Max získal nejvíc předplatitelů za čtvrtletí, začne s omezením hesel

pátek, 8. listopadu 2024, 07:25 TV, Internet & Mobil MediaGuru

Videoplatformě Max přibylo ve třetím čtvrtletí více než 7 milionu předplatitelů. Oznámila rovněž, že ještě v letošním roce začne s přípravami na ukončení sdílení hesel.

Ilustrační foto, zdroj: Unsplash

Ilustrační foto, zdroj: Unsplash

Videoplatforma Max, která je dostupná i na českém trhu, si v letošním třetím čtvrtletí připsala 7,2 milionu nových předplatitelů. Je to její nejvyšší kvartální přírůstek od spuštění služby. Celkový počet předplatitelů Maxu tak představuje 110,5 milionu. Výsledky oznámila mateřská společnost Warner Bros. Discovery v rámci kvartálního reportu. Na růstu se podílely především trhy mimo domovské Spojené státy.

Vedení společnost v hovoru s investory označilo výsledky Maxe za přelomové. Věří totiž, že Max po dvou letech investic a potácení se ve ztrátě najel na správnou trajektorii a počet jeho předplatitelů poroste i v dalších měsících a letech. Má se to odrazit i na vyšších tržbách a ziskovosti. „Povzbudivé je, že začínáme vidět skutečné zrychlení růstu tržeb souvisejících s předplatiteli a výrazný růst ziskovosti," zmínil v hovoru David Zaslav, prezident a generální ředitel společnosti. „I bez olympiády očekáváme, že naše dynamika a růst počtu předplatitelů budou pokračovat. Koncem tohoto měsíce Max vstoupí na sedm trhů v jihovýchodní Asii, příští rok zahájí v Austrálii. Další trhy pak budou následovat v roce 2026," dodal Zaslav.

Výnosy ze streamovacích služeb se meziročně zvýšily o 9 % na 2,6 mld. USD, především díky vyššímu počtu předplatitelů, vyšším příjmům z reklamy a vyššího průměrného výnosu na uživatele (ARPU). EBITDA ve výši 290 milionů USD vzrostla meziročně o více než 175 %. Počet globálních předplatitelů využívající verzi s reklamou meziročně vzrostl o více než 70 %. Celkové reklamní příjmy Maxu jsou ale z mezinárodních trhů poměrně nízké, společnost proto odhaduje, že v tomto segmentu dál poroste.

Max už dříve avizoval, že půjde podobnou cestou jako Netflix a zamezí sdílení hesel. Ve čtvrtečním konferenčním hovoru naznačil, že s prvními upozorňující zprávami předplatitelům začne ještě v posledním čtvrtletí letošního roku. „V roce 2025 a 2026 bude v tomto ohledu zřejmý stále větší pokrok," zaznělo v hovoru s tím, že omezení sdílení hesel je jakousi formou zdražení, což by mělo firmě přinést vyšší výnosy. 

-mav-