Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností (ASCOPA) odstartovala 23. ročník soutěže Zlatý středník. Zadavatelé a agentury mohou své projekty přihlásit do 20 hlavních tematických a 9 oborových kategorií. Letos nově přibyla hlavní kategorie zaměřená na regionální projekty a cena Grand Prix pro projekt s důrazem na odpovědný přístup ke komunikaci.
Nová kategorie Regiony dává prostor projektům reflektujícím potřeby místních komunit. „Regionální projekty často přinášejí unikátní přístupy a řešení, která mají vliv v rámci místních a regionálních komunit a mohou být inspirací i na celostátní úrovni. Proto chceme vyzdvihnout jejich důležitost a představit je jako inspiraci,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka ASCOPA.
Grand Prix Odpovědná komunikace oceňuje kampaně naplňující odpovědnou roli a pozitivní společenský dopad komunikace. „Odpovědná komunikace je zásadní nejen pro budování důvěry, ale také pro udržitelné fungování nejen organizací, ale především společnosti jako celku. Podpora mediální gramotnosti, férového dialogu stojícího na demokratických hodnotách a inkluze všech skupin z pohledu komunikace tvoří koncept odpovědné komunikace, který stojí proti zavádějícím a lživým informacím a rozdělování společnosti. V této kategorií tak chceme ocenit projekty, které jdou příkladem,“ dodává Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru ASCOPA. Nová kategorie Grand Prix tak doplní stávajících pět hlavních cen, kterými jsou Projekt roku, Nejlepší agentura, Talent, Osobnost PR a Měření efektivity.
Do vyhodnocení projektů se zapojí více než 120 odborníků z oblasti PR, marketingu, digitální komunikace i grafického designu. Soutěž tradičně poskytuje všem účastníkům detailní písemnou zpětnou vazbu na přihlášené projekty a možnost postupu do mezinárodních cen World Public Relations and Communication Awards 2024, ze kterých přihlašovatelé přivezli již třikrát zlato.
Na Slovensku podpoří již počtvrté soutěž skupina Komunikační experti, která sdružuje špičkové odborníky z oblasti PR a komunikace. „Dlouhodobě podporujeme soutěž Zlatý středník, protože jde o skvělou platformu pro zviditelnění kvalitních projektů a sdílení inspirace mezi českými a slovenskými týmy. Spolupráce s ASCOPA nám umožňuje posouvat laťku ještě výš,“ říká Tereza Molnár, současná předsedkyně a spoluzakladatelka skupiny.
Přihlášky do Zlatého středníku mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce na prihlaska.zlatystrednik.cz do 31. března. Zvýhodněné "early birds" registrace za sníženou cenu platí do konce ledna. Slavnostní vyhlášení vítězů se uskuteční 11. září v prostoru Empire Hall ve Slovanském domě v Praze.
-stk-