ČT zvýší pro rok 2025 cenu TV reklamy o jednotky procent

středa, 20. listopadu 2024, 14:10 TV MediaGuru

Česká televize zdražuje reklamní prostor méně citelně než komerční televizní hráči. Základní cena reklamy zůstává stejná, navyšují se některé koeficienty.

Zdroj: Česká televize

Zdroj: Česká televize

Cena televizní reklamy na stanicích České televize se podle ceníku pro rok 2025 zvýší ve srovnání s komerční konkurencí jen mírně. Průměrná cena CPP ve skupině 15+ zůstává pro příští rok na stejné úrovni jako letos a představuje 31 900 Kč. Vyplývá to z obchodní politiky České televize pro příští rok. Nákupní cílová skupina se nemění a zůstává na CS 15+

V průměru o jednotky procent se zvyšují stopážové koeficienty, především ty s delší stopáží. Spoty o délce 20 vteřin a kratší zůstávají na koeficientech z letošního roku, navýšení spotů o stopáži 50 vteřin až jedné minuty je pak dvouciferné. V průměru se stopážové koeficienty zvyšují o 6 %. Sezónní koeficienty se zvyšují s výjimkou ledna, července a druhé části prosince ve všech měsících, a to v průměru o 4 %. 

Ceny videoreklamy na webu České televize se rovněž zvyšují také o jednotky procent (+4 %). Platí to pro CPT u 15vteřinových formátů preroll a postroll. Investice na internetovém webu iVysílání.cz je možné směřovat i do reklamy v HbbTV (rozložení: 70 % web, 30 % HbbTV).

Stopážové koeficienty ČT 2025

stopáž koeficient 2025
10″ 0,55
15″ 0,85
20″ 1
25″ 1,25
30″ 1,5
35″ 1,75
40″ 2
45″ 2,25
50″ 2,5
55″ 2,75
60″ 3

Sezónní koeficienty ČT 2025

měsíc koeficient 2025
leden 0,8
únor 1,15
březen 1,35
duben 1,55
květen 1,55
červen 1,5
červenec 0,9
srpen 1,15
září 1,7
říjen 1,7
listopad 1,7
prosinec (do 21.12.) 1,5
prosinec (od 22.12.) 0,8

Zdroj: obchodní politika ČT 2025

Vysílání spotové TV reklamy je na stanicích ČT možné pouze na kanálech ČT2 a ČT sport. Na kanálech ČT24 a ČT:D se neobjevují žádná komerční sdělení. Na ČT1, ČT2, ČT sport a ČT art lze umísťovat sponzoring i product placement.

Dvacetiprocentní navýšení cen TV reklamy zahrnuly do svých ceníků pro rok 2025 všechny hlavní komerční subjekty TV trhu. Nova zdraží o 22 %, Media Club o 18 až 22 % a Atmedia o 15 až 20 %.

-mav-