Studie: Sport je největším tahákem k VOD službám

úterý, 19. listopadu 2024, 07:05 Reklama, Internet & Mobil, TV MediaGuru

Streamovací služby rostou zejména díky nabídce sportovních událostí, ukazuje studie Kantaru. 

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Letošní léto plné světových sportovních událostí, jako bylo fotbalové Euro, Conmebol Copa America nebo Letní olympijské hry v Paříži, přilákalo ke streamovacím službám nemálo nových uživatelů. Například olympiáda byla v uplynulém čtvrtletí důvodem k předplatnému jednoho ze čtyř nových zákazníků Discovery+, vyplývá z aktuální studie Entertainment on Demand výzkumné agentury Kantar.  

Sportovní nabídka u VOD služeb stále sílí, protože právě živé přenosy sportovních událostí jsou pro nové uživatele silným tahákem. V třetím čtvrtletí letošního roku sledovala sport polovina domácností, oproti tomu v druhém čtvrtletí to bylo jen 44 %. Až 56 % nových diváků tvořily ženy (56 %) a téměř polovinu (48 %) lidé starší 55 let

Discovery+, které během olympiády nabídlo spolu s Max a HBO Max více než 3800 hodin živých přenosů a v jeden moment až 54 streamů souběžně, patří letos spolu s Apple TV+ k meziročně nejrychleji rostoucím streamovacím platformám. Za druhé a třetí čtvrtletí si nejvíce nových předplatitelů připsalo Prime Video od Amazonu. 

„Sportovní fanoušci jsou vysoce angažovaným a cenným publikem, které projevuje větší spokojenost a loajalitu ke svým pravidelným televizním službám. Úspěch se sportem ve službách na vyžádání však vyžaduje více než jen vysílací práva – přední hráči musí investovat do vysoké kvality přenosu, špičkových komentátorů a interaktivních funkcí, aby si vybudovali oddané sportovní diváky,“ říká Andrew Skerratt z agentury Kantar. 

Nejčastěji noví uživatelé volili SVOD služby (39 %), tedy služby nabízející svůj obsah za předplatné, až za nimi byly AVOD služby (29 %), platformy nabízející obsah zdarma za podpory reklamy, které si v porovnání s Q2 připsaly o 8 % „předplatitelů“ více. Téměř čtvrtina nových uživatelů (24 %) si pak vybrala bezplatné televizní streamovací služby, označované zkratkou FAST

V rámci studie bylo sledováno šest zemí: Austrálie, Francie, Německo, Španělsko, USA a Velká Británie, přičemž nejvíce sledovali sport Francouzi (57 %) a nejméně Britové (41 %). Na evropských trzích byl nejsledovanějším sportem fotbal.

Zdroj: Kantar

Zdroj: Kantar

-stk-