HBO zvýšila výnosy, v Česku je 30 let a chystá výroční program

pondělí, 4. listopadu 2024, 07:00 TV MediaGuru

Společnost HBO Europe dál zvyšuje výnosy z provozování televizního vysílání na českém i zahraničním trhu. 18. listopadu si navíc připomene 30 let existence v Česku.

Výroční logo HBO k 30 letům na českém trhu. zdroj: HBO

Výroční logo HBO k 30 letům na českém trhu. zdroj: HBO

Společnost HBO Europe zvýšila v loňském roce výnosy z předplatného na tuzemském trhu na 635 mil. Kč, což bylo o 6 % více než v roce 2022. Také předplatné ze zahraničních trhů rostl, a to na 1,79 mld. Kč. Vyplývá to z údajů zveřejněných ve výroční zprávě za rok 2023. Celkově společnost vytvořila obrat ve výši 7,4 mld. Kč (meziročně +30 %) a čistý zisk dosáhl 1,16 mld. Kč z předloňské ztráty 887 mil. Kč. 

Převážná část domácích výnosů plyne z předplatného v oblasti kabelového vysílání, a to především od operátorů O2, Vodafone a T-Mobile a také za službu Max. Firma ve výroční zprávě neuvádí, kolik předplatitelů eviduje.

18. listopadu si HBO připomene 30 let na českém trhu. Při této příležitosti bude po celý listopad vysílat se svátečním logem 30 let HBO (viz úvodní obrázek) a nabídne výroční program. „HBO Europe sehrála klíčovou roli při utváření lokální originální produkce ověnčené řadou českých a zahraničních ocenění," zmiňuje HBO v průvodním oznámení k oslavám. Na mysli má především seriály Hořící keř, Pustina, Bez vědomí, Terapie nebo Až po uši.

V listopadu  v rámci oslav 30. výročí přinese mj. série Harry Potter,  Godzilla, Hobbit / Pán prstenů, Krotitelé duchů, Spider man či nové díly „Sexu ve městě" A jak to bylo dál. Premiéru budou mít v listopadu na HBO například i televizní seriál Duna: Proroctví, pokračování akční krimi komedie Mizerové nebo čtvrtá řada seriálu Geniální přítelkyně

„Od svého založení v roce 1994 se HBO Europe stala přední značkou v regionu a umožnila divácký zážitek milionům diváků. Za uplynulá tři desetiletí dosáhla HBO Europe zásadních milníků, včetně významného růstu zákaznické základny, spuštění nových televizních kanálů a zavedení streamovacích platforem, které přesně splňují preference diváků," shrnuje 30 let na českém trhu HBO Europe.

V portfoliu má v současnosti lineární TV kanály: HBO, HBO 2, HBO 3, Cinemax a Cinemax 2 v placeném režimu vysílání a od letošního dubna ve volně šířené distribuci kanál Warner TV. Svůj obsah nabízí také na videoplatformě Max.

Na detaily listopadové nabídky HBO se můžete podívat v dokumentu níže.

HBO Europe provozuje televizní vysílání v Česku, na Slovensku, v Černé Hoře, Makedonii, Bosně a Hercegovině a poskytuje vysílací licence pro Slovinsko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Bulharsko, Chorvatsko a Srbsko.

-mav-