Daniel Strejc: Jak připravit talk show, která vyprodá O2 arénu?

pondělí, 6. ledna 2025, 15:45 Marketing Martina Vojtěchovská

Talk show Tika-Taka Live se chystá do pražské O2 arény se záměrem naplnit její kapacitu. Podle zájmu o vstupenky to v současnosti vypadá, že svůj cíl splní.

Daniel Strejc, zdroj: archiv D. Strejce

Daniel Strejc, zdroj: archiv D. Strejce

Fotbalový pořad Tiki-Taka, který během fotbalové první ligy každé pondělí vysílá stanice O2 TV Sport, se od loňského jara rozšířil do podoby živé talk show Tika-Taka Live a nabídl představení pro tisícovky diváků. Na podzim letošního roku a jaro příštího roku si pak naplánoval česko-slovenské turné. V listopadu se představil v Brně, v březnu následuje pražská O2 aréna a turné se zakončí v Bratislavě. Především vystoupení v Praze, naplánované na 15. března 2025, má být pro organizátory největší výzvou. Cílem je největší tuzemskou sportovní halu vyprodat.

O tom, jak se připravuje živá talk show pro masové publikum a v jaké fázi se přípravy Tiki-Taka Live pro pražské publikum nacházejí, jsme mluvili s producentem Tiki-Taka Live Danielem Strejcem. Úspěšný filmový a seriálový producent (filmy Přes prsty, Padesátka, Zakázané uvolnění, seriály Lajna, Vyšehrad, Národní házená) spolupracuje i na Tiki-Taka Live se scénáristou Petrem Kolečkem. „Velkým předpokladem úspěchu je popularita pořadu v televizi, a hlavně jeho funkčnost. Nedovedu si představit, že by se podařilo vymyslet na zelené louce zábavný pořad, na který bychom diváky do arény lákali,“ říká k základním parametrům úspěchu talk show v O2 aréně Daniel Strejc. 

Původně televizní pořad Tiki-Taka už připravil několik živých talk show pod názvem Tiki-Taka Live a série těchto představení vyvrcholí v březnu v pražské O2 aréně. Jak vůbec vznikl nápad převést televizní pořad do prostředí sportovní haly?

S nápadem přišli Petr Svěcený, moderátor pořadu Tiki-Taka, a Petr Švancara jako stálý fotbalový host pořadu. Oslovili mě s tím, jestli bych jim živou talk show neprodukoval. Musím říct, že jsem byl zpočátku trochu skeptický k tomu, jestli je to vhodná show do arény. V principu si totiž myslím, že tento typ zábavy do arény nepatří. Protože ale máme v Česku aktuálně jednu velkou moderní arénu, která je v dojezdové vzdálenosti pro dvě třetiny republiky, tak to vede k tomu, že je využívaná na různorodé akce. Je to vidět třeba i v případě podcastu Opravdové zločiny, který už O2 arénu s názvem „Jsme Zločinožrouti“ vyprodal. V sousedních zemích. jako je Německo nebo Rakousko, fenomén talk show v jejich největších halách nemají. Pokud je ale cílem přilákat co nejvíc lidí najednou a šetřit náklady, tak je O2 aréna jediné smysluplné řešení.

Určitou zkušenost s Tika-Tika Live už máte. Letos na jaře se uskutečnila dvě vystoupení v pražské O2 Universum, pak následovala moravská města Ostrava a Kroměříž a naposledy v listopadu Brno. Všude se vám podařilo lístky vyprodat.

Ano, s prodejem lístků do O2 Universum, což je zhruba 3600 míst, jsme začali loni na podzim a lístky jsme velmi rychle vyprodali. Proto jsme pak přidali ještě druhé vystoupení v O2 Universum. Ukázalo nám to, že na trhu je určitá mezera s tímto typem show a samozřejmě, že show Tiki-Taka je mezi lidmi oblíbená. Zároveň vnímám, že lidé jsou lační po tuzemské produkci, ať už jsou to filmy, seriály či koncerty a eventy.

Jaká je vaše role v produkci Tiki-Taka Live?

Je dost podobná jako při produkci filmů a seriálů, se kterou mám zkušenosti. Mým úkolem je dohlížet nad několika složkami od kreativy, přes techniku po výkonnou produkci. K tomu se přidává i PR a marketing a na mě je, abych to celé koordinoval. Zároveň přicházím i s nápady, jak show vystavět. Detailní scénář připravuje moderátor Petr Svěcený, dramaturgii scénářů má na starosti Petr Kolečko.

Co se tedy dá vymyslet? Téma je sportovní – fotbalové a počet hostů je částečně také daný. Čím by se měla živá show lišit od té televizní, aby si na ní lidi koupili lístky a přišli se do velké arény podívat?

Je pravda, že živá talk show musí vypadat trochu jinak než v televizi. Přišel jsem s nápadem na hudební vložky, protože jsem si byl jistý, že muži nebudou chtít vyrazit do arény sami. Vycházel jsem z toho, že budou chtít přijít se ženou a i té je potřeba v programu něco nabídnout. Od začátku nám proto zpívali Jakub Prachař, Mirai a Honza Maxián. V Brně pak Tereza Mašková.

Zleva: Petr Kolečko a Daniel Strejc v O2 aréně, zdroj: archiv D. Strejce

Zleva: Petr Kolečko a Daniel Strejc v O2 aréně, zdroj: archiv D. Strejce

Vycházel jsem z toho, že muži budou chtít přijít do arény se ženou a i té je potřeba v programu něco nabídnout.

Potvrdil se předpoklad, že rozšíření programu přiláká také ženy?

Z dosavadních eventů Tika-Taka Live se to potvrzuje. Publikum tvoří zhruba 60 % mužů a 40 % žen. Věkově jde v průměru o diváky starší 30 let. Teenageři moc nechodí a stejně tak senioři.

A pokud jde o témata, o kterých se mluví? Televizní pořad se odvíjí od proběhlého ligového kola. Jaká jsou témata pro živou show?

Témata se odvíjejí podle místa, ale i podle toho, co se aktuálně ve fotbale děje. Proto jsme se v Universu také dotkli derby Sparta – Slavia, které se v ten čas odehrálo. V Ostravě jsme se věnovali Baníku a v Brně Zbrojovce. V O2 aréně se budeme pravděpodobně věnovat úspěšným zápasům české reprezentace na Euru v Portugalsku v roce 2004 a obecně českému fotbalu. Možná si čtenáři vzpomenou, že na Euru 2004 jsme slavně porazili Holandsko a možná hráli ten nejhezčí fotbal vůbec. A nejen proto bude jedním z hostů Claren Seedorf, nizozemský fotbalista, který tehdy proti nám na Euru hrál. Hosty budou dále vedle Petra Švancary také naši fotbalisté Vladimír Šmicer, Marek Jankulovski a Pavel Horváth, od začátku jsou s námi i Richard Genzer, kterého doplní Jakub Kohák a přijde také herečka Petra Nesvačilová. Můžu prozradit, že dorazí i Marek Ztracený. Další asi dvě jména jsou zatím v jednání a všechny detaily ještě odhalit nelze. Scénář velmi pečlivě připravuje Petr Svěcený. I tak je ale asi polovina talk show improvizací, což je dáno složením hostů, ale je do jisté míry i záměrem. Ono by to ani nebylo tak živé, kdyby bylo všechno připravené dopředu. 

Kapacita O2 arény na tuto show je necelých 14 tisíc míst. Vyprodáte je?

V tuto chvíli nám zbývá několik desítek míst do dolních pater, aktuálně jsme pak pustili prodej čtvrtého patra. Ve srovnání s loňskem je ale vidět, že je prodej pomalejší, přeci jen se zdá, že se trh nasycuje. Přesto to ale teď vypadá, že se nám O2 arénu vyprodat podaří. Paradoxně nejdříve se vyprodaly drahé lístky u pódia.

Za kolik se lístky do O2 arény prodávají?

Nejdražší byly za 1990 Kč, což je VIP Platinum. Nejnižší hranice je v tuto chvíli 990 Kč, což je čtvrté patro. Tika-Taka Live není zdaleka nejdražším eventem v O2 areně. Řekl bych, že jsme odhadem na pomyslném středu. Plánujeme v novém roce spustit speciální kampaň pro zákazníky Penny, což je náš generální partner, ta bude mířit právě na místa ve čtvrtém patře. Ještě nevíme, zda bude kampaň realizována přes slevové kódy či zvolíme jiný nástroj.

Asi polovina talk show je improvizací, což je dáno složením hostů, ale je to do jisté míry i záměrem. Ono by to ani nebylo tak živé, kdyby bylo všechno připravené dopředu.

Stopáž televizního pořadu je asi jedna hodina a dvacet minut. Jak je časově plánovaná živá show?

Program je rozdělený na „dva poločasy“, ve kterých se mění hosté a témata. Oba trvají hodinu a patnáct minut a jsou odděleny dvacetiminutovou přestávkou. Dost často jsme ale i delší – když diváky show baví, tak se přidává.

Jaké předpoklady musí taková show mít, aby na ní lidi přišli?

Velkým předpokladem je popularita pořadu v televizi a funkčnost formátu. Jistým bonusem je pak popularita hlavních představitelů. Nedovedu si představit, že by se podařilo vymyslet na zelené louce zábavný pořad, na který bychom diváky do arény lákali. Vnímám to podobně jako u úspěšných knih, ze kterých se mohou stát i divácky hojně navštěvované filmy. Ještě jsem se nesetkal s tím, že by film natočený podle bestselleru zcela propadl.

Možnosti, jak diváka v hale vtáhnout do děje, jsou omezené. Jak se budete snažit diváky zapojit?

Snahou a cílem musí být vždy show. Přeci jen místem je velká hokejová, multifunkční aréna, kterou tak lidi v tu chvíli musí přestat vnímat, notabene v případě talk show. Návrhem podoby stage, technikou – v našem případě množstvím LEDek na ní a hudebními čísly. Třeba i úvodem, který se může odehrávat mezi lidmi i plánovaným velkolepým zakončením můžete lidi vtáhnout a zapojit je.

Ještě jsme se nebavili o marketingové podpoře. Hlavním partnerem je Penny, k dalším patří například Renault, Rádio Impuls nebo Chance. Jakým způsobem podpora probíhá?

Když jsme prodávali vystoupení v O2 universum, tak se nám obě představení podařilo vyprodat s minimální marketingovou podporou. Podpořilo nás O2 TV a prodej jsme anoncovali přes instagramové účty našich hlavních tváří Petra Svěceného a Petra Švancary. Už teď v Brně jsme ale museli zapojit i další kanály, abychom halu naplnili. Přidali jsme tedy místní rádio, tištěné tituly, influencery i placenou kampaň na sociálních sítích. Partneři nás podporují soutěžemi o lístky na svých profilech. Cílové skupiny diváků a zákazníků partnerů se dobře potkávají.

Můžete poodhalit ekonomiku takového eventu v O2 aréně? Je cílem vydělat, nebo podpořit značku Tiki-Taka i za cenu minimálního nebo nulového výdělku?

Asi by bylo zvláštní a nezdravé, kdybychom takový projekt nedělali s potřebou zisku. Je to spíš otázka nastavení, kdy se akce zaplatí a otočí se v zisk. Vždycky je snahou mít tento bod, vztažený na prodeje lístků, co nejníž. Nemůžu prozradit, kolik je to v našem případě a jaké máme náklady, ale projekt je nastavený tak, aby vygeneroval zisky jak Tika-Taka Live, tak i společnosti Bestsport, provozovateli O2 arény. Oba jsme spolupořadateli akce.

Partneři nás podporují soutěžemi o lístky na svých profilech. Cílové skupiny diváků a zákazníků partnerů se dobře potkávají.

Bude březnové vystoupení v O2 aréně završením živých vystoupení Tiki-Taka?

Symbolicky asi ano, protože pak už není kam stoupat. Turné chceme zakončit v Bratislavě a na léto plánujeme open air setkání. Připravujeme formát pro menší krajská a větší okresní města. Ta bychom objeli na podzim příštího roku. Je to podobný model, který uplatňují hudební kapely. Nejprve sjezdí velké haly a pak se přesouvají do menších – nebo naopak a pak zas po čase opět.

Když se vrátíme na začátek, je asi třeba současný zájem o mluvené slovo pro tisícové publikum v halách vnímat jako fenomén dnešní doby.

Je to fenomén, který ale podle mého názoru časem opadne. Stejně tak inflace podcastů se výhledově zastaví a nabídka se pročistí, jejich nabídka dle mého kulminuje. Odhaduju, že zůstane tak polovina. Jsem ale přesvědčen o tom, že jednou budeme na tuto dobu s láskou a úsměvem vzpomínat jako na dobu, kdy se v O2 aréně odehrávaly věci, které tam ne tak úplně nepatří. Je to ale otázka nabídky a poptávky. Když je možnost O2 arénu vyprodat, tak je to ekonomicky výhodnější a komunikačně silnější než třikrát po sobě vyprodat Universum.

Tiki-Taka chce být největší živou talk show a vyprodat O2 arénu

úterý 1. října 2024