Čisté investice do rádiové reklamy se ve 3Q zvýšily jen mírně

čtvrtek, 7. listopadu 2024, 07:35 Aktuality, Rádio MediaGuru

Po růstu v prvním i druhém letošním čtvrtletí došlo v rádiové reklamě ve třetím kvartále ke zpomalení.

Zdroj: Pixabay

Zdroj: Pixabay

Čisté investice do rádiové reklamy dosáhly ve třetím letošním čtvrtletí výše 317 mil. Kč, což byl srovnatelný výsledek jako ve stejném loňském období (+0,7 %). Třetí čtvrtletí je nejslabším obdobím pro rádiové investice. Výsledek zveřejnili provozovatelé rádiových stanic.

Po růstu v prvním i druhém kvartále na úrovni 5-6 % se jedná o zpomalení dynamiky. „Slušnou dynamiku patrnou ještě v červenci a v srpnu se už v září nepodařilo udržet," uvedli provozovatelé. Proto je i výhled pro čtvrtý kvartál roku 2024 opatrnější a pohybuje se v rozmezí 1-3 %.

Objem kvartálních investic Q3 (mil. Kč)

Zdroj: SKMO, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

Čisté investice jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO, jde tedy o údaje z Českého rozhlasu, Radiohousu a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách minus slevy a minus bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků a jsou založeny na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.

-mav-