Rohlík očekává obrat ve výši miliardy euro, uvádí kategorii upcycled

středa, 2. října 2024, 14:15 Aktuality, Retail, Marketing, Udržitelnost MediaGuru

Rohlík letos očekává obrat ve výši jedné miliardy euro na všech trzích, kde působí. Z Vídně chce zavážet Bratislavu. Zavádí novou kategorii upcyklovaných potravin.

Zdroj: Rohlík

Zdroj: Rohlík

Online supermarket Rohlík si tento rok připomíná 10 let na trhu, během nichž se mu podařilo doručovat přibližně třetině české populace. Dnes firma působí nejen v České republice, ale také v Německu, Rakousku, Maďarsku a Rumunsku. Letos očekává obrat ve výši jedné miliardy euro. 

Do roka chce z Vídně zavážet Bratislavu

Podle Tomáše Čupra, zakladatele a CEO společnosti Rohlik Group, dosahuje letos meziroční růst 40 %. „Za 14 dní restartujeme Vídeň, takže by ten růst mohl být i 50 %,“ přibližuje s tím, že v hlavním městě Rakouska zavádí nyní nový automatizovaný sklad. Z něj by do roka mohl zavážet i Bratislavu, a vstoupit tak i na slovenský trh

Celkem obsluhuje na českém trhu Rohlík 1,2 milionu domácností, mezinárodně má pět tisíc dodavatelů a 2,5 tisíce zaměstnanců a spolupracovníků. „Vůči kamennému retailu máme vítěznou propozici. Kamenný obchod nabízí tři až pět tisíc druhů zboží, my jich máme 20 tisíc. A navíc, to není jen supermarket, ale i řeznictví, farmářský trh či lékárna,“ popisuje Čupr. 

Zatímco na českém trhu působí pod názvem Rohlik.cz, v Německu jako Knuspr.de, v Rakousku jako Gurkerl.at, v Maďarsku Kifli.hu a v Rumunsku jako Sezamo.ro. Právě pod tímto názvem plánuje Rohlík expandovat i na západní trhy, například do Itálie či Španělska. „Třeba se budeme všude jmenovat Sezamo, možná je to základ pro další značku,“ naznačuje Čupr. 

Nově nabídne přes 40 upcyklovaných produktů

U příležitosti 10. výročí na trhu uvádí Rohlík novinku na poli udržitelnosti. Představuje koncept upcyclingu, kterým chce přeměnit potravinový odpad na hodnotné produkty. Kategorii upcyklovaných potravin přináší jako samostatný segment. Online supermarket tím chce poskytnout spotřebitelům možnost podpořit udržitelnost, aniž by museli složitě vyhledávat a analyzovat, které produkty jsou ekologicky nejvhodnější.

Do svého sortimentu plánuje Rohlík více než 40 upcycklovaných produktů, přičemž polovina z nich bude exkluzivně dostupná pouze u něj. Tyto produkty, jako například granola z pivovarských sladů, slané snacky z vedlejších produktů potravinářské výroby, zmrzliny, omáčky či alkoholické nápoje, vznikly často ve spolupráci s partnery. Produkty budou jasně označeny štítkem „upcycled“, aby je zákazníci snadno identifikovali jako udržitelné volby při svých nákupech.

Nejprve bude nabídka dostupná v České republice, následně je v plánu expanze na další evropské trhy. Do budoucna hodlá Rohlík využívat svých vztahů s výrobci k propojení firem, kde odpad jedné se stává surovinou pro druhou, a vyvíjet nové produkty. Další výzvou jsou také některé regulační překážky, které je nutné překonat, aby se upcycled produkty staly běžnou součástí trhu.

Ukázka upcyklovaných produktů na Rohlíku, foto: MediaGuru

Ukázka upcyklovaných produktů na Rohlíku, foto: MediaGuru

Dále chce online supermarket o výhodách upcyclingu a jeho ekologickém dopadu edukovat spotřebitele. Z tohoto důvodu spouští 2. října digitální kampaň

„Vytvoření první specializované maloobchodní kategorie pro upcycled potraviny v Evropě je významným milníkem, který urychlí růst trhu jak v oblasti vývoje upcycled produktů, tak v povědomí spotřebitelů,” komentuje tento krok Júlie Dalmadi, spoluzakladatelka iniciativy společnosti TransFoodMission. Rohlík tím chce poskytnout spotřebitelům možnost podpořit udržitelnost, aniž by museli složitě vyhledávat a analyzovat, které produkty jsou ekologicky nejvhodnější.

Globální trh s upcycled produkty dynamicky roste. V roce 2021 měl hodnotu 53,7 miliardy USD a do roku 2031 se očekává růst na 97 miliard USD s průměrným ročním růstem 6,2 %. Tento sektor se stal jedním z nejrychleji se rozvíjejících oblastí udržitelného podnikání, přičemž od roku 2013 získal investice ve výši 7,3 miliardy EUR. Mezi lety 2019 a 2023 došlo k meziročnímu růstu sektoru upcyclingu o 12,9 %, což svědčí o rostoucím zájmu spotřebitelů i investorů.

-stk-