Případová studie: Voyu se daří tam, kde Netflix ztrácí

pondělí, 4. listopadu 2024, 07:10 Výzkum, TV MediaGuru

VOD služba Voyo dokázala zabrat místo tam, kde má na českém trhu zahraniční Netflix nedostatky, ukazuje případová studie agentury Ipsos. 

Foto: MediaGuru

Foto: MediaGuru

Z VOD služeb mají na českém trhu spotřebitelé nejblíže ke značce Netflix, s ní si tedy spojují nejvíce pozitivních očekávání. Druhou nejbližší, byť s odstupem, je videoplatforma TV Nova Voyo, které se daří zabírat prostor tam, kde zahraniční streamovací gigant není tak silný. Jedná se především o nabídku českých filmů a seriálů a také v nastavení vnímané hodnoty oproti ceně. Vyplývá to z případové studie výzkumné agentury Ipsos

Zdroj: Ipsos

Zdroj: Ipsos

Voyo si v očích Čechů za posledních 12 měsíců také nejvíce polepšilo. Oproti tomu Netflix se podle spotřebitelů meziročně zhoršil

Zdroj: Ipsos

Zdroj: Ipsos

Na českém trhu je Netflix silný napříč téměř všemi drivery. Lidé si ho spojují se službou, kterou rádi využijí, když si chtějí po dlouhém dni odpočinout a uvolnit nebo když mají více času na delší sledování. Také jej vnímají jako hráče, který jim pomáhá objevovat svět a inspiruje je. Jediným driverem, kde pokulhává, je nabídka českých filmů a seriálů, kde se podařilo prosadit Voyu

„Druhá věc, která se Voyu podařila, je správné nastavení vnímané hodnoty oproti ceně, kterou sledující za službu platí. Přestože, možná překvapivě, cena v této kategorii nepatří mezi top drivery, je dobré zmínit, že Voyo je na tomto parametru vnímané výrazně lépe než Netflix,“ přibližuje za Ipsos Miroslav Paška

Zdroj: Ipsos

Zdroj: Ipsos

Voyo ve vnímání spotřebitelů dokázalo předčit i svou českou konkurenci, a to jak již zmíněnou vnímanou výhodností ceny, tak i u více „technických“ parametrů, jako je je možnost sdílení účtu s rodinou či přáteli, sledování na různých zařízeních, snadnost a orientace v ovládání, či přehrávání ve vysoké kvalitě. „Nespornou výhodou značky Voyo je pak její silnější spojování s pravidelně a často aktualizovaným obsahem, což je jeden z nejdůležitějších driverů pozitivního vztahu ke značkám v této kategorii. Prima+ je na něm pod průměrem celého trhu. Značce Voyo pravděpodobně tento atribut navíc pomáhá ke zřetelnějšímu positioningu z hlediska sledovaných end benefitů, kdy je profil tažen benefitem strukturování a plánování času a udržováním rutiny,“ vysvětluje Paška. 

V neposlední řadě se značce Voyo podařilo více než ostatním hráčům – s výjimkou Netflixu – vybudovat v myslích zákazníků i silnější asociaci s různými příležitostmi sledování. Lidé si ho rádi pustí, když si chtějí odpočinout, když si chtějí krátce něco pustit, když se chtějí na něco podívat s rodinou či přáteli, před spaním nebo pro rychlý začátek dne. Silnou příležitostí, kde je na tom česká videoplatforma podobně jako Netflix, je i sledování na pozadí. 

-stk-