NADA: Z obuvi nejvíc inzeruje Deichmann, nejznámější je Baťa

čtvrtek, 17. října 2024, 11:30 Aktuality, Výzkum, Reklama MediaGuru

Nejznámějšími značkami v segmentu prodejců obuvi jsou Baťa a Deichmann s více než 90% znalostí. Druhý z uvedených pak investuje do reklamy nejvíce. Srovnání přináší NADA.

Ilustrační foto, zdroj: Baťa

Ilustrační foto, zdroj: Baťa

V segmentu prodejců obuvi investovala za rok 2023 do reklamy nejvíce značka Deichmann. Z Národních dat (NADA) je patrné, že tyto výdaje ji pomohly k vysoké podpořené znalosti v myslích respondentů, která stabilně překračuje 90 %. Podobně vysokou úroveň znalosti si drží na první příčce i značka Baťa, a to i přesto, že do reklamy v roce 2023 investovala výrazně méně než zmiňovaný Deichmann a se svými výdaji se nevešla ani do první pětky podle monitoringu reklamy Ad Intel.

Zdroj: Nielsen (monitoring interentu zdroj: SPIR-Nielsen, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen). Data zahrnují mediatypy: TV, internet, rádio, tisk, OOH. Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. NADA Research, n = 4204 a 4300, internetová populace 15+, ČNP, vlna 04 (09–12/2022) a vlna 06 (09-12/2023)

Zdroj: Nielsen (monitoring interentu zdroj: SPIR-Nielsen, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen). Data zahrnují mediatypy: TV, internet, rádio, tisk, OOH. Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. NADA Research, n = 4204 a 4300, internetová populace 15+, ČNP, vlna 04 (09–12/2022) a vlna 06 (09-12/2023)

„Lze konstatovat, že Baťa svou vysokou znalost drží i díky pozici tradiční značky výrobce a prodejce obuvi, kterou v Česku historicky je. Značky, které doplňují první pětici, tedy Adidas, Nike a Puma, pak podle všeho těží z dlouhodobě silné mezinárodní vizibility svých značek i z provázanosti s profesionálním sportem,“ doplňuje Martin Chalupník z NADA Research. I přes nižší výdaje na reklamní komunikaci v kategorii prodejců obuvi tak obsadily třetí až páté místo ve znalosti značky. Naopak CCC, eobuv.cz a W&R Obuv, tedy značky, které se umístily dle hrubých investic na třetím až pátém místě, se do žebříčku nejznámějších pěti značek nevešly.

Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) v rámci sběru Národních dat na vzorku 4204 a 4300 respondentů starších 15 let ve dvou vlnách: září–prosinec 2022 a září–prosinec 2023. Autorem je NADA Research.

-mav-