Tatra slaví 60 let na trhu, uvádí bezlaktózové Salko

čtvrtek, 14. listopadu 2024, 13:50 Aktuality, Marketing MediaGuru

Mlékárenská značka Tatra si letos připomíná 60 let od svého vzniku, na trh uvádí bezlaktózové Salko.

Zdroj: Mlékárna Hlinsko

Zdroj: Mlékárna Hlinsko

Tatra, jež patří do portfolia Mlékárny Hlinsko, si připomíná 60 let od svého vzniku. V roce 1964 byla 3. listopadu oficiálně zapsána do evidence ochranných známek. V počáteční fázi svého vzniku prodávala značka sušená a zahuštěná mléka, v následujících letech se její portfolio rozšířilo o další produkty, jako jsou Piknik, Jesenka, Pikao a Salko. Letos uvedla bezlaktózové Salko.

„Jesenka, Pikao i Piknik jsou společně se Salkem symbolem naší společnosti. Vyrábíme je stále stejným výrobním postupem,“ říká Jiří Tvrdík, generální ředitel Mlékárny Hlinsko. Roku 1966 došlo k instalaci první linky na plnění výrobků zahuštěného slazeného mléka do obalů, v nichž se Piknik, Jesenka či Pikao prodávají. V roce 1994 přišla Mlékárna Hlinsko s prvním trvanlivým mlékem v kartonovém obalu. V roce 2002 uvedla polotučné mléko Kravík, nabízející i ochucené varianty.

„Když jsme v roce 2004 pořídili plnící linku, která umožnila plnit kartonové obaly se šroubovým uzávěrem, stali jsme se prvními výrobci v Česku, kteří přišli na trh s tímto typem balení mléka,“ popisuje Jiří Tvrdík s tím, že v roce 2013 se nabídka rozšířila o tvarohy a tvarohové dezerty, a letos na podzim Tatra představila bezlaktózové Salko, které je již dostupné v běžné síti prodejen.

Mlékárna Hlinsko dnes zpracovává více než 200 milionů litrů mléka, přičemž se primárně zaměřuje na dodavatele z Českomoravské vrchoviny. „Vedle toho však spolupracujeme i s farmáři z Moravy a jižních Čech,“ doplňuje Tvrdík. Kromě toho vyváží společnost své produkty i do více než 30 zemí světa. Více než třetinu své produkce dodává na Slovensko, do Itálie či Německa. Z těch exotičtějších destinací jsou to například státy Afriky, Libanon, Thajsko nebo Kanárské ostrovy.

„Prioritou společnosti je zachovat tradiční chuť, kterou zákazníci dobře znají, ale také nezavírat dveře novým produktům“, vysvětluje Tvrdík.

-stk-