Společnost GSK spustila na podzim kampaň na zvýšení povědomí o dvou ne zcela známých onemocněních – pásovém oparu a infekci RSV. Zároveň představuje dlouhodobý koncept zdravého stárnutí, k čemuž má přispět proočkovanost starší populace proti některým onemocněním.
„Až jedna třetina ze všech lidí, kteří prodělali plané neštovice, může být ohrožena pásovým oparem – onemocněním, které dokáže způsobit dlouhotrvající velmi silnou bolest – přičemž jednou z nejohroženějších skupin jsou lidé nad 50 let. Nepříliš známé RS viry způsobují v Evropě každoročně u lidí nad 60 let odhadem tři miliony případů akutních respiračních infekcí a zhruba 20 000 hospitalizovaných pacientů v této věkové skupině na následky infekce zemře. Prevence těchto závažných nemocí je dostupná, ale podceňovaná. Proto je právě téma očkování dospělých naší současnou i budoucí prioritou. Chceme zlepšit obecně vnímání o těchto onemocněních,“ popisuje Miriam Kejzlarová, komunikační manažerka firmy.
Nadlinkovou kampaní podporuje GSL vakcínu Shingrix. „Je důležité, aby se sdělení dostalo k co nejširšímu publiku, ale především k nejvíce ohrožené skupině 50+. První fáze kampaně má za cíl budovat povědomí o nemoci. Výběr kanálu zahrnuje TV, rádio, online a OOH. Sekundární cíl je vést uživatele na web, kde se můžou dozvědět více informací o nemoci a možnosti očkování. Elementy lávy, ohně a blesku, ve vizuálech znázorňují pocity intenzivní bolesti, kterou lidé postiženi touto nemocí pociťují,“ přibližuje Iryna Látal z agentury Dentsu, jež je pod kampaní podepsána.
Součástí kampaně je i podlinková komunikace v PR vedená agenturou MSL ze sítě Publicis Groupe. Obě vycházejí z tématu bolesti, které se i podle průzkumu bojí většina z nás – až 79 % populace. „Díky hluboké rešerši tématu pásového oparu jsme se dobrali k tomu, že kampaň celkově zaměříme na naši primární obavu z bolesti. Pásový opar je podle žebříčků světových institucí jedno z těch nejbolestivějších onemocnění na světě, rozhodně je vždy v TOP desítce,“ říká Michaela Chrpová, client service director v MSL.
V koprodukci s mediálními domy Mafra a Vltava Labe Media vznikl speciálně pro deníky MF Dnes a Deník stírací los, ve kterém se sice nevyhrává, ale hravou formou informuje cílovou skupinu o hlavních příznacích nemoci. „Každý si za život koupí los a pro cílovou skupinu 50+ je to vhodný nástroj, jak se hravě dozví klíčová sdělení o nemoci a současně i efektivní prevenci – očkování,“ vysvětluje Kejzlarová.
Druhá vakcína, Arexvy, proti RS virům je pak komunikačně propojena s insightem, že strach ze stáří a nemocí společnost vidí hlavně ve ztrátě nezávislosti. Projekt má na starosti opět Dentsu a MSL.
-stk-