Výstava Rozlety české hudby, původně určená pro pražské Letiště Václava Havla, se rozšiřuje do škol. Zájem projevila i Česká centra v zahraničí.
Výstavu připravil stejný tým, který vytvářel celou komunikační kampaň Roku české hudby. Koncept výstavy a texty Alžběta Charvátová, odborná příprava Aleš Březina, grafika Tuan Vuong ze Studia Najbrt a ilustrace Patrik Antczak.
„Při přípravě výstavy, která byla původně určena hlavně pro letiště, jsem narazila na zdánlivě jednoduchý fakt: všichni naši významní hudební skladatelé sbírali zkušenosti a často i slávu ve světě. Pak se zase vraceli domů. To nás nasměrovalo, obsahově i výtvarně,“ říká k tomu Alžběta Charvátová. K samotným textům pak dodává: „Chtěli jsme ty naše klasiky vykopat zpět z toho kamene, kam jsme si je sami zasadili. Texty měly být hlavně zábavné a čtivé, proto jsem volila odlehčený styl. Najbrtovská grafika i Patrikovy obrázky s tím perfektně ladí.“
„Při představování života a díla těchto skladatelek a skladatelů jsme hledali také zajímavosti, které se v učebnicích nevyskytují. Třeba že po Smetanovi je pojmenována planetka 2047, že skladba Bohuslava Martinů Thunderbolt P-47, kterou oslavil ukončení 2. světové války, vlastně odkazuje na název legendárního amerického válečného letadla, nebo že Dvořákova Novosvětská byla první skladbou, která zazněla na Měsíci,“ přidává Aleš Březina, odborný garant výstavy.
Rozlety české hudby
- Značka: Rok české hudby
- Klient: Česká filharmonie
- Nasazení: 10. 7. - 31. 12. 2024
- Obor: Veřejný sektor
- Mediamix: Out-of-home
- Creative director, copywriter: Alžběta Charvátová
- Odborná příprava: Aleš Březina
- Grafický design: Tuan Vuong, Studio Najbrt
- Ilustrace: Patrik Antczak
- Produkční a realizační tým: Magdaléna Samková, Zdenka Bodor, Tereza Šindlerová
-mav-