Colours of Ostrava mají novou identitu od Najbrta

pátek, 8. listopadu 2024, 11:05 Aktuality, Marketing, Reklama MediaGuru

Festival Colours of Ostrava vstoupí do svého 22. ročníku s novou vizuální identitou od Studia Najbrt. 

Nová vizuální identita festivalu Colours of Ostrava staví na barevnosti, zdroj: Colours of Ostrava.

Nová vizuální identita festivalu Colours of Ostrava staví na barevnosti, zdroj: Colours of Ostrava.

Multižánrový festival Colours of Ostrava představuje novou vizuální identitu, jejíž autorem je Studio Najbrt. Po 12 letech se mění logo, okolní vizuál se proměňoval v průběhu let několikrát – od konceptu lidské tváře, přes květinové motivy, po barevné útvary a vzory. Grafické studio se vrací k akci po 20 letech, kdy designérka Studia Najbrt Zuzana Lednická navrhla plakáty a billboardy.

„Hledali jsme dobře aplikovatelný a výrazný prvek, který snadno propojí veškeré propagační výstupy festivalu. Vizuál a jeho barevnost je proto generována samotným obsahem – fotografiemi areálu, intepretů, návštěvníků i města. Obrazový materiál posouváme různými efekty dál, až do úplné abstrakce. V případě záběru na ostravskou dominantu nebo festivalový areál si můžeme dovolit větší posun, u fotografií interpretů respektujeme jejich podobu a zaměřujeme se více na pozadí. Vzniká díky tomu hravá plocha spojující vše dohromady, stejně jako dny festivalu, který nerozlišuje žánrové zastoupení,“ říká art directorka Studia Najbrt Zuzana Lednická.

Nová identita využívá barevnost generovanou samotným obsahem. „Novým vizuálem reagujeme na celkovou marketingovou koncepci, která respektuje současné DNA festivalu. Ten je ještě více otevřenější jakýmkoliv skupinám i jednotlivcům. Stejně jako funguje v programu žánrová a generační svoboda, pracujeme v grafice se stíráním rozdílů, vytvářením nových forem a ukazování různého přístupu,“ popisuje směřování festivalu Iva Fišerová, marketingová ředitelka Rockaway Arts, jež je strategickým investorem festivalu.

Obrazový materiál má navíc potenciál aktivně reagovat na hudbu, rytmus a zvuk. Nové pojetí Colours of Ostrava ale neztrácí některé ze svých tradičních atributů. Například žlutou barvu, jak popisuje autor nové identity, designér Daniel Šmíra: „Žlutou barvu jsme zvolili jako odkaz na předchozí ročníky festivalu. Současný odstín jsme ale záměrně posunuli k chladnějšímu, který rezonuje s jedinečným prostředím Dolních Vítkovic, kde se festival koná. Vzniká tak barva, která zároveň působí živě a energicky, přitom respektuje industriální kontext prostoru.“

Samotné logo dostalo zjednodušenou podobu, kdy se namísto celého názvu festivalu používá forma černého písmene C na žlutém podkladu. „Pro nový vizuální styl Colours of Ostrava jsme vybrali písmo Inter Display. Jde o univerzální a moderní font s jednoduchými liniemi, který dobře funguje jak pro velké nadpisy, tak pro drobné velikosti. Tučný řez písma dodává názvům kapel na aplikacích výraznost a potřebnou sílu. Čitelnost je navíc podpořena žlutým podkladem v kontrastu s barevným pozadím plakátu a je kompozičně nadefinovaný tak, aby mohl být snadno použit a přizpůsoben pro další ročníky festivalu. Symbol písmene C se stává zkratkou festivalu, která se bude promítat také do sociálních sítí a dalších aplikací, kde slouží jako snadno rozpoznatelná značka,” dodává Šmíra

Vizuální identita se propíše komplexně do reklamní kampaně, která počítá jak s komunikací ATL, tak BTL. K vidění bude v rámci PR a online komunikace, ještě do konce roku se objeví také nasazené CLV a polepy. Nový branding ozdobí i areál festivalu, který se otevře návštěvníkům 16. července 2025. Mezi prvními ohlášenými interprety 22. ročníku patří Iggy Pop, The Chainsmokers, Justice nebo Alvaro Soler, James Smith, Kalush Orchestra nebo Dan Bárta s Illustratoshperou a Calin.

-stk-