Z televizorů investuje do reklamy nejvíc TCL, nejznámější je Sony

čtvrtek, 12. prosince 2024, 14:00 Aktuality, Reklama, Marketing MediaGuru

NADA Research a Nielsen se zaměřily na tržní kategorii televizorů z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách a znalosti firemních značek.

Zdroj: Nielsen, NADA Research. Ceny dle TV sledovanosti ATO-Nielsen, ceny internetu zdroj: SPIR - Nielsen. Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu Admonitoring, vlna 04 (09-12/2022) a vlna 06 (09-12/2023), *částky zahrnují inzerci pouze výrobců televizorů, nikoli inzerci širokospektrálních prodejců

Zdroj: Nielsen, NADA Research. Ceny dle TV sledovanosti ATO-Nielsen, ceny internetu zdroj: SPIR - Nielsen. Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu Admonitoring, vlna 04 (09-12/2022) a vlna 06 (09-12/2023), *částky zahrnují inzerci pouze výrobců televizorů, nikoli inzerci širokospektrálních prodejců

Data o investicích do reklamní komunikace televizorů a znalosti značek od NADA Research a Nielsen ukazují, že v žebříčku podle investic do reklamní komunikace zaujímá první místo společnost TCL, a to s výrazným náskokem. TCL investovala do reklamy více než šestkrát tolik co druhý Samsung. Zavedené značky jako Sony, Samsung nebo LG jsou ale zase nejznámější.

Právě Sony si v jinak velmi vyrovnaném žebříčku TOP 5 dle znalosti meziročně polepšilo, zatímco Samsung mírně klesl z prvního na druhé místo. LG si udrželo stabilní pozici a Panasonic s Philipsem zaznamenaly mírný pokles. „Sony pravděpodobně těží i z asociace se svými dalšími produktovými řadami, jako jsou herní konzole PlayStation,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research.

Přehled zahrnuje pouze data přímo za reklamy výrobců televizorů, nikoli například reklamy širokosortimentních prodejců, ve kterých se mezi dalšími typy zboží objevují i televizory.

-mav-