Češi mají vztah k vánočním reklamám spíše pozitivní (40 %) než negativní (27 %). Třetina dotázaných (33 %) zaujímá k vánočním reklamám neutrální vztah. Vyplývá to z průzkumu ResSolution Group pro MediaGuru.cz.
Pozitivní vztah roste s klesajícím věkem. Zatímco pozitivní vztah k reklamám zaujímá čtvrtina (28 %) respondentů ve věkové skupině 55 a více let, u dotazovaných ve věku 15–34 let je to 54 %.
Většina české onlinové populace má zároveň pocit, že vysílání vánočních reklam začíná brzy. Myslí si to až dvě třetiny respondentů (64 %). Jen čtvrtina (24 %) soudí, že začínají ve správný čas. 45 % respondentů uvedlo, že by vánoční reklamní kampaně měly začínat v prosinci, podle 44 % dotázaných pak v listopadu. Čím mladší věková skupina, tím spíše vidí jako vhodný začátek vánočních reklamních kampaní v říjnu či listopadu.
Při výběru vánočních dárků se ale většinou lidé vánočními reklamami neinspirují. Dvě pětiny (41 %) dotázaných uvedly, že se vánočními reklamami málokdy inspirují. Třetina respondentů (32 %) se nikdy nenechává inspirovat reklamami a čtvrtina občas. Často se nechává inspirovat vánočními reklamami jen 2 % respondentů.
Respondenti nejčastěji uvádějí, že si spojují s vánoční reklamou značku Kofola (38 %). Druhé místo obsadila Coca-Cola (33 %) a na třetím místě, avšak se značným propadem, skončila Alza s 11 %.
Více než čtvrtina respondentů (26 %) neví, s jakou značkou by si spojila vánoční reklamy. Ženy častěji než muži uváděly značky Merci či Orion. Kofolu a Coca-Colu si více spojují s vánoční reklamou respondenti v nejmladší věkové skupině (46 %, 39 %).
O výzkumu
- Metoda: Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI). Respondenti jsou součástí Českého národního panelu.
- Cílová skupina: Internetová populace 15+
- Vzorek: Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 528 respondentů.
- Terénní sběr: Terénní sběr dat proběhl v době od 14. 11. do 19. 11. 2024.
- Realizátor: ResSolution Group
-mav-