Effie rozdala šest zlatých, Grand Prix neudělila
Letošní ročník soutěže reklamní efektivity Effie zná oceněné. Cena za absolutně nejlepší kampaň, Grand Prix, letos udělena nebyla.
Hlavní cenu, Grand Prix, letošního ročníku reklamní soutěže Effie, která oceňuje efektivitu reklamních kampaní, porota neudělila. A to i přesto, že se shodla, že letošní kampaně byly propracovanější než ty loňské.
Z pohledu počtu oceněných kampaní nasbíral nejvíce cen Plzeňský Prazdroj (8). Na oceněných kampaních pro pivního producenta se přitom podílely různé agentury. Druhý nejvyšší počet oceněných měla Česká spořitelna (4) a po třech cenách získaly společnosti Vodafone, AmRest, Heineken a L'Oréal.
Nejčastěji si na pódium pro medailové ocenění přišli zástupci agentury McCann Prague (2 stříbrné, 5 bronzových a jedno zvláštní ocenění). Následovaly agentury Ogilvy (dvě stříbra, čtyři bronzy) a PHD (jedno zlato, tři stříbra, dva bronzy).
Vítězství v kategoriích, a tedy zlaté Effie, si vysloužily agentury VML, PHD, Good Game, WMC Grey, Triad a přímo zadavatel Plzeňský Prazdroj s agenturami Imminent a B&T.
Zlaté kampaně
Nejvyšší ocenění v jednotlivých kategoriích, zlatou Effie, si odneslo šest kampaní.
- V kategorii Aktivačního marketingu dosáhla na zlato agentura VML s kampaní Spořka vs Gaming, win win! pro Českou spořitelnu. Oceněna byla i v kategorii Finanční služby bronzem. Spojuje světy bankovnictví a gamingu. Vstoupila na globálně nejpopulárnější herní sociální síť Twitch a ve své komunikační kampani oslovila komunitu českých hráčů online her s tématem financí a finančního zdraví v oblasti online počítačových her.
- V kategorii Digitálního marketingu se podařilo získat nejvyšší ocenění kampani Effaclar for Gamers: Speed run k 5x vyšším prodejům od Good Game pro L'Oréal Česká republika. Kampaň už letos získala významná ocenění na soutěžích Zlatý středník a Impact Czech Awards. Cílila na mladé muže a vznikla ve spolupráci s herním influencerem Dodem. Effaclar vytvořil mapu ve hře Fortnite, kde hráči soutěžili v tom, kdo rychleji vyčistí Dodoho akné. Kampaň oslovila více než 316 tisíc hráčů, což vedlo k nárůstu prodeje o 485 % oproti předchozí kampani.
- V kategorii Obsahového marketingu vybojovala zlato mediální agentura PHD s kampaní Jak KFC zachutnalo české rapové komunitě pro klienta AmRest. Kampaň získala na letošní Effie i dvě stříbra, a to v kategorii Aktivačního marketingu a v kategorii Potravin. Zacílila na mladou cílovou skupinu a pro promo limitované nabídky mag wrap zapojila rapovou komunitu.
- V kategorii Dlouhodobé budování značky byla oceněna značka Datart (společnost HP Tronic Zlín) za koncept Jak se Datart stal první volbou v elektro retailu od WMC Grey. Vysloužila si ho za koncept „Datart, Rychlart, Dopravart“, který značce přinesl navýšení tržeb o 20 % mezi lety 2020 a 2023, růst podílu na trhu o 30 % a rovněž i růst počtu zákazníků.
- V kategorii Nápojů dosáhl na nejvyšší ocenění Plzeňský Prazdroj a agentura Triad Advertising s kampaní Boj o vodu přinesl Radegastu průlom na cestě do prémiového segmentu. Pivovar Radegast si předsevzal, že do roku 2030 zadrží v české krajině více vody, než kolik sám spotřebuje. Svého závazku chce dosáhnout podporou projektů na zadržování vody v krajině. Porota ji udělila také stříbrnou Effie za PR.
- V kategorii PR ocenila porota další kampaň Plzeňského Pivovaru - Pilsner Urquell zazářil na červeném koberci. V rámci karlovarského filmového festivalu vynesla herečka Aňa Geislerová první šaty vyrobené z piva podle návrhu Jakuba Polanky. Událost dokázala zvýšit povědomí o značce Pilsner Urquell o 76 % a video s Aňou Geislerovou na červeném koberci v šatech z plzeňského ležáku dosáhlo 2,3 mil. zhlédnutí. Stříbrem byla tato aktivita oceněna i v kategorii Nápoje.
Ke kampaním, které letos na Effie získaly více ocenění, se zařadily také:
- Kampaň pro značku Krušovice Bohém za uvedení na trh od agentury Flo BX pro Heineken (bronz a dvě zvláštní ocenění).
- Kampaň KB a Mastercard: Jak Poro porazil všechny šampiony, kterou přihlásila agentura Good Game (bronz a stříbro).
- Stříbro a bronz získala vlastní náborovou kampaň Ogilvy s názvem Nulťákem ke snížení nákladů na nové zaměstnance.
- Dvě stříbra si odnáší Publicis za kampaň pro Fortunu s názvem Jak Fortuna zpátky ke štěstí přišla.
- Stříbro a zvláštní ocenění Jak se z chameleona stalo v ČSOB velké zvíře od Zaraguzy pro ČSOB.
Výsledky Effie 2024
Ocenění | Název kampaně | Přihlašovatel | Klient | Další agentury |
Aktivační marketing | ||||
Zlato | Spořka vs Gaming, win win! | VML | Česká spořitelna | Wavemaker Czech |
Stříbro | Epická Lego Výhra | Kreativ Gang | Lego trading | Ogilvy, Initiative Media Prague, Divino, Studio Marwin |
Stříbro | Jak KFC zachutnalo české rapové komunitě | PHD Czech | AmRest | Fuse |
Stříbro | Nulťákem ke snížení nákladů na nové zaměstnance | Ogilvy | Ogilvy | |
Bronz | KB a Mastercard: Jak Poro porazil všechny šampiony | Good Game | Komerční banka, Mastercard Europe | PHD Czech, Separation Films |
Bronz | Launch největšího kuchyňského studia XXXLutz | Marketup | XLCZ Nábytek | OMD Czech, MC Consultant |
Business Transformation | ||||
Bronz | Nulťákem ke snížení nákladů na nové zaměstnance | Ogilvy | Ogilvy | |
Digitální marketing | ||||
Zlato | Effaclar for Gamers: Speed run k 5x vyšším prodejům | Good Game | L'Oréal Česká republika | |
Stříbro | #silnější v gamingu, #silnější v životě | Wavemaker Czech | Česká spořitelna | VML |
Bronz | Vodafone #jetovtobě | McCann Prague | Vodafone Czech Republic | |
Bronz | Z Popelky (skoro) královnou make-upu | Follow Bubble | L'Oréal Česká republika | GroupM |
Dlouhodobé budování značky | ||||
Zlato | Jak se Datart stal první volbou v elektro retailu | WMC Grey | HP Tronic Zlín | |
Stříbro | Česká asociace pojišťoven - dlouhodobé snižování úmrtnosti, zranění i hmotných škod | McCann Prague | Česká asociace pojišťoven | Hero & Outlaw, Renegadz |
Stříbro | Jak se z chameleona stalo v ČSOB velké zvíře | Zaraguza CZ | ČSOB | Publicis Groupe, Darwin & The Machines |
Bronz | Vodafone Giga život | McCann Prague | Vodafone Czech Republic | |
Finanční služby | ||||
Stříbro | KB a Mastercard: Jak Poro porazil všechny šampiony | Good Game | Komerční banka, Mastercard Europe | PHD Czech, Separation Films |
Stříbro | Launch Partners Banky | Moebius | Partners Banka | |
Bronz | Být jiná se vyplatí; Spořka vítá tisíce klientů | VML | Česká spořitelna | |
Bronz | Portu: Investice do komunikace, která se vrátila i s úroky | Publicis Groupe | Wood Retail Investments | |
Bronz | Spořka vs Gaming, win win! | VML | Česká spořitelna | Wavemaker Czech |
Nápoje | ||||
Zlato | Boj o vodu přinesl Radegastu průlom na cestě do prémiového segmentu | Triad Advertising | Plzeňský Prazdroj | Boomerang Communication, Bison & Rose |
Stříbro | Dokonale vyladěná kombinace: TV spot Mango & Limetka přitahuje k Friscu nové zákaznice | Boomerang Communication | Plzeňský Prazdroj | Publicis Groupe |
Stříbro | Pilsner Urquell zazářil na červeném koberci | Plzeňský Prazdroj | Plzeňský Prazdroj | Imminent, B&T |
Stříbro | Ron de Azur: Důkaz, že i s malým želvákem dokážeš udělat velký divadlo | Publicis Groupe | Stock Plzeň - Božkov | |
Bronz | Birell si dám – i na podzim | VCCP | Plzeňský Prazdroj | Publicis Groupe |
Bronz | Gambrinus – Vyzráli jsme spolu | McCann Prague | Plzeňský Prazdroj | |
Bronz | Krušovice Bohém - uvedení na trh | Flo BX | Heineken Česká republika | Jinej gang, Carat, Ogilvy PR |
Obsahový / Content marketing | ||||
Zlato | Jak KFC zachutnalo české rapové komunitě | PHD Czech | AmRest | Fuse |
Ostatní služby | ||||
Stříbro | Jak Fortuna zpátky ke štěstí přišla | Publicis Groupe | Fortuna Game | Dentsu X Czech Republic |
Bronz | Allegro: Jak slon převlékl montérky a překonal všechny cíle | Darwin & the Machines | Allegro | PHD Czech |
Bronz | Pečte na zimu s Čedokem! | Ogilvy | Čedok | Ydeal, Mindshare |
Bronz | Vodafone TV - kampaň, která zvrátila negativní trend | McCann Prague | Vodafone Czech Republic | |
Potraviny | ||||
Stříbro | Jak KFC zachutnalo české rapové komunitě | PHD Czech | AmRest | Fuse |
Bronz | Sezóna dětské radosti | DDB Prague | McDonald's ČR | OMD Czech, Follow Bubble |
PR | ||||
Zlato | Pilsner Urquell zazářil na červeném koberci | Plzeňský Prazdroj | Plzeňský Prazdroj | Imminent, B&T |
Stříbro | Boj o vodu přinesl Radegastu průlom na cestě do prémiového segmentu | Triad Advertising | Plzeňský Prazdroj | Boomerang Communication, Bison & Rose |
Stříbro | Kytky pro chmel | Svengali Communications | Plzeňský Prazdroj | |
Bronz | Je to Rebel! | Ogilvy | Netflix Services Poland | Papaya Films |
Bronz | Od rozvážek jídla po obchodní dům v kapse | Communication Lab | Wolt | |
Sociální, ekologický, zdravotní a kulturní marketing | ||||
Stříbro | Česká asociace pojišťoven - dlouhodobé snižování úmrtnosti, zranění i hmotných škod | McCann Prague | Česká asociace pojišťoven | Hero & Outlaw, Renegadz |
Bronz | VZP: prevence se vyplatí | McCann Prague | Všeobecná zdravotní pojišťovna | Remmark |
Sportovní marketing | ||||
Stříbro | AC Sparta Praha: GEN ACS nás spojuje už 130 let | AC Sparta Praha | AC Sparta Praha | 2Score |
Stříbro | Jak Fortuna zpátky ke štěstí přišla | Publicis Groupe | Fortuna Game | Dentsu X Czech Republic |
Bronz | 4x více kanoistů než loni | VML | Český svaz kanoistů | |
Bronz | Jeden za všechny, všichni na start | Ogilvy | T-Mobile Czech Republic | EssenceMediacom Czech Republic |
Cena SIMAR za nejlepší využití dat v přihláškách Effie | ||||
Zvláštní ocenění | Jak se z chameleona stalo v ČSOB velké zvíře | Zaraguza CZ | ČSOB | Publicis Groupe, Darwin & The Machines |
Cena Google za nejlepší využití YouTube | ||||
Zvláštní ocenění | L'Oréal Revitalift Laser: Krém plní to, co slibuje | McCann Prague | L'Oréal Česká republika | B&T |
Cena Prima Video Award | ||||
Zvláštní ocenění | Krušovice Bohém - uvedení na trh | Flo BX | Heineken Česká republika | Jinej gang, Carat, Ogilvy PR |
Cena Active Group za nejlepší využití rádia | ||||
Zvláštní ocenění | Krušovice Bohém - uvedení na trh | Flo BX | Heineken Česká republika | Jinej gang, Carat, Ogilvy PR |
Celkem se přihlásilo 100 projektů, což je druhé nejvyšší číslo v historii soutěže. Na shortlist se dostalo 57 z nich. O vítězích rozhodla 40členná porota. Během čtvrtečního večera bylo vyhlášeno celkem 45 výherců ve 12 soutěžních kategoriích.
„Effie je důkazem toho, jak významná je dlouhodobá spolupráce a sdílení know-how napříč celým odvětvím. Většina oceněných kampaní se vyznačuje nejen dlouhodobou kooperací, ale i konzistentním sledováním a vyhodnocováním vlivu marketingové komunikace na byznys,“ uvedla Petra Jankovičová, prezidentka Asociace komunikačních agentur (AKA) a CEO agentury Triad Prague.
-mav-
Pozn.: Provozovatelem serveru MediaGuru.cz je mediální agentura PHD