1,5 mil impresí na Instargramu a znalost komunikace stoupla u cílovky o 7 %. 

Zdroj: Renault ČR

Zdroj: Renault ČR

V kategorii Nejlepší využití rádia byla stejně jako loni nejvýše oceněna kampaň pro Hyundai Motor Slovakia od agentur Unimedia a Respect APP, která navázala na kampaň „Pomalé Vánoce". Letošní prvenství získala za kampaň „Ničím nerušené Vánoce". V nejposlouchanějším slovenském Rádiu Expres vznikl nový formát Mobilní servis. V něm přes radiospoty informoval o nebezpečných řidičích, kteří používají telefon během jízdy, ale v odlehčeném, humorném tónu. Zároveň do speciální show posílali lidé vzkazy pro nejbližší, které si vyslechli, aniž by museli sahat po chytrých telefonech.

Zdroj: Hyundai Motor Slovakia

Také další nejvyšší ocenění putovala na Slovensko. V kategorii Nejlepší využití dat ocenila porota kampaň pro IDC Holding od Mindshare Slovensko, která pracovala s optimalizací na pozornost. V kategorii Nejlepší zapojení zákazníka zase uspěl Slovak Telekom a agentury Wavemaker Slovakia, MUW Saatchi & Saatchi. A v kategorii Nejodvážnější počin práce Zaraguzy iniciující vznik hnutí Period! Girlz, vyzývající agentury a firmy, aby se připojily k respektování ženských potřeb.

Nejlepší nekomerční kampaní se stala kampaň Nenasaditelný prsten pro Prague Pride a JsmeFér od agentur Publicis Groupe a Leo Burnett Prague. Snažila se donutit české politiky, aby prolomili bariéru mezi právy manželů a registrovaných partnerů v Česku. Symbolem se stal snubní prsten, který nebylo možné kvůli sklíčku uvnitř nasadit. O prstenu se mluvilo ve Snídani s Novou, na Evropě 2 a dokonce i v Poslanecké sněmovně. Během jediného týdne kampaň oslovila 70 % Čechů a po 17 letech narovnala většinu práv registrovaných partnerů v Česku.

Nenasaditelný prsten, zdroj: Prague Pride, JsmeFér

Nenasaditelný prsten, zdroj: Prague Pride, JsmeFér

Vítězové FLE Media Awards 2024

Název kampaně

Autor

Zadavatel

Nejlepší využití TV

Sherpa Rally dobylo spravodajstvo

Wavemaker Slovakia

Plzeňský Prazdroj Slovensko

Nejlepší využití tisku

dm menštruačný kalendár

Wavemaker Slovakia

dm drogerie markt Slovensko

Nejlepší využití rádia

Ničím nerušené Vianoce

Unimedia, Respect APP

Hyundai Motor Slovakia

Nejlepší využití OOH

Venkovní hokejová kampaň k MS v hokeji

Plzeňský Prazdroj, BigMedia, Publicis Groupe

Plzeňský Prazdroj

Nejlepší využití digitálních médií

Renault Twitch Cup

Fuse, OMD Czech

Renault Česká republika

Nejlepší využití influencera

Renault Twitch Cup

Fuse, OMD Czech

Renault Česká republika

Nejlepší zapojení zákazníka

SWIPE - klip podľa teba!

Wavemaker Slovakia, MUW Saatchi & Saatchi

Slovak Telekom

Nejlepší využití dat

Unikátna optimalizácia na pozornosť v online kampaniach

Mindshare Slovensko

IDC Holding

Nejlepší využití real–time marketingu

Live hokejová kampaň, která vtáhla do hry i cestující v metru

Plzeňský Prazdroj, MetroZoom

Plzeňský Prazdroj

Nejlepší nekomerční kampaň

Nenasaditelný prsten

Publicis Groupe, Leo Burnett Prague

Prague Pride, JsmeFér

Nejlepší komerční kampaň

Epická LEGO výhra

Kreativ Gang CZ

Lego trading

Nejodvážnější počin

Period Girlz!

Zaraguza

Zaraguza

Grand Prix

Epická LEGO výhra

Kreativ Gang CZ

Lego trading

Inovativní autor

Wavemaker Slovakia

Inovativní zadavatel

Plzeňský Prazdroj

„Diskuse na letošní porotě byla extrémně zajímavá, a některé výsledky proto jsou poměrně překvapivé. O to více, že kvalita některých letošních shortlistovaných prací by v předchozích letech bez problémů stačila na vítězství,“ uvedl Hynek Cimoradský, managing partner pořádající společnosti Flemedia.

Vyhlášení výsledků 19. ročníku proběhlo jako v předchozích letech v pražském Divadle X10 na slavnostním galavečeru. Večerem provázeli Matouš Rajmont a Hynek Cimoradský. Vystoupili tanečníci a performeři pod vedením choreografky Lucie Horčičkové Sochové.

-mav-