Media Club zvýší cenu TV reklamy pro rok 2025 o 18 až 22 %
Významné navýšení cen televizní reklamy ohlašuje pro příští rok také zastupitelství Media Club.
Obchodní zastupitelství Media Club potvrdilo prognózy o výrazném zvýšení ceníkových cen TV reklamy pro příští rok. Obchodní politika společnosti pro rok 2025 počítá s průměrným zvýšením ceny za TV reklamu o 18 až 22 %. Jde o celkové navýšení základního CPP i nárůstu stopážových a sezónních koeficientů.
Základní cena reklamy se zvyšuje v průměru o 14 až 18 % podle objemu investic klientů. Čím vyšší objem, tím vyšší zdražení. Vyšší zvýšení pak platí také pro delší spoty – například v případě minutového spotu je růst ceny o 10 %. A z hlediska kampaní rozložených v průběhu roku podražují především ty mimo sezónu - zimní měsíce a v období květen až srpen.
Media Club bude v roce 2025 požadovat od všech klientů předpokládané rozložení objemu objednávaných GRPů s tím, že pokud toto rozložení budou klienti dodržovat, Media Club bude „maximálně dbát na doručení takovýchto kampaní”.
Klienti Media Clubu mohou stejně jako v předchozích letech získat motivační slevy u televizních kampaní. Těm, kteří uzavřou objednávku kampaní na rok 2025 do 2. 12. 2024, bude aplikován off prime time index na úrovni 0,90 a prime time index na úrovni 1,05. Ti, kteří uzavřou závazky na rok 2025 do 13. ledna 2025, získají zvýhodněný prime time index na úrovni 1,05 a off prime time index 0,95.
Pro rok 2025 je nadále strategickou cílovou skupinou pro TV i eGRPs dospělý 18–69 let. Klienti si budou moci pro plánování svých kampaní vybrat až z 24 cílových skupin. Rozložení jednotlivých kanálů optimalizuje Media Club dle aktuální výkonnosti zastupovaných kanálů a poptávky.
Stejně jako v roce 2024 bude Media Club i v roce 2025 zastupovat prodej reklamy pro skupinu Prima, hudební stanice skupiny Óčko, stanici Paramount Network, dětský kanál Nickelodeon, NickToons a Nick Jr., kanál Retro, kanály zastupované společností Atmedia Czech a s největší pravděpodobností i kanály TV Barrandov. Zde podle vyjádření komerčního ředitele Vladimíra Pořízka dohodu finalizuje.
Portfolio „domácí" skupiny Prima se navíc rozroste, a to minimálně o jeden televizní kanál. V přípravě má ale Prima stanice dvě – kriminální Prima Case a další kanál pro pozemní a internetové vysílání, jehož název zatím nezveřejnila.
Celý rozhovor s Vladimírem Pořízkem můžete číst zde. Ceny rádiové reklamy se zvýší o 5 % a onlinové o 8-10 %.
Také obchodní politika TV Nova, která je společně s Media Clubem hlavním hráčem na trhu TV reklamy, počítá pro příští rok se zdražením na úrovni 20 %. Konkrétně cenu v průměru navyšuje o 22 %, potvrdil obchodní ředitel Novy Honza Ulrych.
-mav-