Za rok 2023 do reklamy nejvíce investovala značka Krušovice, nejznámější značkou je ale Pilsner Urquell. Ukazují to národní data NADA, která porovnávají výši investic do reklamy a znalost značky. „Meziročně si Krušovice sice polepšily, ale stále ztrácí na pátý Radegast kolem 1 p. b. znalosti,“ uvedl Martin Chalupník z NADA Research.
Na druhém místě se v žebříčku reklamních výdajů umístila značka Pilsner Urquell, která drží první příčku ve znalosti, kde ji následuje další plzeňská značka Gambrinus. Velkopopovický Kozel je aktuálně ve znalosti na třetím místě, a to i přesto, že v první pětce podle investic do reklamy se tato značka loni neumístila. Na páté místo investic loni naopak dosáhla značka Ostravar, která na celorepublikový trh vstoupila v roce 2022. Na svou pozici v silné pětce podle znalosti ale zatím ztrácí.
Všechny značky na pěti nejvyšších pozicích dle znalosti si meziročně polepšily.
Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) v rámci sběru národních dat na vzorku 3 506 a 3 432 respondentů starších 15 let ve dvou vlnách: září–prosinec 2022 a září–prosinec 2023. Autorem je NADA Research.
-mav-