Platforma Nesnězeno završila celorepublikové pokrytí

středa, 4. prosince 2024, 10:45 Aktuality, Udržitelnost, Retail MediaGuru

Na platformu Nesnězeno se přidal i Ústecký a Karlovarský kraj a završily tak celorepublikovou expanzi.

Jakub Henni, zdroj: Nesnězeno

Jakub Henni, zdroj: Nesnězeno

Platforma Nesnězeno, která bojuje proti plýtvání potravinami, završila rok 2024 ve znamení regionální expanze. Po Liberci, Pardubicích, Hradci, Zlínu a Jihlavě se přidal i Ústecký a Karlovarský kraj a dokončily tak pokrytí všech krajů v rámci velkých měst.

Aplikaci Nesnězeno, známou i v sousedních zemích jako Munch, si stáhly téměř 3 miliony uživatelů do svých mobilních telefonů, kteří společně zachránili přes tři miliony balíčků jídel. Jen v  Česku pomohla platforma zachránit více než700 tisíc balíčků potravin v celkové hmotnosti 725 tun a její uživatelé tak ušetřili 6,2 tun emisí CO2. Počet prodaných balíčků představuje 700 tisíc (meziročně +260 %), z toho celých 530 tisíc připadá na letošní rok. 

Nesnězeno má v České republice výraznou podporu nejen v hlavním městě, ale i napříč regiony v rámci větších měst. Největším tahounem je Praha, kde bylo zachráněno přes 239 tisíc balíčků, což představuje více než 41 % celkového počtu. Za Prahou následuje Jihomoravský kraj s 90 547 balíčky (15,74 %) a Plzeňský kraj, který zachránil 43 546 balíčků (7,57 %). Významně přispívá také Středočeský kraj s 41 599 balíčky (7,23 %) a Moravskoslezský kraj s 39 534 balíčky (6,87 %). Olomoucký kraj pak uzavírá s 28 669 balíčky (5 %).

Na Nesnězeno jsou nejprodávanějším typem balíčků smíšené potraviny, hlavně z obchodních řetězců, které tvoří více než 39 % z celkového počtu. Následují hlavní jídla z restaurací a bister, která představují 20,87 % prodaných balíčků, a pečivo, které tvoří téměř 20 %. Mezi další rozšířené kategorie patří sendviče a zákusky z kaváren (9,88 %) a dezerty (6,99 %).

Spolu s růstem do regionů roste i počet zapojených partnerů, který se meziročně zvýšil o 132 % na 1487. Od roku 2019 je jedním z největších z nich řetězec Starbucks, v loňském roce se k Nesnězeno přidal také Penny Market, kde pilotní projekt přerostl v plnohodnotnou spolupráci zahrnující 200 prodejen v celé ČR. Na platformu se kromě restaurací, obchodů, kaváren či pekáren stále častěji zapojují také hotely nebo drobní lokální prodejci.

„Jsme největší platformou na záchranu jídla v ČR a zároveň také nejdostupnější službou pro partnery z řad jak velkých řetězců, tak malých prodejců a živnostníků. Díky úspěšné regionální expanzi můžeme oslovit lokální i celorepublikové partnery a zapojit je tak do naší mise proti plýtvání potravinami,“ říká Jakub Henni, CEO Nesnězeno.

Kromě růstu v regionech se letos Nesnězeno zaměřilo také na svou novou globální aplikaci, kterou v Česku představilo v květnu a kterou lze využít na všech trzích, kde platforma působí. Aplikace nabízí filtrování nabídek i rozšířené platební metody a aktuálně patří mezi TOP 10 v kategorii Jídlo a nápoje a v TOP 5 B2B aplikací v segmentu potravin.

Nesnězeno funguje na principu, kdy podniky zapojené do platformy mohou na webu či v aplikaci nabídnout balíček potravin či jídel, které by jinak musely vyhodit, se slevou 50-70 %. Uživatel si balíček zakoupí a pak vyzvedne v provozovně. Díky tomu nejen ušetří, ale zároveň zachrání kvalitní jídlo a pomůže omezit plýtvání potravinami.

Nesnězeno vzniklo v roce 2018 jako lokální komunitní projekt na sociální síti. Koncept se rychle přerodil startup a díky spojení se značkou Munch v roce 2022 nyní působí ve čtyřech evropských zemích, Česku, Slovensku, Maďarsku a Rumunsku. 

-mav-