Florbal a logistika: Jak funguje propojení partnerů

čtvrtek, 10. října 2024, 06:55 Marketing MediaGuru

Několikaleté spojení společnosti ESA logistika a florbalového týmu Tatran Střešovice na poli sportovního sponzoringu přerostlo do dalších aktivit.

Zdroj ESA logistika

Zdroj ESA logistika

Spojení logistické společnosti ESA logistika s florbalovým klubem Tatran Střešovice na poli marketingové spolupráce a sportovního sponzoringu postupně vyrostla až v to, že se ESA logistika stala generálním partnerem Tatranu, mužský A-tým dosáhl pod názvem ESA logistika Tatran Střešovice v letošním roce trojice klíčových vítězství – v českém superfinále (nejvyšší domácí ligová soutěž), v Poháru mistrů i v Poháru Českého florbalu, a projevila se i dalšími aktivitami mimo florbalové hřiště.

Podruhé tak například letos na podzim proběhne společný trénink florbalistů Tatranu s dětmi z dětských domovů. „Propojili jsme zde Tatran a organizaci Chance for Children, s níž ESA logistika spolupracuje, a která pomáhá dětem bez domova vstoupit do samostatného života. Pro děti, z nichž mnohé florbal aktivně hrají, je společný trénink s hráčskými esy Tatranu doslova svátkem a rádi od nich načerpají florbalové know-how,“ říká manažer marketingu ESA logistika Jindřich Karas. Vyloženě charitativní akcí je pak dobročinný zápas věnovaný dětskému oddělení Fakultní nemocnice Motol. Jedná se vždy o jeden vybraný superligový zápas Tatranu (vždy ve druhé polovině sezóny), v jehož rámci proběhne sbírka mezi diváky a florbalovými fanoušky. Během dvou zatím uskutečněných ročníků byla ESA logistika největším přispěvatelem, podpořila děti v Motole paletou džusů a zajistila i převoz vybraných darů do nemocnice. Dárky posléze v nemocnici předávají přímo hráči Tatranu.

S podporou ESA logistiky Tatran pořádá i každoroční florbalový turnaj firemních týmů, kde výtěžek ze startovného jde na dobročinné účely. Jeho poslední ročník vynesl 300 tisíc Kč, které Tatran následně rozdělil mezi dvě dobročinné organizace. ESA logistika také pomáhá Tatranu při tradičním úklidu pražských městských částí, kde sídlí jeho sportovní haly u příležitosti Dne Země. Do úklidu se zapojují „tatranské“ děti a ESA logistika zajišťuje odvoz nasbíraného odpadu.

Viditelnou součástí spolupráce je také návěs ESA logistika v barvách Tatranu Střešovice s vyobrazením trojice jeho hráčů. Jedním z nich je i hráč číslo 35 Marek Beneš, podle uznávané ankety švédského online magazínu Innebandymagazinet čtvrtý nejlepší florbalista světa. Kamion si „zahrál“ i v klubovém videoklipu, kde hráči Tatranu vyzývali diváky k podpoře před playoff utkáními. A byl svědkem letošního dubnového vítězného superfinále Tatranu. Zde sloužil jako fotostěna pro fanoušky před O2 arénou a prošlo kolem něj všech 12 500 diváků. Přímo v návěsu pak probíhala soutěž o ceny ve střelbu na branku cloněnou figurínou brankáře. „Naposledy nás návěs doprovodil na superligový zápas s týmem Bohemians, který se v polovině září hrál v německém Chemintz. Poprvé v historii jsme vyvezli českou superligu za hranice a kamion ESA logistika stál před tamní halou jako největší poutač. Mezi fanoušky budil ještě větší zájem, než na jaký jsme zvyklí u nás,“ doplňuje generální manažer Tatranu Jakub Menhart.

Reklamní spot ESA logistika a Tatranu Střešovice, zdroj: ESA logistika

Spolupráci obou partnerů shrnuje i zatím poslední společně natočený videoklip. „S mírnou nadsázkou v něm ukazujeme, že existuje jasná paralela mezi přípravou Tatranu na utkání i vlastním průběhem hry a logistikou. Ta je v tomto pohledu v podstatě také sportem, při němž jsme pořád pod tlakem a ‚gólem‘ je zboží dodané včas na správné místo,“ vysvětluje Jindřich Karas a dodává: „ESA logistika historicky dosud podporovala sport pouze na lokální úrovni, a vždy pouze finančně, nebo materiálně. První, s kým jsme tento horizont překročili, je Tatran, a přineslo to víc, než jsme čekali. Dokážeme se dohodnout rychle na věcech vymykajících se běžné spolupráci a uskutečnit je, což je myslím pro obě strany velmi cenné.“

Spolupráce se také dostala mezi devět finalistů soutěže nejzajímavějších sportovně-byznysových projektů Sport Alive. Tři nejlepší projekty v ní postoupí do finále, jehož výsledky budou vyhlášeny 10. října na stejnojmenné konferenci v Praze.

-mav-