Vlastní strategické plánovací nástroje Know.tools mediální skupiny Knowlimits jsou založeny na single source přístupu a na lokálním zdroji ve spolupráci s výzkumnou agenturou Median. Jsou aktualizovány každý týden a slouží především k určení výše a optimalizaci rozložení mediálního rozpočtu na základě kvality kreativy, KPI’s cílů značky (awareness, consideration, purchase intent), schopnosti zaujmout pozornost jednotlivých médií a také minimalizovat uhlíkovou stopu komunikace.
Know.tools tvoří celkem šest základních oblastí:
- video pro vyhodnocení a doporučení vhodné kreativy pro jednotlivé mediální kanály.
- budget pro doporučení optimálního rozpočtu na základě stanovení marketingových cílů v podobě KPI značky/produktu.
- connection pro navržení optimální volby a podílu jednotlivých mediálních kanálů na základě vah cílových KPI a celkového rozpočtu.
- frequency pro doporučení optimální celkové crossmediální frekvence zásahu na základě cílů v podobě KPI a stávajících hodnot značky nebo produktu.
- channel pro nastavení optimální váhy jednotlivých televizních skupin a video kanálů na základě cenových hladin a maximálního dosažení net reache nebo efektivní frekvence.
- phasing pro definování optimálního rozvržení pro dosažení požadovaného nárůstu KPI v průběhu času s minimálním rozpočtem.
Nástroj vychází z měření AdMeter a také z výsledků řady studií, které byly na panelu AdMeteru realizovány. Při optimalizaci mediálních kanálů zohledňuje vedle kreativy a zadání cílů kampaně (podle zvolených KPI) i parametry pozornosti a přihlíží také k uhlíkové stopě mediálních nosičů podle evropské metodiky GreenGRP. Využívá rozhraní softwaru Fenix a přináší modelování reakčních křivek pro každé médium a respondenta. Pro každou optimalizaci definuje cílové nastavení priorit mezi výše zmíněnými parametry a určuje tak reakční hodnotu Know Power. Následně maximalizuje růst Know Power za minimální přírůstek ceny.
„Pracujeme čistě s lokálními, aktuálními daty, z jednoho zdroje a s konkrétními mediálními cenami, které jsme schopni garantovat. Při optimalizaci se neomezujeme pouze na maximalizaci mediálních parametrů (cena, TRP, afinita, reach, efektivní reach apod.), ale pomocí Know.tools doporučujeme takové mediální strategie, které mají schopnost dosáhnout cílů z hlediska zvýšení znalosti, volby produktu nebo touhy koupit značku prostřednictvím médií, které mají schopnost vyvolat pozornost a zanechají nejmenší uhlíkovou stopu za optimální celkovou cenu komunikace,“ přiblížil Zdeněk Kubena, research director Knowlimits Group.
-mav-