Nadace Leontinka se spojuje s Nevidomou Barbie

pátek, 15. listopadu 2024, 07:00 Aktuality, Marketing MediaGuru

Nadace Leontinka s pomocí Barbie ukazuje, jaký je každodenní život nevidomých. 

Zdroj: Mattel

Zdroj: Mattel

U příležitosti Mezinárodního dne nevidomých, který připadá na 13. listopadu, se Nadace Leontinka spojuje se společností Mattel. Pomocí Nevidomé Barbie ukazuje, jak vypadá každodenní rutina nevidomých.

Barbie s bílou holí je součástí řady Fashionistas, která reflektuje společenskou rozmanitost. „Panenka má pomoci dětem se zrakovým hendikepem, aby během hraní mohly vyjadřovat samy sebe, a zároveň ostatním dětem umožňuje poznat svět nevidomých,“ vysvětluje Hana Fryšová, brand manažerka Barbie pro ČR. 

„Děti, které se doposud se zrakově hendikepovanými nesetkaly, ale i dospělí si při hraní s nevidomou Barbie najednou uvědomí, že neví, jak by si bez zraku poradili,“ dodává Barbara Hucková, výkonná ředitelka Nadace Leontinka. Právě hra s panenkou může poodhalit, jak si lidé s vadou zraku upravují zevnějšek, volí oblečení nebo pracují s mobilním telefonem, který jim značně zjednodušuje orientaci ve veřejném prostoru, například čtením textům, akustickým majáčkem, který poradí, jak směrem jedou eskalátory, nebo vysílačkou, jež hlásí číslo dopravního prostředku.

-stk-