Steiner & Kovarik má novou prodejnu, expanduje do USA

neděle, 10. listopadu 2024, 07:35 Aktuality, Retail, Marketing MediaGuru

Pražská čokoláda Steiner & Kovarik otevírá v pořadí svou osmou prodejnu. Se svými produkty vstupuje na americký trh. 

Foto:  Matyáš Fous/Agentura-Online.cz

Foto: Matyáš Fous/Agentura-Online.cz

Pražská čokoláda Steiner & Kovarik rozšiřuje svou prodejní síť. K sedmi prodejnám v Praze přidává další v obchodním centru Palladium. Se svými produkty se v dohledné době chystá i do USA, kde bude zatím prodávat jen online, v budoucnu plánuje však i kamenný obchod

Čokoládové produkty společnosti jsou nyní k dostání přes partnery také v Německu, Japonsku nebo Ománu. „Zároveň jsme ale zavřeli obchody v Karlových Varech nebo v Dubaji. Zjistili jsme, že nejsme zatím schopni realizovat franšízingový typ obchodu na dálku. Roste nám ale počet lidí v prodejnách, a hlavně objednávky či spolupráce ze zahraničí,“ vysvětluje Petr Kovařík, spolumajitel Pražské čokolády Steiner & Kovarik.

Před koronavirovou pandemií měla rodinná firma konsolidovaný roční obrat kolem 65 milionů korun, v době covidu následoval několikaměsíční prudký pokles téměř na 3 % obratu. Důvodem bylo především vysoký – až 90% – podíl zahraniční turistů z celkové klientely. Letos Pražská čokoláda Steiner & Kovarik očekává obrat kolem 85 milionů korun. Ročně připraví 60 tun čokolády, která se ručně zpracovává ve výrobně v pražských Řepích. 

„Snažíme se být výrobcem s nejširším portfoliem luxusních čokoládových produktů na českém trhu, proto v naší nabídce najdete čokoládové tabulky, dražé, ale i pralinky. Máme své příznivce hlavně u zákazníků, kteří si připlatí za kvalitu a chápou, že v potravinářství je 80 procent o ničem a zbytek má přidanou hodnotu nejenom nutriční, ale také udržitelnou,“ doplňuje Kovařík, podle kterého se zájem o luxusní čokolády v Česku zvyšuje. Zejména jde o funkční čokolády s antioxidanty, minerály, kolagenem nebo medicinálními houbami. Jejich prodej meziročně vyrostl o více než 12 %. 

Součástí strategie společnosti je i nedávná akvizice 50hektarové plantáže v Bolívii. „V současnosti podnikáme jen v duchu bean-to-bar (od bobu k tabulce). Naše kakaové boby si dovážíme z ekologické farmy, sami si je také zpracováváme a čokoládu pak ručně vyrábíme. Část produkce si firma zvládne vyrábět kompletně sama a část pokrývá nákupem bean-to-bar čokolády od výrobce Valrhona. Věříme, že nové kakao, které nyní osazujeme na plantáži v Bolívii, bude patřit mezi jedno procento nejlepších na světě, a také že se díky těmto bobům dostaneme do skupiny nejlepších výrobců,“ přibližuje spolumajitelka Silvie Steinerová

V prosinci tak česká firma vysadí na své plantáži zhruba 3,5 tisíce kakaových plodin původem z Amazonie. A již za rok a půl by z první sklizně měla vzniknout limitovaná edice. „Chceme být totálně nezávislí na trhu, kde se cena kakaa v posledních měsících až zpětinásobila. Může za to nekvalitní kakao z Afriky, které využívá 70 procent čokoládové produkce,“ popisuje Steinerová, které se dlouhodobě nelíbí pracovní podmínky na plantážích v Africe, kde pracuje až 1,5 milionů dětí. V Bolívii bude firma spolupracovat s tamními farmáři, bolivijskými indiány a komunitou. 

Čokoládovna ve své marketingové komunikaci, kterou zajišťuje spolu s Agenturou-Online.cz, spoléhá zejména na sociální sítě i spolupráci s influencery. Jedním z nich je Bé Hà Nguyen, jež se podílela na přípravě speciální edice čokoládového „zlatého vajíčka“, ve kterém budou uvnitř šperky. 

Influencerka Bé Hà Nguyen představila speciální edici čokoládového „zlatého vajíčka“, foto:  Matyáš Fous/Agentura-Online.cz.

Influencerka Bé Hà Nguyen představila speciální edici čokoládového „zlatého vajíčka“, foto: Matyáš Fous/Agentura-Online.cz.

Novou prodejnu bude propagovat i samotné Palladium, kde se kromě Pražské čokolády Steiner & Kovarik nachází i obchod značky Lindt, Arko nebo Manner. Zařadí ji do svých vánočních tipů na dárků, propagovat ji bude nejen přes své interní kanály, sociální sítě, ale i v rámci PR aktivit. 

-stk-